Rambus och Qimonda överrens om licenser

Permalänk
Melding Plague

Rambus och Qimonda överrens om licenser

Patentföretaget Rambus har den senaste tiden varit på tapeten efter att de stämt Nvidia för att olovligt ha nyttjat några av företagets uppfinningar. Nu meddelar dock en av världens största minnestillverkare att de har slutit avtal med Rambus.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

"I mars 2005 kom Qimondas ägare Infineon och Rambus överrens och de tidigare stämningsansökningarna mellan de båda företagen drogs tillbaka."

Ägs Qimonda av Infineon och Rambus?

"Ifall Infinn säljer dotterbolaget Qimonda kommer den nya ägaren inte att automatisk få ta del av Rambus patent"

Infinn?

Tycker det är synd att Rambus kommer undan, de ska vara tvångsnedlagda förlänge sedan och alla deras patent finnas för allmänheten.

Permalänk
Medlem

de (rambus) ligger väl bakom minnena och minneskontrollern i playstation 3 så enbart ett patentföretag är de väl knappast.. vore skönt ifall någon kunde stämma skiten ur dem så att de får smaka på sin egen medicin.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd

Äger inte AMD typ 7% av Infineon's aktier? Var något företag på I..

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
"I mars 2005 kom Qimondas ägare Infineon och Rambus överrens och de tidigare stämningsansökningarna mellan de båda företagen drogs tillbaka."

Ägs Qimonda av Infineon och Rambus?

"Ifall Infinn säljer dotterbolaget Qimonda kommer den nya ägaren inte att automatisk få ta del av Rambus patent"

Infinn?

Tycker det är synd att Rambus kommer undan, de ska vara tvångsnedlagda förlänge sedan och alla deras patent finnas för allmänheten.

Ska vara?

Förlänge?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
"I mars 2005 kom Qimondas ägare Infineon och Rambus överrens och de tidigare stämningsansökningarna mellan de båda företagen drogs tillbaka."

Ägs Qimonda av Infineon och Rambus?

"Ifall Infinn säljer dotterbolaget Qimonda kommer den nya ägaren inte att automatisk få ta del av Rambus patent"

Infinn?

Tycker det är synd att Rambus kommer undan, de ska vara tvångsnedlagda förlänge sedan och alla deras patent finnas för allmänheten.

Qimondas ägare Infineon OCH Rambus, korrekt svenska så som jag uppfattar det..

Men jag tycker att Infineon skulle dragit dom i rätten istället, Rambus ska inte ha ett skit, dom ska konka, åka i finka och tas i rectumet varje dag när tvålen glider längst golvet i duschen, jävla parasiter.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Jahapp.

Kan inte se hur detta är bra för oss konsumenter?
Jävla kommunistpack!

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas att Nvidia känner sig stora nog för ge sig på Rambus och stämmer dem tillbaka eller på annat sätt orsakar Rambus ekonomisk skada. Patentföretag är aldrig bra varken för andra företag eller för konsumenterna. Visst, de gör PS3 minnen bla bla men troligen eftersom SONY anlitat dem för det och inte vill ge sig in i den här patentleken. Jag har svårt att tro att Rambus går runt på att göra minneskretsar.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Rambus = patenttroll. Hoppas de blir stämd själva eller något annat passande.

Permalänk
Medlem

Vad busigt

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mildew
Ska vara?

Förlänge?

Slarvfel som kommer, hade jag gjort dem i en nyhet hade jag rättat dem. Men nu är inte jag nyhetsskribent som arbetar på en stor nyhetssida.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Qimondas ägare Infineon OCH Rambus, korrekt svenska så som jag uppfattar det..

Men jag tycker att Infineon skulle dragit dom i rätten istället, Rambus ska inte ha ett skit, dom ska konka, åka i finka och tas i rectumet varje dag när tvålen glider längst golvet i duschen, jävla parasiter.

Klart det är korrekt svenska, men en omformulering av meningen skulle kunna behövas föratt undvika missförstånd ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Jahapp.

Kan inte se hur detta är bra för oss konsumenter?
Jävla kommunistpack!

Vad skriver du för något? Hur länkar du ihop rad ett och två? Sen när har kommunisterna haft något med patent eller patentfrämjande att göra? Inkompetenta och obildade fan. Lär dig innebörden i det du hör/läser först innan du säger/skriver det.

Visa signatur

No one wants to die but some just love war.

Permalänk
Medlem

sen när har rambus bidragit med nåt annat än stämningar?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

Med tanke på att de har patent så har de uppenbarligen bidragit med utveckling ;).

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Med tanke på att de har patent så har de uppenbarligen bidragit med utveckling ;).

Nepp, de patenten de alltid stämmer folk för är patent de stulit från JEDEC. Tekniker som utvecklats av olika minnestillverkare för att användas öppet, men som Rambus patenterat i hemlighet, för att sedan stämma utvecklarna för intrång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Med tanke på att de har patent så har de uppenbarligen bidragit med utveckling ;).

Eller så har dom patenterat nått dom fick reda på när dom var med i utvecklingsgruppen för minnen...

Bara för att man har patent så har man inte utvecklat det.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730