Intel avslöjar framtidsplanerna

Permalänk
Melding Plague

Intel avslöjar framtidsplanerna

Det har dykt upp information om Intels processorplaner fram till hösten nästa år. Det tredje kvartalet 2009 kommer Intel att lansera Havendale, en processor med integrerat grafikkort. Modeller i denna serie placeras i samma marknadssegment som dagens Core 2 Duo E8400, men också i budgetsegmentet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Inget man inte redan visste... :/

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Det där har man läst om.

Permalänk
Medlem

En Bloomfield i höst på 2.9GHz då, blir nog fint.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
En Bloomfield i höst på 2.9GHz då, blir nog fint.

mm 3,2ghz bloomfield för mig + några liter flytande kväve blir mumma :D:D

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ska som vanligt vara värst

Permalänk

Själv kommer jag satsa på 45 nm Phenom i höst! Om det nu är då de kommer...;)

Permalänk

Jag kommer också att satsa på en Phenom...

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk

Trolig uppgradering..... *tittar i plånboken*... nä.
Men jag vill fortfarande ha en Blom på 2,66 att leka med

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

Vi kan lägga till minst 3 månader, då kommer det nog att stämma!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

om priset är rätt så blir det nog ett intel system i höst

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att Intels bästa processor är så pass dyr?

Dom bästa grafikkorten kostar ju nu runt 4000 kr och intels ~6000 kr.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

du sa det själv, för den är bäst

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Hedersmedlem

Själv skall jag köpa den sämsta skiten för så mycket pengar som möjligt...Intels värsting kanske...;)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Hur kommer det sig att Intels bästa processor är så pass dyr?

Dom bästa grafikkorten kostar ju nu runt 4000 kr och intels ~6000 kr.

På grafikkort läggs det inte lika mycket tid och planering, det är istortsett "cut 'n paste" från grunden och hoppas att det ska fungera bra.. därför kommer det nya grafikkort oftare än processorer, processorer lägger de ner mycket mer tid och pengar på. På ett sätt bra att de "stressar" grafikkortsfronten, men det kommer ju bli mer fel på dem.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Själv skall jag köpa den sämsta skiten för så mycket pengar som möjligt...Intels värsting kanske...;)

Risken men att köpa värstingprocessorer är att de inte är tillräckligt dåliga. Försök istället få tag på en toppmodell från en tidigare generation, www.fixit-4u.se har till exempel pentium4 ee 3,4 GHz för 9990 kr.

Om man föredrar amd verkar också priserna på opteron 250 vara rätt höga.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Risken men att köpa värstingprocessorer är att de inte är tillräckligt dåliga. Försök istället få tag på en toppmodell från en tidigare generation, www.fixit-4u.se har till exempel pentium4 ee 3,4 GHz för 9990 kr.

Om man föredrar amd verkar också priserna på opteron 250 vara rätt höga.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Å kära nån... Verkar som intel har gått över i mjölkningsläge ordentligt. Jag har nog aldrig sätt en så omfattande produktsegmentering från dem förr... dags att kamma hem lite rekordvinster kanske... Jag visste att jag borde ha köpt ny burk tidigare...

Visa signatur

/Hej hopp!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av multimiffo
Å kära nån... Verkar som intel har gått över i mjölkningsläge ordentligt. Jag har nog aldrig sätt en så omfattande produktsegmentering från dem förr... dags att kamma hem lite rekordvinster kanske... Jag visste att jag borde ha köpt ny burk tidigare...

Tjäna pengar vill väll alla?

Fint nick du har, vi kanske skulle slå oss ihop och bilda förening?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Tjäna pengar vill väll alla?

Fint nick du har, vi kanske skulle slå oss ihop och bilda förening?

haha...

Visa signatur

/Hej hopp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Själv skall jag köpa den sämsta skiten för så mycket pengar som möjligt...Intels värsting kanske...;)

Borde det inte vara "den bästa skiten för hur mycket pengar som helst"? Sedan om det är prisvärt är ju en annan sak...

Faktiskt känner jag inte behov av uppdatering just nu, min e6600 i 3,25 har inte svikt mig än. Sedan är jag skepisk till DDR3 hittils också, det kostar lite mycket, precis som nytt moderkort också...

OT: multimiffo och dundermuppen, ni har fanken de skönaste nicken jag sett på länge båda två :D.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Borde det inte vara "den bästa skiten för hur mycket pengar som helst"? Sedan om det är prisvärt är ju en annan sak...

Faktiskt känner jag inte behov av uppdatering just nu, min e6600 i 3,25 har inte svikt mig än. Sedan är jag skepisk till DDR3 hittils också, det kostar lite mycket, precis som nytt moderkort också...

OT: multimiffo och dundermuppen, ni har fanken de skönaste nicken jag sett på länge båda två :D.

Jag är bara lite skeptisk mot Intel som pumpar ut ena processorn efter den andra och man kan inte mer än undras om dom inte kunde släppa något riktigt bra istället för mängd.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
mm 3,2ghz bloomfield för mig + några liter flytande kväve blir mumma :D:D

har just ikväll fått veta att min CPU e8400 är överklockad stabil med 4,6ghz i 1,56 på asus moderkort så aldrigmera gigabyte funkar bra till o leka med men inte till o klocka myke

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
har just ikväll fått veta att min CPU e8400 är överklockad stabil med 4,6ghz i 1,56 på asus moderkort så aldrigmera gigabyte funkar bra till o leka med men inte till o klocka myke

Hmm... Det du menar är att någon annan fått EN E8400 (inte din) stabil i det. Det behöver ju inte säga något öht. om moderkortet.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Hmm... Det du menar är att någon annan fått EN E8400 (inte din) stabil i det. Det behöver ju inte säga något öht. om moderkortet.

jag menar just det ja skrev att min kompis som köpte min cpu kör den överklockad på ett asus moderkort på 4,6ghz stabilt i 1,56volt jag körde på ett gigabyte o kom inte lika högt med mitt moderkort, så
mina teorier är att det kan bero på moderkort till moderkort hur bra en processor klockar å nu är det brekräftat..

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.