Permalänk

PicoPSU, billigt?

PicoPSU 120w för 477kronor köpt ifrån en svensk sida, är det ett bra pris?

Får man länka? eller det kanske räknas som reklam?

Och hur lätt och billigt är det att hitta en AC-DC adapter? Det finns på sidan där PicoPSU finns fast den kostar 385kr och har max utgående 80,2W, så jag antar att det inte fungerar så bra?

EDIT: www.mini-pc.se

Permalänk
Medlem

Länka för all del, jag är nyfiken på vad man skulle kunna använda ett så klent nätagg till. Nåt superminimalt bygge på gång eller?

Edit - Googlade lite för att ser vad det var, den verkar ju kosta runt 50$US internationellt så det svenska priset tycker jag verkar rätt normalt.
Och jag är fortfarande nyfiken på vad du ska ha den till

Permalänk

Bygga en tyst och liten surfdator baserad på t ex Intel D945GCLF (mini-itx moderkort)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erlaik
Länka för all del, jag är nyfiken på vad man skulle kunna använda ett så klent nätagg till. Nåt superminimalt bygge på gång eller?

Ett så "klent" nätagg fungerar till mycket, kör själv ett Jetway NC62K (ITX), Athlon X2 3800+, hårddisk och någon fläkt och har ändå stor marginal till maxeffekten.

På Ebay köper man billiga AC-DC apdaptrar, 12V 10A hittar du för runt 200kr inkl. frakt från Kina eller dylikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BSorre
Ett så "klent" nätagg fungerar till mycket, kör själv ett Jetway NC62K (ITX), Athlon X2 3800+, hårddisk och någon fläkt och har ändå stor marginal till maxeffekten.

På Ebay köper man billiga AC-DC apdaptrar, 12V 10A hittar du för runt 200kr inkl. frakt från Kina eller dylikt.

Joo, men om jag ville köpa från Ebay så skulle jag köpt PicoPSU där också, men jag tycker att det är krångligt :S Och vet du hur mycket watt adaptern måste kunna ge? Om man t ex har ett PicoPSU 120w så måste väl adaptern ge 120w?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woodlauncher
Joo, men om jag ville köpa från Ebay så skulle jag köpt PicoPSU där också, men jag tycker att det är krångligt :S Och vet du hur mycket watt adaptern måste kunna ge? Om man t ex har ett PicoPSU 120w så måste väl adaptern ge 120w?

Nej, och anledningen till det är att skillnaden är så lite att du inte tjänar något och risken att du får betala moms och tullavgifter blir större ju högre totalkostnaden är. Köper du ett nätagg som ovan för 200kr är risken väldigt liten att du får betala moms och priskillnaden är väldigt stor jämfört med här i sverige.
Registrera sig på ebay och paypal är väldigt enkelt.

Givetvis måste ac-dc adaptern ge minst lika mycket effekt som picopsun klarar av att leverera, om man nu kommer dra så mycket, där av mitt "12V 10A hittar du för runt 200kr", 12*10=120W.
Men om du inte kommer ha mycket mer än en hårddisk till det moderkortet kommer inte datorn dra i närheten av 120W.

Permalänk

Ok tack tack