Sista koll (beställning i morrn)

Permalänk
Medlem

Sista koll (beställning i morrn)

Hojhoj alla clockers!

Så nu har mitt sökande kommit till sitt slutskede!
har några funderingar dock men imorrn beställs det så om ni inte yttrar er idag är det försent!

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=612235...
är då vad jag har tänkt mig, sen tänkte jag även fråga om 3 delar speciellt,

1. Mitt Moderkort, verkar kosta lite mycket men är det värt det finns det nån med ungefär lika prestanda fast bättre pris?(ska ha CF stöd).

2.Mitt chassi är väl stort nog och tillräckligt bra kylning? (ska klocka lite)

3.Skärmen, finns det nån 24" 2 ms skärm? eller nån bättre 22" 2ms?

4. ser det bra ut :>?

[tack på förhand för svar]

MVH SydpoleN

Permalänk

hej SydpoleN. jag funderat på ungefär samma komponenter och jag undrar precis som du ifall det kommer fungera bra och om man kan göra skillnad på prestanda/pris! får se om du får något svar annars måste jag starta en egen tråd:)

Permalänk
Medlem

Hehe, ser tomt ut vill helst ha någon respons före 16:00 annars tror jag att jag väntar till morgondagen och beställer då.

nån som vill yttra sig =D?

iaf lycka till med datorn Liveordie.

MVH Sydpolen

Permalänk

herregud det är väl att ta i med 1000w?

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Medlem

jag vet faktiskt inte därför jag frågar här men den ska klara åtminstånde 2st 4870x2 samt 3-4 hårdsikar i framtiden.

Permalänk

tack, mja får nog ta upp en egen tråd

Permalänk
Medlem

1. Släng bort 150gb raptorn, Skall du ha en raptor så måste du gå upp på en Veloci raptor för att det skall göra ngn skillnad ;).

2. Chassit du har valt är enormt

3. Pc6400 minnen räcker om du inte hade tänkt att klocka myckeT ?

4. OCZ Vendetta är en bra CPU kylare (Det är den jag skulle ha köpt), den du har valt duger dock fint

5. Sata DVD brännare är inte helt fel

6. Att du skulle behöva 2 sådana monstergrafikkort till en 22" Skärm känns lite overkill ^^ Dessutom ger det ingen vidare prestanda / krona ökning med Quad GPU för tillfället i de flesta spel. Kolla sweclockers test

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

mm byt till 300gb veloci.

Permalänk
Medlem

Sen så menar jag ju då att jag inte ska ha 2 st 4870x2 nu . utan det blir senare och då kommer jag troligtvis ha en störrre skärm aswell

Permalänk
Medlem

Känns lite som du fick en budget på runt 20k och bara kastade in prylar för att komma upp till max budget.

- 2st 4870X2 med den skärmen
- Satsa på en bättre processor som t.ex. Q9450
- Byt chassi till ett Antec P182, bland de bästa chassin som finns atm.
- PC6400 räcker om du inte ska klocka
- Kasta bord ljudkortet direkt.

Visa signatur

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Permalänk
Medlem

Verkar lite som om du inte läser vad jag skriver?

1. ska ha 1 4870x2 nu. och i framtiden köpa mig ett till (då kommer jag troligtvis ha större skärm) skrivit det på 2 ställen.

2. antec p182 gilalr jag inte pga hur den ser ut + att det är ju inte direkt bättre kylning snarare snarlikt.

3. ska klocka.

4. ska ha 5.1 system och använda datorn som tv senare så nej jag behåller ljudkortet.

5.Har hällre dual en quad. tjänar på det i dags läget och köpa en quad senare och få den för samma pris som dualen idag.

tack för att ni försöker hjälpa men var vänliga och "LÄS" vad jag skriver innan ni yttrar er.

Permalänk
Medlem

Okej kanske inte läste så mycket men detta måste jag verkligen fråga.

4. ska ha 5.1 system och använda datorn som tv senare så nej jag behåller ljudkortet.

Ditt moderkort stöder 7.1 system.

Visa signatur

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Permalänk
Medlem

för det kan väl ljudet suga? i min andra burk tillexp så suger det ljudkortet man får med. ljudet blir ju mkt klarare och bättre med ett annat ljudkort frågan är ju bara om man vill lägga ut extra på ljudet.'

men jag förstog hur du mena, men jag sitter väldigt mycket så jag vill ha det så bra som möjligt. tack för svaret

Permalänk
Medlem

Jaha okej, men du skrev som att du köpte ljudkortet för att kunna ha 5.1 system. Men var inte alltid säker på att ljudet suger, det är ett bra kvalitets moderkort så du borde kolla upp vad det är för ljudkort intergrerat och titta med andra vad de tycker.

Visa signatur

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Permalänk
Medlem

jo, tack för tipset. frågade som fråga hur moderkortet var men tyvär har inte så många kommenterat det :>
annars då ser det bra ut ?

xoxo du verkar sova lika lite som jag gör :>? väntar du på att beställa/få hem något fint? svårt att sova då :>

BTW,

så här ser allt ut.
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=613003...

funderade på att ta en till skärm och skippa 5.1 systemet/ljudkortet.
Får se hur det blir.

et att många tycker det är overkill med så mycket pengar på en dator men sitter man lika mycket som jag gör vid en dator vill man ha det bra sitter både på fritiden och vid pluggning.

(går på it. så nästan alla läxor görs på datorn. och jag gör även hemsidor än så länge på skojs skull men som sagt så går mycket tid på datorn.

Permalänk

Ser bra ut! du börjar på några svar! tror jag kommer köpa nästan exakt samma utan tange/skärm/hörlurar/5.1system/ljudkort för det har jag redan!!

Permalänk
Medlem

kan ju säga att trådrubriken ljuger lite eftersom jag inte har ett giltligt legitimation/pass så kommer det ta 1 vecka innan jag kan ta ut pengar till datorn.... sorligt men sant! så tråden får leva vidare vad tycker ni?