Första bilderna på moderkort för Havendale

Permalänk
Melding Plague

Första bilderna på moderkort för Havendale

Hösten 2009 lanserar Intel processorn Havendale, en modell med integrerat grafikkort. Nu har det dykt upp fotografier på ett moderkort för hybridprocessorn.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul om det rör sig om dedikerat minne till grafik"kortet" i alla fall

Permalänk
Medlem

Riktad mot de lägre prissegmenten och så har den endast DDR3 stöd. Låter konstigt i nuläget, men man får väl hoppas att priserna på DDR3 går ner

Permalänk

Det skulle vara nice om Havendale var endast mATX, skulle underlätta för endel tror jag...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ture72
Riktad mot de lägre prissegmenten och så har den endast DDR3 stöd. Låter konstigt i nuläget, men man får väl hoppas att priserna på DDR3 går ner

När DDR3 blir standard så kommer det bli lägre priser. Och för att DDR3 ska kunna bli standard krävs det att någon börjar använda det.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Mjo precis, vi gick igenom samma fas iom övergången från DDR till DDR2. Visserligen tvivlar jag lite smått på att DDR3 kommer att komma ner till DDR2-nivå på väldigt länge, om ens någonsin.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065