Någon som spelar Silkroad Online?

Permalänk
Medlem

Någon som spelar Silkroad Online?

Tjo

Tänkte bara kolla om det är någon här som spelar Silkroad Online? Jag tänkte egentligen sluta nu under sommaren men eftersom jag kom in på den utbildningen jag sökte till nu i höst så ser det ut som om jag kommer att fortsätta ett tag till.

Jag spelar själv på servern Alps där jag har en level 50 rogue, namnet är Priceless. Jag har även ett par gubbar på servern Venus men den högste av dem är level 23 så det är bara lite oseriöst. I och med att jag har ett par vänner som spelar lite till och från på Alps så kan jag inte riktigt bestäma mej för vilken server jag ska spela på. Venus är egentligen mycket bättre än Alps men som sagt har jag ju mina skäl att stanna...

Någon som spelar eller?

Lite övrig info om spelet för dem som inte vet:
Det är ett F2P spel (alltså ett "free to play") med en så kallad item maul. Det betyder att det är gratis att göra en inloggning och att spela men att man ibland får räkna med att servrarna är fulla. Problemen med bottar som tar upp serverplatts har nu sedan ett par veckor tillbaka minskats drastigt och jag som spelar gratis har inte haft några problem att logga in på någon server även under den värsta rusningstiden.
Hur som hällst så har man tagit en del av kina, en del av mellanöstern och en del av europa och smällt ihop på en karta som är själva "världen". När mna kommer till level 20 så kan man ta sig ett job, Trader, Hunter eller Theif.
Trader -> Går mellan städer med en "packåsna" och livnär sig på att tjäna pengar på att köpa och sälja.
Hunter -> Följer med Trader och och ser till att denne inte blir skadad.
Theif -> Ska försöka sno lasten som Trader tar med sig genom att ha ihjäl Trader och Hunter.

Mer om detta finns att läsa på deras hemsida och eventuella tidigare trådar.

Huvudhemsidan:
www.silkroadonline.net

Ett bra forum:
www.silkroadforums.com

Lite bilder för den som är intresserad OBS inte mina utan gjorde bara en googlesökning:

Ha de

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Jag har testat på spelet, men laggade o hackade när ajg testa så var inte ens i närheten av skoj

Permalänk
Medlem

Ajdå det låter tråkigt, har varit med om det också men nu för tiden så brukar det fungera mycket bra tycker jag. Jag vet inte hur det är om alla servrarna står samlade på ett och samma ställe eller om det är så att de är utspridda rent geografiskt sett. Om det var så kan det ju vara en anledning, men det vet jag som sagt inte.

Jag föreslår att du provar igen på en annan server om du tyckte att själva spelet för övrigt verkade intressant.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Kul spel måste jag säga, spelade det förut men wow tog över ^^

Visa signatur

Citera så får du svar :)