Permalänk
Medlem

Nokia n78

Har Precis fått hem min Nokia N78.
tänkte dela med mej lite bilder för den som ville se

en grej som är ganska coolt är att den har inbyggd FMsändare. Den funkar helt ok också. ska ut i solen sen också och testa GPS:en.

N78

N78 vs LG KU990

N78 vs LG KU990

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

va gick denna på?

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Hm... ser jag i syne, eller har "mittknappen" en specifik funktion numera när telefonen ligger i vänteläge, som S40 normalt har?

Mittknappen borde väl vara reserverad för att trycka på ikonerna osv. som ligger på väntelägesskärmen. Hur har dom löst det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molle89_89
va gick denna på?

kosta typ 3900 på Telenor i västerås.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Hm... ser jag i syne, eller har "mittknappen" en specifik funktion numera när telefonen ligger i vänteläge, som S40 normalt har?

Mittknappen borde väl vara reserverad för att trycka på ikonerna osv. som ligger på väntelägesskärmen. Hur har dom löst det?

Beror på vilken inställning du har. Jag har valt bort alla genvägar, så då kan jag ha mittenknappen som genväg till kontakter. Kör man med alla genvägar så kan man bara "öppna" med den.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om telefonen hittils?

Hur är MP3-spelaren i den?

Är hyfsat sugen på att köpa en men verkar vara lite halvkasst med info om den.

Permalänk
Medlem

ljudet är lite små klent i den. körde ett tag med W890 så jag är van med det ljudet. Telefonen är helt klart godkänd som brukstelefon. ingen WOW upplevelse över den. En ganska så skön nokia lur, har klar skärm, känns ganska så robust. lite drygt är det att skriva mycket sms tack vare knapparna.

har du mer frågor så är det bara att fråga

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Var in på media markt och klämde på en idag och blir nog ett köp.

Garmin har ju GPS-mjukvara för symbian också så man slipper nokias egna som verkade lite halvkass.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
kosta typ 3900 på Telenor i västerås.
Beror på vilken inställning du har. Jag har valt bort alla genvägar, så då kan jag ha mittenknappen som genväg till kontakter. Kör man med alla genvägar så kan man bara "öppna" med den.

Ah bra, då vet jag.

Permalänk
Medlem

Nu efter ett par dagars användning så börjar jag känna att dom "inbyggda" knapparna, så som röd och grön lur, val och tillbaka knapparna är lite halv kassa. specielt den över röd lur. är lite svårt då det sitter en snabbmeny knapp brevid precis och som gör att man inte kan trycka ner plasten ordentligt. lite små knepigt att förklara. hoppas ni fattar

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

har också en N78, mittenknappen kan också agera som "touchpad" tex för att scrolla i musiklistan så drar man runt fingret på det svarta området på mittenknappen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X (PBO) - NH-U12A
MSI B450M MORTAR MAX
Ballistix Sport LT 32GB 3200MHz @ 3600 CL16 1,4v
Asus RX5700 Ref @ 1900/1820
Define Mini C - NF-A12x25

Permalänk
Medlem

Hej hej!

Är en n78 ägare och undrar om det går att fixa så att navihjulet bara blinkar när man fått sms eller någon har ringt?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Nu efter ett par dagars användning så börjar jag känna att dom "inbyggda" knapparna, så som röd och grön lur, val och tillbaka knapparna är lite halv kassa. specielt den över röd lur. är lite svårt då det sitter en snabbmeny knapp brevid precis och som gör att man inte kan trycka ner plasten ordentligt. lite små knepigt att förklara. hoppas ni fattar

japp! själv bytte jag n78an 7 gånger pga av dåliga knappar. Till slut så tröttna jag och gick tillbaka till min n95a

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartyAB
Hej hej!

Är en n78 ägare och undrar om det går att fixa så att navihjulet bara blinkar när man fått sms eller någon har ringt?

det finns tyvärr inte, men däremot så dubbel blinkar den när det kommit ett sms iaf.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Och tack. Lite synd att det ska behöva blinka hela tiden.

Permalänk
Inaktiv

Hur tycker ni om knapparna. skall in och känna på den och kanske beställer imorgon.

Kan nån ladda upp bilder från kameran. Väljer denna över n82 pga;

fm-sändare
batteritid
design
fp2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Hur tycker ni om knapparna. skall in och känna på den och kanske beställer imorgon.

Kan nån ladda upp bilder från kameran. Väljer denna över n82 pga;

fm-sändare
batteritid
design
fp2

FP2 kommer till N82 snart också .
FMsändare, om de nu är så viktigt för dig så köp du den.
Designen tycker jag är hyfsat likdana. Inte mycket som skiljer dom åt faktiskt. Lika snygga bägge 2.
Batteritiden är minst lika bra/dålig på N78 när du välsätter igång och använder den med GPS samt fmsändaren.

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Inaktiv

men borde inte n78 ha bättre batteritid då? 1200 mah mot 950 mah?
Sen så är det väl bara animationerna som n82 kommer att få och inte det andra?

Designen är ju olika och n82 black kostar så mycket.

Hur fungerar "naviwheel"? Verkar smidigt om man har många låtar, eller?

beställde en idag

3500:- inklusive frakt från tele2!

Permalänk

Verkar som att det är många som klagar på knapparna... så man blir ju lite småskeptisk till köp, är väldigt sugen på denna mobil!

Någon som testat den lite längre som kan säga om man börjar vänja sig vid knapparna eller är det bara störigt?
Verkar ju vara såå bra mobil till lågt pris förutom knapparna, förstår inte varför dom inte kan lyckas att få till allt-i-ett någon gång

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

tycker fortfarande att knapparna för att lägga på och dom 2 andra direkt under skärmen är helt värdelösa. men efter ett tag så lär man sig hur man ska trycka för att det ska gå bra.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

Men tusiken också! Kan du ändå rekommendera denna mobil efter att ha provat den ett längre tag eller blir det byte snart pga knapparna?

Är just i valet och kvalet mellan N82 och N78, N82 är ju lite större och fulare i mitt tycke, dock så har ju den 5mpx men tror inte jag kommer använda mobilkameran så mycket ändå då jag har en vanlig digitalkamera..
Och N82:s knappar verkar det inte vara någon som klagar på...

Hur tycker du musikspelaren är, och funkar gps:en bra? Hur funkar fm-sändaren, mycket brus?

Inte kan du lägga upp någon bild från kameran från utomhus och inomhus-tagning?

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Hej!

Jag kan rekommendera telefonen efter nästan en månads användande. Musikspelaren är bra, speciellt efter att man använt equalizern. Om man sätter på något som heter "ljudintensitet" och skapar en equalizer som liknar en sur mun så får man väldigt rapp och fyllig bas samt en klar diskant som inte distar men ändå är krispig. Batteritiden är otrolig i mitt tycke. Klarar 3 - 4 dagar men lite ringande, en del surf via wlan, massor med sms och musik samt en del bilder med kameran.

Visst kan du få några bilder:
(Klicka för fullsize, thumbnailen hade kass kvalite)
Utomhus

Inomhus

Vill du ha fler bilder skicka ett PM så kan jag sätta ihop en .rar och ta kort på något om det är nåt speciellt du vill ha.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar du den nu efter en månad?

Står mellan denna och N82:an. Det enda jag egentligen saknar hos N78:an är möjligheten att koppla den till tv:n. Men finns å andra sidan FM-sändare så...

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojej
Rekommenderar du den nu efter en månad?

Står mellan denna och N82:an. Det enda jag egentligen saknar hos N78:an är möjligheten att koppla den till tv:n. Men finns å andra sidan FM-sändare så...

Klart du kan koppla den till TVn. Det är väl precis som med vilken Nserie telefon som helst? *blir förvirrad*
N73:an trodde jag mer eller mindre var den enda som inte gick att göra det med av dom "nyare" N telefonerna.
Jag kanske har fel?

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Jaså? Då är det ju ett självklart val mellan de två. Har dock precis fått upp ögonen för N79:an, enligt mig snyggare design och dessutom 5MP kamera med riktig blixt. Kanske inte värt en tusenlapp extra i och för sig.

Nokia N79

Edit:
Min beslutsångest

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

E66 har inget 3.5 jack för hörlurar men det kanske du redan visste?

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

själv så tröttnade jag på den och köpte mej en iphone istället
men smaken är som baken.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
E66 har inget 3.5 jack för hörlurar men det kanske du redan visste?

Jo, vet det. Tog med den i jämförelsen eftersom den mötte resten av mina krav. Den är dock inget alternativ med tanke på vikten och priset. 3,5mm jack hade jag kunnat leva utan om den hade bidragit med nåt roligt som de andra inte har. Men den är ju bra som referenstelefon.

Nej, står mellan N78 och N79 nu. Måste överväga prisskillnaden ordentligt först. Kan få N78:an för 100:- /månaden med Tele2 Snackis 24 månader (19 öre/minuten, 19 öre/sms, 40:- månaden att ringa för). Ska jag ha N79:an så måste jag casha den. Svårt val.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz