Exklusiva bilder på Asus P6T Deluxe med Intel Core i7

Permalänk
Melding Plague

Exklusiva bilder på Asus P6T Deluxe med Intel Core i7

SweClockers kan presentera alldeles färska bilder på Asus nya moderkort för den kommande processorn Intel Core i7. Mycket riktigt är det frågan om en påkostad modell för renodlade entusiaster.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Asus gör ju kort som ser bra ut iaf

Permalänk
Medlem

fin fint , bara 1 månad kvar sen smäller det ^^

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd

orka designa korten, snacka o slöseri. Det jag även vill se på moderkort/chassi är en standard för alla knappar o leds o skit. lika jobbigt varje gång att koppla det. Dom kan väl ha en standard kontakt med Hdd led, Rstpwr Pwr, Spkr osv

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Sexig racerbana liknande bräda.....kommer nog vänta ett tag innan uppgradering blir aktuellt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
orka designa korten, snacka o slöseri. Det jag även vill se på moderkort/chassi är en standard för alla knappar o leds o skit. lika jobbigt varje gång att koppla det. Dom kan väl ha en standard kontakt med Hdd led, Rstpwr Pwr, Spkr osv

Orka klaga som en gammal kärring.... ASUS har faktist en kontakt som man kan koppla alla små ledkontakter o resset ono/off på så så dumma är inte asus ändå

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Ibland är det så att man vill ha varje komponent av datorn framme så att man ser att alla pengar man lägger ut på mojänger som inte bara fungerar bra.. utan även ser bra ut också

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Dom kan väl ha en standard kontakt med Hdd led, Rstpwr Pwr, Spkr osv

Brukar inte asus skicka med en adapter som man kan ansluta alla små kontakter till?

Permalänk
Avstängd

Blir bara större och större kylning till komponenterna på moderkorten....

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Brukar inte asus skicka med en adapter som man kan ansluta alla små kontakter till?

jo, fick det till mitt moderkort från Asus iaf, funkar bra även för mig som då byggde ihop min första dator.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Kriterier för "exklusivitet"?

Hm ... Vad är egentligen "exklusiva bilder"?

Är bilder som ingen annan använder "exklusiva"? I så fall borde kanske alla artiklar med bilder tagna av redaktionen inledas med just "exklusiva bilder"?

Jag kikade på andra (exklusiva?) bilder på Bit-Tech igår.

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/08/21/asus-p6t-deluxe-n...

Edit: Insåg att bilderna kanske är exklusiva för att det sitter en processor i sockeln? Vilket jag inte såg innan jag läste det.b *headdesk*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Blir bara större och större kylning till komponenterna på moderkorten....

Va? det är ju en förhållandevis liten kylning på detta kortet om man jämför med tidigare moderkort. T.ex och denna är ju inte ens bland de största.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Vi får väll så småningom se om minnena kommer börja säljas i förpackningar om tre enheter.
Finns de någon test där man ser skillnaden mellan dual channel vs. triple channel?

Visa signatur

AM3 FX-8350, Noctua NH-D15 ● 4x8 GB Corsair Vengeance pro 1600MHz DDR3 ● Asus M5A97 Pro ● GeForce RTX 3060 ● Seasonic Focus GX-850 ● Lian Li PC-V2100B plus II

Permalänk
Medlem

Annorlunda men intressant kylval.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag gillar designen på nordbryggekylaren i alla fall, ingen annan som gör det?

Visa signatur

Dator/HTPC: X2 4200+ - 2048MB Corsair VS - ASUS A8N32-SLi Deluxe - ATi Radeon HD2400XT - Audigy 2 Platinum Ex - Tagan 380W - 1,2TB HD - Lian Li PC-777 Limited Edition "snäckan"

Permalänk
Medlem

Kylningen runt om är ju uppenbart gjord för att man ska han kylare vars fläkt blåser rakt ner i flänsen så luften sprids ut åt sidorna. Har man nån annan fet kylare där fläkten sitter en bra bit ifrån moderkortet och blåser åt sidan istället för neråt så lär det bli lite varm kan jag tänka mig. Speciellt om man kör vattenkylning. :/
Blir till å skaffa vattenblock till hela skiten runt om också! X_x

Permalänk
Medlem

Bra: Mycket anslutningar

Dåligt 1: Kylningen kan komma att fungera dåligt om man inte använder en kylare som är top-down.

Dåligt 2: Dålig möjlighet för expansonskort om man har ett graffekort med dubbelslot-kylning.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
orka designa korten, snacka o slöseri. Det jag även vill se på moderkort/chassi är en standard för alla knappar o leds o skit. lika jobbigt varje gång att koppla det. Dom kan väl ha en standard kontakt med Hdd led, Rstpwr Pwr, Spkr osv

Lägg ner gnällandet. Om det är något bolag du inte skall klaga på så är det just Asus för de skickar med en adapater så att man skall kunna koppla in alla de kontakterna lätt. Anledningen till att det inte finns en standard är att inte alla chassin har sådant i fronten. Mitt gamla chassi hade exempelvis ingen hdd led eller reset knapp men hade å andra sidan en väldigt massa kontakter i fronten.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som hatar att montera dit kylfläns+fläkt på dessa moderkort har alltid problem att få ner alla piggarn i hålen utan att mosa kortet.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

hmm vad ska man med ps/2 kontakten till igentligen..... hehe

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Ser fett ut, men ja hoppas de kommer några nForce kort åxå. De va väl nå tjaffs om att intel inte ville låta nVIDIA göra några kort längre?

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk

Verkligen häftigt att ni fixat bilder med en processor monterad – nu vet vi att heatspreadern är kvadratisk...

– Aftonbladetrubrik

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Någon mer än jag som hatar att montera dit kylfläns+fläkt på dessa moderkort har alltid problem att få ner alla piggarn i hålen utan att mosa kortet.

Finns det någon som har misslyckats (och alltså mosat kortet)? Mera våld!

Permalänk
Medlem

Hmm detta såg ju riktigt smaskigt ut
Kanske blir att hålla på uppgraderingen tills man fått se lite tester. Dock så tror jag att ett nahelem-baserat system kommer bli alldeles för dyrt att skaffa i år :/

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem

Är det sataportar där på sidan till höger om de två vanliga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slagt
hmm vad ska man med ps/2 kontakten till igentligen..... hehe

Det har inte varit så bråttom att avskaffa legacy-porten ps/2 till tangentbord eftersom den fungerar lika bra som usb i det avseendet. Det är inte så ofta som tangentbord kopplas in och ur i drift på en desktop samt att ps/2-bandbredden räcker gott och väl även till de mest flinka touch-mästarna.