Asus tar fram fler Eee PC

Permalänk
Melding Plague

Asus tar fram fler Eee PC

Asus jobbar inte enbart på nya bärbara Eee PC-datorer utan även stationära modeller. Nu har flera bilder dykt upp på en framtida laptop och dessutom en Apple-liknande stationär modell där datorn är inbyggd i skärmen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Asus Eee PC 904 var inte lite snygg!!! O_o

Köplusten växer, skulle varit lite högre upplösning bara, men man kan inte få allt här i världen

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tycker att EEE-PC 904 är riktigt läcker
Jag väntar tills dom släpper denna istället för för 701:an

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tycker att EEE-PC 904 är riktigt läcker
Jag väntar tills dom släpper denna istället för för 701:an, tycker dom snålat lite på komponeterna,...jag menar, 512´MB ram? Räcker till att boota den, sen är det nog kört för lite tyngre aktiviteter.

Kollar man på MSI Wind så har väl den 2 GB? Om jag inte misstar mig.
Lite större är den ju, och nyare. Men det ger en bra glimt åt vilket håll Asus ska.
Att man är först med en produkt idag räcker inte riktigt för mig

Sorry för dubbelpost.

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Är det bara jag som tycker att EEE-PC 904 är riktigt läcker
Jag väntar tills dom släpper denna istället för för 701:an

Hoppas bara dom släpper den i Sverige inom en rimlig tid och inte som med 701:an som de tog ett år på sig (nästan).

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk

Eee-monitor känns riktigt trevligt, speciellt med tanke på prislappen om U$500. Dock ställer jag mig lite frågande till att lansera så hysteriskt många Eee-labeled produkter. Duger inte namnet Asus för deras laptops längre?
Det mest tilltalande med Eee-konceptet var just billigt, enkelt och litet..

Permalänk
Medlem

Så kommer de använda det här större chassiet till både 8,9" modellen och 10" modellen? annars känns det ju onödigt med et större chassit relativt skärmen, alternativt för liten skärm för chassit!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Asus goes Apple?

Permalänk

Så för att man använder mjuka former och färgen vit så hämtar man inspiration av Apple?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Så för att man använder mjuka former och färgen vit så hämtar man inspiration av Apple?

Tja, snarlik är den ju

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Avstängd

Mycket snack liten verkstad! gäller msi HP asus mfl.. dom ger ut en massa snack om nya datorer osv me ndom kommer aldrig.. tröttsamt att läsa om skiten bara..

Väntat på msi wind hur länge som helst nu...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stubben22
Mycket snack liten verkstad! gäller msi HP asus mfl.. dom ger ut en massa snack om nya datorer osv me ndom kommer aldrig.. tröttsamt att läsa om skiten bara..

Väntat på msi wind hur länge som helst nu...

Det tror jag inte stämmer.. grejen är väll bara det att de inte kommer till Sverige?

Permalänk
Avstängd

Var har du hört det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Är det bara jag som tycker att EEE-PC 904 är riktigt läcker
Jag väntar tills dom släpper denna istället för för 701:an, tycker dom snålat lite på komponeterna,...jag menar, 512´MB ram? Räcker till att boota den, sen är det nog kört för lite tyngre aktiviteter.

Kollar man på MSI Wind så har väl den 2 GB? Om jag inte misstar mig.
Lite större är den ju, och nyare. Men det ger en bra glimt åt vilket håll Asus ska.
Att man är först med en produkt idag räcker inte riktigt för mig

Sorry för dubbelpost.

Jag kör XP på min 701, märkte ingen skillnad mellan 2Gb och 512Mb..... Så du borde inte kontra då du inte har någon

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Jag kör XP på min 701, märkte ingen skillnad mellan 2Gb och 512Mb..... Så du borde inte kontra då du inte har någon

Han vill säkert köra Vista.. vilket datorn aldrig varit avsedd för..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

901 är släppt i England vad jag fått veta. Är det lika stor efterfrågan på den som när 701 släpptes så kommer Asus inte ha fabriker nog att täcka upp det behovet. Hoppas de lärde sig lite från 701:an.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Mine åsikt: Fula, i jämförelse med mac.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Han vill säkert köra Vista.. vilket datorn aldrig varit avsedd för..

Läs mina tidigare postar så märker du att jag inte direkt kör Vista själv. Vista är enligt mig det mest onödiga som kommit sedan Porsche Cayanne lanserades.
Kommer köra XP tills det kommer nåt bättre helt enkelt

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Så för att man använder mjuka former och färgen vit så hämtar man inspiration av Apple?

Ja :C ^^

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Imac klonen såg ju inte ut som någon höjdare direkt.
Sen varför skulle man vilja ha en 8.9" skärm i samma chassi som 10" aren?

Permalänk

Men tappar man inte grundtanken med EEE PC om man hela tiden förstorar den? Att förstora chassit ser jag inte riktigt som en förbättring.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tycker att storleken är bra så länge den inte överstigen 10" på skärmstorleken/chassit.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Måste hålla med där. Hela poängen med EEE serien var ju ett den skulle vara billig, liten och förbannat portabel. Min åsikt är att det till och med var dessa tre nyckelord som gjorde EEE701 så populär och eftertraktad. Om de nyare modellerna kommer med större chassi och blir tyngre så faller liksom hela tanken med EEE projektet. Trots att jag har en 15" laptop så är det EEE:n som är i min famn på resor och vandringar och i nu snart 8 månader som min primära arbetsmaskin.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Hela poängen med EEE serien var ju ett den skulle vara billig, liten och förbannat portabel.

Helt korrekt.

Visa signatur

Hellre dö än fega.

Permalänk
Medlem

EEE Monitor skulle kanske passa bra som köks eller framför tv dator, fast laptops kan ju vara rätt smidiga. Vita 17 modellen kanske skulle funka som bredvid spisen dator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Men tappar man inte grundtanken med EEE PC om man hela tiden förstorar den? Att förstora chassit ser jag inte riktigt som en förbättring.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Måste hålla med där. Hela poängen med EEE serien var ju ett den skulle vara billig, liten och förbannat portabel. Min åsikt är att det till och med var dessa tre nyckelord som gjorde EEE701 så populär och eftertraktad. Om de nyare modellerna kommer med större chassi och blir tyngre så faller liksom hela tanken med EEE projektet. Trots att jag har en 15" laptop så är det EEE:n som är i min famn på resor och vandringar och i nu snart 8 månader som min primära arbetsmaskin.

Atom-baserad är inget fel, men i den prisklass som dessa verkar hamna så finns stenhård konkurrens från billiga 12" bärbara med klart bättre spec och samma storlek
- Vem lägger 5 papp för en Eee 904 när man får en 12" C2D 2GB RAM 120GB HDD (med all relevant utrustning och Windows) för 6k blankt?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

Ur ett elevdatorperspektiv så spelar priset stor roll. Tror nog den kommer bli lite för dyr för de flesta skolor. Räknar med att de flesta gymnasieelever inom ett par-tre år kommer att ha var sin dator.

----------------------------------------
Mattias för:
http://skoldator.wordpress.com
sidan om den kommande dator-
(r)evolutionen i skolan.

Visa signatur

Mattias - författare av: "Datorn i skolan - pryl eller verktyg?" - Om netbooks i skolan
http://skoldator.wordpress.com