En windows nörds resa till Linux land

Permalänk
Medlem

En windows nörds resa till Linux land

Hehe, tycker dom bara är roliga att se på, på John Bradburys blog finns det 3 videos han gjorde första gången han testade Ubuntu Linux. Enligt han själv så är han en windows expert men kan inget om Ubuntu, han gör en del misstag men klarar sig ganska bra annars i Ubuntu.

http://www.johnbradbury.com/

Scrolla längst ned och titta på videon "Ubuntu Video - First Impressions" först för ett gott skratt om du är Linux användare.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Bra video Ubuntu är bra, men väntar hellre på Debian Lenny.. kul att se fler umeåbor också.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Heh Umeå rockar! Hehe ok kanske inte :p.

Jo det är verkligen roliga filmer, han gjorde en dunder blunder dock, genom att gå till Synaptic istället för lägg till/ta bort program i första menyn, vet inte riktigt hur han kunde missa det. Lägg till/ta bort program är 100 ggr enklare för en nybörjare t.o.m min mormor skulle fatta det där..

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

ja så går det när man läser på för mycket..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hur hade det gått om han sökt på DVD på Lägg till/Tabort program? Jag har inte ubuntu själv, men är nyfiken på om han fått saker och ting att fungera då
(Knepigt att han inte lärde sig något av kommentarerna, som efter första videon påpekade att han inte skulle använda synaptic)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Hur hade det gått om han sökt på DVD på Lägg till/Tabort program? Jag har inte ubuntu själv, men är nyfiken på om han fått saker och ting att fungera då
(Knepigt att han inte lärde sig något av kommentarerna, som efter första videon påpekade att han inte skulle använda synaptic)

Nä han hade inte hittat mycket där, tydligen är driv rutinerna som gör att man kan spela dvd:s olagliga i många länder som dom har valt att inte skicka med det.

Med en enkel google sökning skulle han dock få igång dvd stödet på ett par minuter.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Rätt bra video. Dock så är det märkligt att han blir positivt överraskad av att firefox stöder "tabbed browsing". Var är det han är tekniker på egentligen? FF är inte direkt ovanligt för Windows.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Rätt bra video. Dock så är det märkligt att han blir positivt överraskad av att firefox stöder "tabbed browsing". Var är det han är tekniker på egentligen? FF är inte direkt ovanligt för Windows.

På företag osv där dom använder Windows använder dom alltid Internet explorer, dom vill inte istallera nånting onödigt. Är samma för mig på jobbet fick be på mina bara knän för att få installera firefox i princip

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.