Logitech plattar till det

Permalänk
Melding Plague

Logitech plattar till det

Logitech har idag publicerat information om ett tangentbord som kan tilltala många fans av laptoptangenter. Produkten är Logitechs tunnaste tangentbord någonsin och har en tjocklek på under en centimeter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar nice, behöver nytt tangentbord så den kommer ligga högt upp på prototänkar listan över kandidater.

Permalänk
Medlem

Såg bra ut förutom Enter-knappen som ska vara större än de vanliga.

Permalänk
Medlem

Om det hade varit trådlöst så...

Tacka vet jag UltraX Media desktop, trådlöst tangentbord och mus. Jag kan inte begripa varför det slutade säljas!

Permalänk
Avstängd

Jag fullständigt hatar tangentbord med tunna tangenter.

Använder själv ett grått ps/2 tangentbord från IBM, och det funkar utmärkt=)

Mvh^^

Permalänk
Medlem

njaa, inget för mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Såg bra ut förutom Enter-knappen som ska vara större än de vanliga.

Amerikanskt tangentbord på bilden.

Kan nog vara ett givet köp, använder ett gammalt retro tangentbord designat för Windows 95 atm

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Såg bra ut förutom Enter-knappen som ska vara större än de vanliga.

Det är sannolikt den amerikanska layouten på bilden. Den svenska layouten kommer säkert ha en "normal" enter-tangent.

Men nja, jag har aldrig förstått tjusningen i tunna tangentbord. Fast det såg ju ganska så snyggt ut.

Permalänk
Medlem

Jag har haft mitt UltraX i ett antal år nu, bokstäverna börjar försvinna (vilket iofs inte gör så mycket) men det är skitigt som bara den. Kanske köper denna när den kommer ut.

Permalänk
Medlem

Vad heter den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Vad heter den?

Den som läser, han finner.
"Logitech Illuminati" stod det i artikeln.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Synd bara att den är lång nertill... Om det gått att ta bort hade jag köpt direkt!

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Detta verkar högst intressant, jag skulle uppskatta om Sweclockers skulle recensera detta tangentbordet. Jag tycker att mitt Tarantula låter lite väl mycket så jag kanske säljer det till någon polare till fördel för detta.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! Framtida versioner kan bli intressant, är för nöjd med mitt G15 fortfarande hehe.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

ser ut som att det har "användbara funktioner" på F tangenterna. hoppas att det som standard är F tangenterna som används iaf, så att man inte behöver trycka på den där förbannade f-lock varje gång man startar datorn

Permalänk
Medlem

Står mellan denna eller Tarantula. Jag blev aldrig riktigt nöjd med mitt G15.

Permalänk
Inaktiv

Ett givet köp

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeA
Står mellan denna eller Tarantula. Jag blev aldrig riktigt nöjd med mitt G15.

Tarantulan är ju svår att få tag på då den utgått, men du kan få köpa mitt trasiga om du vill, den är i superbt skick, utom att den inte funkar då. Har kvitto och snackat med Inet så det skulle bara vara att ringa och skapa ett RMA ärende hos dem. (Efter att ha haft ett långt snack med Razer techsupport och RMA avdelning då de tydligen lämnar 1års garanti och mitt gick sönder veckan efter att garantin gick ur)

Jag tycker att det nya tangentbordet är riktigt stylish! 10p till logitech om det har antighosting.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är inte tangentbordet aningens dyrt?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Jag fullständigt hatar tangentbord med tunna tangenter.

Använder själv ett grått ps/2 tangentbord från IBM, och det funkar utmärkt=)

Mvh^^

Håller helt klart med.

Står "...som kan tilltala många fans av laptoptangenter." Finns det verkligen sånna fans ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Är det bara jag eller är inte tangentbordet aningens dyrt?

nja med tanke på dess exklusivitet och funktioner så är det inte så dyrt, sen är ju frågan om man verkligen vill lägga ner de pengarna

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Är det bara jag eller är inte tangentbordet aningens dyrt?

Om det håller bättre än UltraX är det värt det i mina ögon. Byta tangentbord några gånger om året är inte så roligt :/

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Säkert riktigt äckligt att spela på, måste dock köpa ett för att det är så jävla snyggt!

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Visst, det är snyggt, men jag skulle aldrig någonsin gå tillbaka till denna typ av stenålderstangentbord när det finns riktigt bra ergonomiska tangentbord som dessutom är snygga.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk

mja sitter och kör med ett 10år gammalt IBM tangentbord. de visste vad de gjorde på den tiden.

Tycker små tangenter är sladdriga och högljuda.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
Visst, det är snyggt, men jag skulle aldrig någonsin gå tillbaka till denna typ av stenålderstangentbord när det finns riktigt bra ergonomiska tangentbord som dessutom är snygga.

Vilka är de ergonomiska du pratar om? Nyfiken då jag nog inte testat dem.
Har gamla UltraX och är mycket nöjd. Men vissa knappar börjar bli sega och slitna. (Man skall inte äta vid datorn )

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
mja sitter och kör med ett 10år gammalt IBM tangentbord. de visste vad de gjorde på den tiden.

Tycker små tangenter är sladdriga och högljuda.

Finns inget bättre än IBM's Model M. Brukar hålla utkik efter sånna på tradera o andra köp&sälj, men det verkar inte dyka upp så ofta nuförtiden.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim19
Vilka är de ergonomiska du pratar om?

Varför inte detta, om man inte vill lämna den gamla hederliga qwerty-layouten: http://prisjakt.nu/produkt.php?p=47984

Edit: Vad har de gjort med insert/delete/home/end/pgup/pgdown-gruppen för övrigt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Finns inget bättre än IBM's Model M. Brukar hålla utkik efter sånna på tradera o andra köp&sälj, men det verkar inte dyka upp så ofta nuförtiden.

Det där lät intressant så jag googlade det. Vi slängde visst ett 10-tal sådana där på jobbet precis Jag ska se om det finns några kvar.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~