Krasch utan error-meddelnade i ALLA spel.

Permalänk
Medlem

Krasch utan error-meddelnade i ALLA spel.

Det började efter att jag installerat och börjat köra warhammer online.
Kan bara spela 2-10 minuter sen kraschar spelet till desktop utan nått error-meddelande.
Men men, läste att det var hyffsat många som hade samma problem så jag var inte överdrivet orolig.

Men nu när jag försöker lira andra spel på samma dator så händer samma sak!
Lirar ett par minuter sen kraschar skiten.
Har provat att formatera om men problemet kvarstår.

amd X2 6000+
2gb ram 6400
Radeon 2900XT

Har provat att underklocka grafikkortet men det kraschar lik förbannat.
Har inte heller nått annat grafikkort att prova med.

Grymt tacksam för all hjälp jag kan få.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Sötast

Underspecificerat nätagg?

Permalänk
Medlem

Nä datorn har ju funkat helt klanderfritt ett jäkla bra tag innan det började krascha, och jag har under den tiden lirat en massa spel, typ crysis, Stalker och Lotro med höga inställningar utan problem.
Jag kollade även upp när jag köpte nätagget att det skulle klara av att driva datorn utan problem, så jag är ganska säker på att det inte är det.
Men tack ändå.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Kan vara minnesfel också så kör memtest.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Mät temperaturen och se hur högt den går när du spelar.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd

Saker går sönder ibland, även nätagg, tänk också på att billiga agg inte riktigt följer samma regler som finare när de specificerar effekten.
Fast min första gissning skulle nog gå mot grafikkortet, eller grafikkortsfläkten, även om det finns mycket annat som kan ha havererat.

Visa signatur

Partitionera my ass!!
KatTbAjs FTW!!

Permalänk
Medlem

Tack för svaren gubbar.
Ska köra memtest och kolla om det är minnena.

Ska även försöka låna nått annat grafikkort och nättagg för att se om det är nån av dom som strular.

Men tack som fan för hjälpen hur som helst.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG