Suddig spionbild avslöjar Nvidias framtidsplaner

Permalänk
Melding Plague

Suddig spionbild avslöjar Nvidias framtidsplaner

Grafikkortsjätten Nvidia planerar något alldeles speciellt, åtminstone om man får tro ett en suddig bild som hittat ut på nätet. Det handlar om drivrutinerna "Big Bang II".

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Finns det något "big bang I" i datorvärlden?

Permalänk
Medlem

Oooh... Secrets!
Roligt att se konkurensen

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Tror du inte Big Bang 2 har något att göra med Nahalem och x58 SLi stöd?

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

Det ser ut som till vänster så står det följande (vad jag kan läsa) om Big Bang 2:

??????????????????
SLI Connectivity / ???????
Display compatibility
Quality Improvement
Performance Improvement

Och framförallt OpenGL 3.0

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Finns det något "big bang I" i datorvärlden?

"Senast "Big Bang" kom på tal handlade det om lanseringen av SLI – möjligheten att kombinera två grafikkort i samma datorsystem." står det i nyheten.

Permalänk

Big Bang 2 är helt klart något stort? 6 eller 8 vägs SLI?

Jag tippar på att det är något nytt grafikkort som kommer. Kanske GT 200b?
nej jag tippar på att det är någon helt ny arkitektur som nv lanserar

Permalänk
Avstängd

spännande

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Släpper nVidia ett nytt grafikkort till redan i september vet jag inte om jag kommer att skratta eller gråta. Dem släpper ju nya kort lika ofta som jag byter kalsonger! Kan man inte få andas ut efter ett stort släpp (GTX 260/280) innan de kommer med någonting ännu större?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vardagsrum
Släpper nVidia ett nytt grafikkort till redan i september vet jag inte om jag kommer att skratta eller gråta. Dem släpper ju nya kort lika ofta som jag byter kalsonger! Kan man inte få andas ut efter ett stort släpp (GTX 260/280) innan de kommer med någonting ännu större?

Så om man fortsätter på din liknelse så vill du alltså ha på dej samma kalsonger i ett år?

När man har lanserat en produkt så sitter man ju inte och rullar tummarna och vänta på något, utan man fortsätter att utveckla och skapa nya saker.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

förmodligen har det o göra med nehalem efter som de nu också ska komma i september och att intel o nvidia har kommit överens om qpi och sli. så dem gör säkert något jippo av det hela

Permalänk
Medlem

Tror han har stora problem med kalsongerna redan nu som det är

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

Finns det inte någon fotokunnig som kan sudda bort de suddiga i photoshop eller dylikt program. Borde gå.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Inaktiv

Det är väl massa nyheter på en gång som är "big bang 2"

Permalänk
Medlem

"Big Bang 2" är en uppgradering av "Big Bang 1" där man endast bytte namnet på en befintlig produkt för att bemöta AMDs serie "Utveckling".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Det ser ut som till vänster så står det följande (vad jag kan läsa) om Big Bang 2:

??????????????????
SLI Connectivity / ???????
Display compatibility
Quality Improvement
Performance Improvement

Och framförallt OpenGL 3.0

den första biten där... står de inte nått i stil med Ntune/N******

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurik
den första biten där... står de inte nått i stil med Ntune/N******

Nja, ser riktigt vad det står. (Må femtionio vilda silkepiler hemsöka dina långkalsonger!)

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Det står något om "Hybrid" på listan över saker men det efter går inte att se.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Så om man fortsätter på din liknelse så vill du alltså ha på dej samma kalsonger i ett år?

Läsförståelsen fungerar hur bra?
Han sa just att han inte vill att det ska släppas grafikkort lika ofta som han byter kalsonger. Vilket du översätter till att han vill byta kalsonger lika ofta som det släpps grafikkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Det ser ut som till vänster så står det följande (vad jag kan läsa) om Big Bang 2:

??????????????????
SLI Connectivity / ???????
Display compatibility
Quality Improvement
Performance Improvement

Och framförallt OpenGL 3.0

SLI-connectivity features tippar jag på

Display connectivity verkar också vara mer rätt då jag tror ett "p" skulle synas

Permalänk
Avstängd

Big Bang 1: Nvidias första möte för nya marknadsföringsavdelningen
Big Bang 2: Re-release av samtliga kort från 7000-serien och frammåt med nya 9000-namn.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Kan man kanske tyda lite bättre på en modifikation av bilden jag har gjort ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Big Bang 1: Nvidias första möte för nya marknadsföringsavdelningen
Big Bang 2: Re-release av samtliga kort från 7000-serien och frammåt med nya 9000-namn.

Hahaha

-----------------------------------------------------------------------------------------

Men som sagt, någon som har photoshop som kan pilla lite med bilden ?

Vet att man kan göra det bättre med Filter>Skärpa>Oskarp mask

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Så om man fortsätter på din liknelse så vill du alltså ha på dej samma kalsonger i ett år?

När man har lanserat en produkt så sitter man ju inte och rullar tummarna och vänta på något, utan man fortsätter att utveckla och skapa nya saker.

Du fattar inte. NVIDIA förstör för sig själva och det har dom gjort redan.
Marknaden är som en levande organism. Om du släpper en massa produkter så matar du organismen tills den blir mätt. När den blir mätt så kan den inte äta mer plus att den får nån sorts förstoppning. Då får NVIDIA sitta och vänta tills det är borta plus att monstret skall bli hungrig igen.

Med andra ord blir varelsen irriterad på maten och skiter i den. Istället sticker den till nästa källa av mat som i sin tur är tex ATi.

ATi har det perfekta receptet. Produkter som är prisvärda med lång livstid (jämfört med NVIDIA). Många tror att det går dåligt för ATi (Nu säger jag ATi som i GPU delen av AMD) men i själva verket går det bra för dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
"Big Bang 2" är en uppgradering av "Big Bang 1" där man endast bytte namnet på en befintlig produkt för att bemöta AMDs serie "Utveckling".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Big Bang 1: Nvidias första möte för nya marknadsföringsavdelningen
Big Bang 2: Re-release av samtliga kort från 7000-serien och frammåt med nya 9000-namn.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omEn||LabZ
Du fattar inte. NVIDIA förstör för sig själva och det har dom gjort redan.
Marknaden är som en levande organism. Om du släpper en massa produkter så matar du organismen tills den blir mätt. När den blir mätt så kan den inte äta mer plus att den får nån sorts förstoppning. Då får NVIDIA sitta och vänta tills det är borta plus att monstret skall bli hungrig igen.

Med andra ord blir varelsen irriterad på maten och skiter i den. Istället sticker den till nästa källa av mat som i sin tur är tex ATi.

ATi har det perfekta receptet. Produkter som är prisvärda med lång livstid (jämfört med NVIDIA). Många tror att det går dåligt för ATi (Nu säger jag ATi som i GPU delen av AMD) men i själva verket går det bra för dem.

Vilken kunglig förklaring, du har så rätt :thumbsup:

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Jag kan även urskilja någonting med Hybrid SLI. Kanske det har någonting med det nya X58 chipset, samt någon intressant sammanfogning av SLI och detta. Eller något.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Hahaha

-----------------------------------------------------------------------------------------

Men som sagt, någon som har photoshop som kan pilla lite med bilden ?

Vet att man kan göra det bättre med Filter>Skärpa>Oskarp mask

Med photoshop kan du nästan återfå en klar bild.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Hörde jag 9800 GX2 ?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Med photoshop kan du nästan återfå en klar bild.

MH, därför frågade jag om någon hade photoshop

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D