Hjälp, sämre prestanda med xp.

Permalänk
Medlem

Hjälp, sämre prestanda med xp.

hejsan, jag är då inte världens största gamer så jag spelar på ett simpelt 8600 kort, duger åt mig! Blev väldigt glad när jag körde vista och kunde spela doom 3 och lite andra spel på max! men nu när jag bytt till xp (alla tjatar om hur mycket bättre det är) så funkar det inte ens att spela på low, utan lagg.. något jag kör nu (som jag inte körde då) är dock nview, och två skärmar.. innan körde jag ultramon och två skärmar! Undrar bara hur jag ska få tillbaka prestandan, samt avinstallera nview, då det presterar sämre än ultramon (enligt mig iaf)

Permalänk
Avstängd

Har du lagt in alla drivrutinerna för XP? hoppas att du använt drivrutiner skapat för XP och inte använt Vista drivers

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Installera drivrutiner för XP eller byt tillbaka till Vista.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

jag har dem för xp installerade tyvär.. tycker bara att det är konstigt att man ska få sämre prestanda!

Permalänk
Medlem

Jag har hört att prestandaproblemen i Vista jämfört med XP i spel i stor utsräckning är borta. Det var väl främst pga omogna drivrutiner som det var slött i börjant.

Permalänk
Medlem

jag syftar på att xp ger sämre prestanda (för mig, i spel) än vista.. och undrar såklart varför!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Jag har hört att prestandaproblemen i Vista jämfört med XP i spel i stor utsräckning är borta. Det var väl främst pga omogna drivrutiner som det var slött i börjant.

Jag har testat Vista 64 och kan säga att spel har sämre prestanda och hackar oftare trots SP1 och alla uppdateringar som finns att ladda ner. Nu kör jag med Windows XP 64 bit versionen, tyvärr funkar inte Grid Racer demot på Win XP 64

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

jag får väl antagligen skaffa vista igen då. lite tråkigt att behöva byta fram och tillbaka dock xD