Ny plattform för bärbara datorer på måndag

Permalänk
Melding Plague

Ny plattform för bärbara datorer på måndag

Intels plan var att presentera Centrino 2-plattformen i början av juni, men problem med både nätverkskortet och grafikkortet tvingade tillverkaren att skjuta upp lanseringen. Nu sägs måndag vara det nya datumet att lägga på minnet, även om vissa tidigare defekta kretsar ännu inte är fixade.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir lätt en lappy i höst/vinter :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd

e det bara jag som inte gillar tanken på ddr 3 tillsamans med intergrerad grafik
vist, den e kanske till för arbete men ändå, ddr2 1200mhz e väl ett bätre val rent prestandamässigt om ddr3 inte överstiger 1600mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
e det bara jag som inte gillar tanken på ddr 3 tillsamans med intergrerad grafik
vist, den e kanske till för arbete men ändå, ddr2 1200mhz e väl ett bätre val rent prestandamässigt om ddr3 inte överstiger 1600mhz

Hur tänker du nu? DDR3 är väl energisnålare, vilket betyder längre batteritid? Sen är väl DDR3 marginellt snabbare än DDR2, eller?

Permalänk
Medlem

Hoppas de fixar den integrerade grafiken snart. När det gäller bärbara datorer så är jag bara intresserad av den integrerade grafiken, då det ger längre batteritider och jag spelar inte krävande spel på den ändån.

Men det är gott om tid, kommer nog inte köpa en ny bärbar förrän om ett halvår eller så.

Permalänk
Avstängd

Står att de är riktade åt "företaget", Intel själv? :S

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Står att de är riktade åt "företaget", Intel själv? :S

Herregud, kan folk bara lägga ner med sånt här?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Herregud, kan folk bara lägga ner med sånt här?

Lägg av själv, har varit skribent för ett antal sidor och alla vet att SweC inte låter korrekturläsa sina nyheter. Något de borde ändra på, fast då dröjer dagens nyheter ytterligare än vecka. De är ju inte direkt snabba. Man kan ju nästan prenumerera på PChemma och få nyheterna snabbare.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Lägg av själv, har varit skribent för ett antal sidor och alla vet att SweC inte låter korrekturläsa sina nyheter. Något de borde ändra på, fast då dröjer dagens nyheter ytterligare än vecka. De är ju inte direkt snabba. Man kan ju nästan prenumerera på PChemma och få nyheterna snabbare.

Har du nåt att säga om det kan du väl maila swec istället?

När jag läser kommentarer vill jag inte läsa massa skit om att de stavar fel osv.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Är det inte Montevina som Zepto börjat sälja i sin NOX? T.ex. P8400?

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarlSars
Är det inte Montevina som Zepto börjat sälja i sin NOX? T.ex. P8400?

Jo, jag har också för mig det, någon kunnig som kan konfirmera?

Visa signatur

Asus A8n-sli deluxe | AMD643200+ 2.0 Ghz, venice | Kingmax 2x512 CL2.5 DDR400 | Geforce 6800 Nu 256mb | Maxtor diamondmax plus 10 160GB sata | original nätaggregat 500W

Permalänk

Woho, när denna tekniken landar i Macbook Pro blir det uppgradering Min nuvarande med 8600M GT är ju som en tickande bomb

Permalänk
Medlem

Håller med maniak till fullo det är rätt tröttsamt med alla kommentarer om bristande korrekturläsning och att nyheterna inte kommer upp tillräckligt snabbt.
Har ni problem med hur nyhetsrapporteringen sköts kan ni ju alltid ansöka om en position som nyhetskorre, brukar finns lediga platser lite då och då vad jag har sett. Eventuella klagomål om bristande språk sköts lämpligast via mail till redaktionen, på det sättet slipper nämnligen vi andra läsa i genom en massa nonsensposter som egentligen inte bidrar något till tråden.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeRRa
Jo, jag har också för mig det, någon kunnig som kan konfirmera?

Fråga en präst?

Permalänk
Medlem

Väntar bara på att detta ska komma till Mac också, sen är det hög tid att pensionera min Acer Travelmate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Fråga en präst?