Artefakter i Vista x64

Permalänk
Medlem

Artefakter i Vista x64

Tjena.

Har ett litet skumt problem, det är så att när jag scrollar i vista så kan jag ibland få lite skumma artefakter rakt över skärmen. Och tror inte det beror på Grafik kortet då jag kan fånga dom på Print screen. Undrar bara om ni kan ha nån aning, mina specs finns i signaturen och bifogar även en schysst bil

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

klart det kan vara grafikkortet då print screen fångar det grafikkortet ritar ut.

Har du uppdaterat till de senaste drivrutinerna för ditt grafikkort? Har du tittat tempen samt möjligtvis testat ett annat grafikkkort?

Visa signatur
Permalänk

Har du kollat temperaturerna på komponenterna i datorn? Något kanske blir för varmt av t.ex damm i burken. Det är inte säkert att det är grafikkortet nej, men vad kör du för drivrutiner? Testat att köra de senaste? Blir det så i andra program också?

Är inte så bra på felsökning, men jag försöker.:P

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Nyaste drivisarna, och i stort sett ny burk.
Så damm är det inte heller. Och gpu tempen ligger typ på 40C och resten av systemet är kallt som nord poolen.
Bör tilläggas att när jag tex spelar så får jag inga som hellst artefater, bara i windows.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Kan det vara i blandade program eller är det bara i webläsaren?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Kan det vara i blandade program eller är det bara i webläsaren?

Kan vara i blandade program, fast mest märkt av det vid skrivbordet och webbläsaren, Va dock likadant i explorer, ff2 och ff3

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH