Permalänk

HP iPAQ h4100 series

Halloj, har här en handdator i knä't, köpte den för cirka ett år sen.
(HP iPAQ H4100-series)

På batteriet står det:

HP Part no. 343110-002
Rating: 3.7V 1000 mAh

(Står + och - i mitten av plasten så man ser inte var dem menar eller så är det bara min okunnighet )

Batteriet är stendött, och jag har ingen dockningstation, ringt till HP men handdatorn är för gammal, inga delar kvar.
Däremot har jag en sladd som går från handdatorn till USB, in till en dator fast den går inte att ladda när handdatorn är av, varav jag inte kan använda den.

Så, det finns 6 "guldfingrar" på batteriet, står + och - men det står inte på vilka/vilken av fingret/fingrarna det är, och jag har inte lust att chansa.

Har nämnligen en liten apparat som jag laddar flygplanet med som skulle funka att ladda batteriet med, men utan att veta så... :/

Usch vad krångligt det blev, men ja, min fråga är:
6 guldfingrar, vilka är - och vilka är +?

Skulle bli grymt tacksam om någon kunde hjälpa mig, har haft den liggandes i en låda nästan ett halvår nu och fick syn på den idag igen.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk

Skall ta mig en titt på min 4150 när jag kommer hem.

Saknar du vägguttagsladdaren? kan ha en extra ligga hemma. tror till och med att jag har 2st dockningstationer.

Hoppas du kan få igång den. Det är en bra handdator om man vill köra gamla Nintendospel pga knapparnas placering:)

2008-06-01

Har kollat mina 3 batterier nu, på de 2 ersättningsbatterierna jag har så har tillverkaren märkt upp vad som är + och -. Vill du att jag skickar en bild?