Geforce 9800 GT med trippel-SLI

Permalänk
Melding Plague

Geforce 9800 GT med trippel-SLI

Det är den taiwanesiska jätten Asus som tagit fram ett Geforce 9800 GT som stödjer trippel-SLI. Grafikkortet överraskar eftersom modellen inte stödjer denna teknik på pappret.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

3 modeller på samma kort ... >_<

Permalänk
Medlem

Nvidias grafikkorts-serie är verkligen ett hav.

Permalänk
Medlem

Där ser man..

Kull att det finns 3 versioner xD

Permalänk
Medlem

Ja, säljer bara suck!

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

nVidia försöker verkligen kränga bort sina gamla 8800GT.. Om dom inte fixar det nu så kommer dom nog samla damm för all evighet. Undrar hur många miljoner chip det handlar om för nVidia? Att dom inte dumpar priset rejält, 8800/9800GT är ju inget att ha med tanke på nuvarande pris/prestanda mot andra modeller!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Ja, säljer bara suck!

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Ja, säljer bara suck!

säljer du inget roligare?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Så ni skyller på nVIDIA när ASUS gör massor av olika versioner? :S

Snacka om att bara gnälla för sakens skull...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Ja, säljer bara suck!

10 dolla?

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem

ok konstigt klag mot Nvidia när det är Asus som har fixat fram det. Va glada istället nu när man kan få trippelsli

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StörmarN^
10 dolla?

sli sli 5 dollahs?!

onT: tycker det är nice att asus visar framfötterna som vanligt och ger 3-way sli möjlighet till 9800GT, däremot tycker jag fortfarande det är dåligt att ett vanligt G92 får heta 9800GT.. men det kanske inte nyheten egentligen handlade om :>

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Inaktiv

Problemet är fortfarande att nvidia tillåter både G92 och G92b för 9800GT. Trippel SLI med denna är det nog ändå rätt få som kommer använda men kul för de iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Så ni skyller på nVIDIA när ASUS gör massor av olika versioner? :S

Snacka om att bara gnälla för sakens skull...

Du tror att de gör det utan nVidias vetskap och stöd?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Du tror att de gör det utan nVidias vetskap och stöd?

/Adrian

tja, har dom inte sagt rakt ut att dom INTE får göra det, så har nog nvidia ingen större koll.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Så ni skyller på nVIDIA när ASUS gör massor av olika versioner? :S

Snacka om att bara gnälla för sakens skull...

Du är ju blind när dom säljer gamla 8800GT kort med ändrad klisterlapp som 9800GT.

Där har vi 2 modeller med Nvidias fulla stöd, sen tripple-SLI för 9800GT måste nästan Nvidia gått med på då det inte ska fungera egentligen.

Till alla andra angående våran favorit joelh http://enigma.dune.net/~eric/Do-not-feed-the-troll.PNG

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Du tror att de gör det utan nVidias vetskap och stöd?

/Adrian

Läs på lite va?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

vad krångligt...

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar hur bra det presterar?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Visst, bra att dom får det att fungera på ett kort till, men vem kommer köra det? Inga redan sålda 88/9800GT fungerar med det, så det betyder att man måste köpa 3 helt nya 9800GT för att det skall fungera, jag tror inte så många kommer göra det, dom som köper 9800GT idag och i framtiden är inte ute efter prestandamonster, dom lär därför itne heller vara intresserade av SLI med varken 2 eller 3 kort. Dom enda jag skulle kunna tänka mig vara intresserade av 3-SLI på dessa kort, är dom sem redan har ett eller två kort, men då har dom ju ändå kort som bara stödjer 2 kort.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Så ni skyller på nVIDIA när ASUS gör massor av olika versioner? :S

Snacka om att bara gnälla för sakens skull...

Det är nVIDIA som gör en massa versioner och namnbyten! sen att de tillåter ASUS och de andra tillverkarna att släppa hur många versioner de vill av samma kort ställer till det ännu mer . Jämför hur det ser ut på ATI sidan av marknaden. Rent och upp städat. Inget tvivel på vilket kort som presterar bättre än det andra osv. Delvis pga att de har striktare krav på sina tillverkare.

Sen att du försvarar nVIDIA är väl inte så konstigt pga att du är en fanboy -.-

Sen kan jag ju säga att jag föredrar AMD/ATI men prestanda går före vad jag föredrar ^^

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sailor
Sen att du försvarar nVIDIA är väl inte så konstigt pga att du är en fanboy -.-

Nu är du bara töntig och kallar honom fanboy bara för sakens skull.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nu är du bara töntig och kallar honom fanboy bara för sakens skull.

För sakens skull ? Är bara för trött på hans försvarande av nVIDIA hela tiden Det är inte för att hoppa på honom eller ngn. annan. Är bara för trött på fanboy komentarer.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nu är du bara töntig och kallar honom fanboy bara för sakens skull.

joelh är mer eller mindre känd för att vara extrem Nvidia fanboy och aldrig kan han försvara vad han säger lämnar bara en kommentar och försvinner med vinden för att slippa all emorage

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
joelh är mer eller mindre känd för att vara extrem Nvidia fanboy och aldrig kan han försvara vad han säger lämnar bara en kommentar och försvinner med vinden för att slippa all emorage

Må vara hänt, denna gången var det dock ganska obefogat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Må vara hänt, denna gången var det dock ganska obefogat.

Kan vara så. Jag blev bara för trött på alla fanboy kommentarer.

EDIT: Ändrade pga. att medelladet var av stötande karaktär.

Permalänk
Medlem

Så 9800gt är stortsett precis som ett 8800gt men med tri-sli stöd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Så 9800gt är stortsett precis som ett 8800gt men med tri-sli stöd?

Nja ... Den ASUS versionen är. Normalt sett är ju 8800gt och 9800gt samma kort. Bara ett nytt namn -.-

Permalänk
Avstängd

nVidia borde sälja 8800GT 9800GT? som fört typ 600-700KR, satan vilken bomb de ksu vara för ATi

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Så det här kortet som pallar trippel SLI, är det ett G92b i botten? Eller kan det variera där också?