Permalänk
Medlem

Stofildator. 2år på nacken.

Hejsan!

Snart så är det dags för att ta upp spelandet igen, spelet är WAR!

Mitt system just nu:

DFI nf4-D
2gb ram
Geforce 7900gt 256mb
AMD Athlon 3700+ 2.21ghz

Jag har absolut inga pengar till att köpa ny dator. Tänkte göra det nästa år nämligen.

http://herald.warhammeronline.com/warherald/NewsArticle.war?i...

Jag vill att det ska flyta bra på medel. openbeta startar ju nu ihelgen och då är det dags.

Från börjar tänkte jag köpa till 1gb ram och en fläkt till gpu, så jag kan clocka den. Men nu går jag i andra barnor. Ska jag istället satsa pengar på ett grafikkort och 1gb. Eller bara grafikkort?

Budget: extremt max 1k

Jag vill ju helst inte punga ut med pengar på den här datorn, då den står för döden snart. Men har inte pengar till ett nytt system!

Tips?

HILFE BITTE!

Tackar på förhand!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Tror du ska kunna köra hyffsat på medium inställningar, det som skulle göra mest är antagligen en ny processor. Gissar på att du har socket 939 och då måste du ju hitta en begagnad X2a.

Skulle i ditt fall inte lagt ut mer än 5-600kr, mer är ingen uppgradering värd till den burken.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Lägger du pengar på den blir du missnöjd, köp ett nytt grafikkort för 1000kr? Mjo då kanske du tjänar mellan 2-5fps. Det vill säga vänta eller köp ordentligt annars får du flaskhals(ar)..

Visa signatur

Antec P182 | Asus P5Q Deluxe | Intel e8400 @ 4GHz | Tuniq Tower 120 | EVGA 9800 GTX OC | 4GB Crucial Ballistix DDR2 8500 OC | Corsair TX750W | Samsung 660GB Sata 2 @ 7200rpm | BenQ 21.5" E2200HD | Razer Tarantula | Razer Deathadder | Razer Mantis Speed.

Permalänk
Medlem

ok, tackar för svar. Då blir det av clocka lite då. cpu:n är ju "orörd" så den måste jag kunne klämma ut lite mer ur. Men det var som jag trodde.. Att det var skitsamma att uppdatera. Då blir det av att clocka på och spara!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hylve
ok, tackar för svar. Då blir det av clocka lite då. cpu:n är ju "orörd" så den måste jag kunne klämma ut lite mer ur. Men det var som jag trodde.. Att det var skitsamma att uppdatera. Då blir det av att clocka på och spara!

Jo jag fick göra samma sak som du för ett år sedan. Det är inte kul att vänta men roligare (/mindre tråkigt) än att köpa och inte märka skillnad..

Visa signatur

Antec P182 | Asus P5Q Deluxe | Intel e8400 @ 4GHz | Tuniq Tower 120 | EVGA 9800 GTX OC | 4GB Crucial Ballistix DDR2 8500 OC | Corsair TX750W | Samsung 660GB Sata 2 @ 7200rpm | BenQ 21.5" E2200HD | Razer Tarantula | Razer Deathadder | Razer Mantis Speed.