Fler nyheter i Big Bang II

Permalänk
Melding Plague

Fler nyheter i Big Bang II

Det har dykt upp mer information om Nvidias kommande drivrutin med det ögonbrynshöjande namnet "Big Bang II". Version 180 kommer bland annat att bjuda på SLI som stödjer flera skärmar samtidigt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såja, äntligen blev SLI intressant (dubbla/flera skärmar).

Permalänk
Medlem

Vilka är bäst där får ni alla svikare som hoppade över till ATI

Men dock ska vi tacka dom för detta fick ju nVidia att sänka sina priser illa kvickt och jag bara ler och kör dom ENDA alltså nVidia som ÄGER marknaden och låter andra få ha sina bekymmer med kassa drivare och ostabilitet som man får gratits med ATI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHyde
Vilka är bäst där får ni alla svikare som hoppade över till ATI

Men dock ska vi tacka dom för detta fick ju nVidia att sänka sina priser illa kvickt och jag bara ler och kör dom ENDA alltså nVidia som ÄGER marknaden och låter andra få ha sina bekymmer med kassa drivare och ostabilitet som man får gratits med ATI

Kan inte fanboys som du gå och dra nå gammalt över er? Börjar seriöst bli så jävla trött på att ens orka läsa kommentarerna när hälften av alla som skrivs är helt irrelevant om nyheten utan bara är ren fanboy snack. Snälla gå tillbaka till fragbite är du snäll...

Permalänk
Medlem

jadu MrHyde, nvidia är helt perfekta... därför de behöver denna "big band II" ... nice...

hur som helst väldigt nice att SLI kommer upp i Crossfire(X)-nivå nu

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

Ja, jag tänkte att jag skulle köpa nVidia nästa gång pga "stabilitet" jämfört med mitt X1950 som blir överhettar i spel om inte RivaTuner fläktprofiler tar över..

Men, nu verkar ATi vara på gång med några riktigt bra kort, blir nog till att stöda ATi i kampen mot Goliath.. om korten är bättre/krona alltså

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk
Medlem

SLI med multipla skärmar har förvisso fungerat med fullösningar ett tag. Fast krävt ett tredje grafikkort. Dock borde det väl bli någon form av prestandaförlust om ett av grafikkorten i SLI ska driva andra skärmar samtidigt?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

fy fasen va härligt, ser jag fram emot, ska bli nice att använda fysik sakerna i blizzards kommande spel gogo nviidaaaa

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Verkar lovande. Tänkte lite på videoavkodaren... Varför sysslar dem "4 kärniga" saker? ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHyde
Vilka är bäst där får ni alla svikare som hoppade över till ATI

Men dock ska vi tacka dom för detta fick ju nVidia att sänka sina priser illa kvickt och jag bara ler och kör dom ENDA alltså nVidia som ÄGER marknaden och låter andra få ha sina bekymmer med kassa drivare och ostabilitet som man får gratits med ATI

Oj oj oj vad många fel man kan ha i en post.
Vem har sagt att det blir myckt bättre med ett fysikkort och ett gafik än 2 grafikkort?
ATI's drivare ger bättre prestanda för varje gång
Det är bara inse att ingen gillar dig! om du ska vara fanboy var smart isåfall.

Btw kul för oss som inte fick chansen att köpa en physisx kort

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk

najs änligen flera skärmar till mitt GX2

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

är det bara jag som väntar på tester angående fysiken på 180?
är det bra prestanda så är man ju så illa tvungen att köpa ett till Grafik kort
(ha begäret tar över helt)

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

"[...]förbättrad videoavkodare som enligt Nvidia ska ge upp till tio gånger bättre prestanda med fyrkärniga processorer."

Detta låter väldigt skumt.

edit:
Hos källan står det ju "encoder" vilket inte är en avkodare.
Däremot tror jag inte riktigt på vad dom säger... för att citera en av de viktiga personerna bakom x264 om Nvidias gamla skryt om realtime HD-kodning:
"1x realtime? So if you pair up half a dozen of them you can compete with a single Core 2 CPU?"

Utan att jämföra kvalite kan Nvidia mena precis vad som helst. x264 klarar 1080p i många gånger snabbare än realtime, bara man drar ner på kvaliten maximalt.

Permalänk
Medlem

Fan va najs, då har man ju ännu mer nytta av sitt gamla grafikkort! Kirrar jag ett nytt graffe kan jag alltså välja om jag vill köra mitt 8800 G92 i SLi för mer FPS eller som fysikkort och få mer ögongodis.
I början lär man ju köra SLi men då mer och mer spel börjar dra nytta av fysikkort så är det bara ställa in det! Tänk om man kan ha som olika profiler till spel där man väljer om man vill att det sekundära kortet ska agera som fysikkort eller SLi-kort. MUMS!

Permalänk
Medlem

Möjlighet att köra multipla skärmar är väldigt välkommet.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

10ggr bättre prestanda pga en video avkodare med bara 4kärniga kärnor...
var ger den 10ggr bättre? vid film upp spelning?
vid spel?

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

Nice med mer skärmar helt klart <3

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Skulle la inte förvåna mig om denna "Big Bang 2" blir ett Big Failure. Har ju själv ett nvidia kort så kan bara hoppas på det bästa, men ja de har ju lyckats klanta till det en HEL DEL det senaste.

Permalänk
Medlem

Hoppas att något nyare kort kommer kunna användas med mitt 8800GTS 640mb, typ ett 9800GTX.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Nice med mer skärmar helt klart <3

Varför ska man ha mer skärmar för? vad ska ni använda mer än en skärm till? nyfiken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Varför ska man ha mer skärmar för? vad ska ni använda mer än en skärm till? nyfiken

massa plats man får tex plats med msn + VLC + interet samtidigt ++++

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Varför ska man ha mer skärmar för? vad ska ni använda mer än en skärm till? nyfiken

Större arbetsyta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Varför ska man ha mer skärmar för? vad ska ni använda mer än en skärm till? nyfiken

Lira Crysis på 4st 24" skärmar *Dreggel*

Permalänk

Jag har ett 8600gt nu så de skulle ju vara superb om jag t ex köper ett 9800gtx och använder mitt gamla kort som fysikkort. Hade igentligen tänk köpa ett ATI men detta verkar få mig att ändra mig.... Vill dock ha tester på hur bra det igentligen är.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

Om man kan köra fysiken på något gammalt budgetkort (läs annan generation) tror jag det här kan bli en riktig hit. Annars tror jag ingen kommer att vilja välja sitt andra kort till dedikerat fysikkort och förlora ~40% fps + de extra fysikobjekten som visas.

fanboi: blä för nvidia osv.

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Inaktiv

Nice med OpenGL 3, inte nice att jag precis lärt mig mycket av OpenGL 2 på grund av hur tyst det vart om uppföljaren.

Permalänk

Jag kör givetvis dom ENDA dvs ati som ÄGER för... oj trodde jag satt på fragbite... jag menar lunarstorm... uhm jag menar... äh inget, förresten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarlSars
Ja, jag tänkte att jag skulle köpa nVidia nästa gång pga "stabilitet" jämfört med mitt X1950 som blir överhettar i spel om inte RivaTuner fläktprofiler tar över..

Men, nu verkar ATi vara på gång med några riktigt bra kort, blir nog till att stöda ATi i kampen mot Goliath.. om korten är bättre/krona alltså

ATi har varit bättre/krona dom senaste 2 modellerna dvs 3000 serien och 4000 serien. nVidia är ungefär så dåliga som dom kan bli nu.

Big Bang 2 känns ju enligt mig förbannat ointressant. Visst, stöd för multipla skärmar samt att man kan använda sitt äldre grafikkort som fysikkort låter ju intressant men utöver det så är ju det mesta nytt ganska 'normala' saker som Stöd för OpenGL3.0 samt bättre bildkvalitet.

Undrar vad 'Big Bang 3' blir? "Man får nu 100fps i msröj med nvida kort"

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapidfool
Jag kör givetvis dom ENDA dvs ati som ÄGER för... oj trodde jag satt på fragbite... jag menar lunarstorm... uhm jag menar... äh inget, förresten.

ATi har varit bättre/krona dom senaste 2 modellerna dvs 3000 serien och 4000 serien. nVidia är ungefär så dåliga som dom kan bli nu.

8800GT?

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Nice med OpenGL 3, inte nice att jag precis lärt mig mycket av OpenGL 2 på grund av hur tyst det vart om uppföljaren.

Inge fel o kunna både och

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellis
8800GT?

3870

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"