Nytt datorbygge, kommentera gärna

Permalänk
Medlem

Nytt datorbygge, kommentera gärna

Alla priser exkl. moms.
OPTIARC DVD±R/RW/RAM DL LF 20X AD-7203S SATA BULK VIT 212 kr
DIMM DDR3 2GB PC3-10600 1333MHZ CL8 KIT (2X1GB) KINGSTON 1156 kr
INTEL CORE 2 DUO E8500 3.1GHZ 6MB 1333MHZ S-775 1948 kr
ASUS P5E3 DELUXE INTEL X38 SOCKET 775 ATX 1596 kr
ANTEC P182B GUN METAL BLACK MIDITOWER ATX 879 kr
FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 120MM 15DB RETAIL x 5 340 kr (68 kr/st)
CORSAIR HX 620W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V 920 kr
KABEL SERIAL-ATA 150/300 0.5M x 3 108 kr (36 kr/st)
SEAGATE BARRACUDA ES.2 250GB SATA/300 32MB x 2 952 kr (476 kr/st)
BFG GEFORCE 8800GTS 512MB OVERCLOCKED PCI-E 1596 kr
__________________________________________
Summa: 9707 kr

Vad skulle kunna förbättras inom samma prisklass?
Har tänkt över rätt noga redan men ni kanske sitter på nån specialare som jag glömt.

Permalänk
Medlem

Posta här? http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...

Det brukar sägas att e8400 är mer prisvärd och att skillnaden är försummbar.

Kör själv med samma chassi och vet faktisk inte om jag skulle få in 5 fläktar Iallafall inte med mitt grafikkort... gts kanske är mindre. Sen har jag inga problem att hålla min låda sval å då har jag ändå satt igen/monterat bort toppfläkten för att minska ljudet.

Visa signatur

xfx 790i ultra | Intel C2D e8200 | Corsair 2x1gb ddr3 1333MHz | xfx 8800gtx | 1TB Seagate sata | SilverStone Zeus 850W | Antec P182B | Eizo FlexScan S2401W (TN)

Permalänk
Medlem

Re: Nytt datorbygge, kommentera gärna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dEnnA
Alla priser exkl. moms.

Summa: 9707 kr

Vad skulle kunna förbättras inom samma prisklass?
Har tänkt över rätt noga redan men ni kanske sitter på nån specialare som jag glömt.

känns som det är duktigt med overkill.
cad är det för användningsområde.

främst så skulle jag köra ddr2 minnen istället förddr3 då det inte är ngn prestandskillnad.
E8400 är mer prisvärd än E8500
nätagget är överdrivet om du inte skall köra SLI HX520 räcker gott och väl.
Gigabyte GA-EP35-DS4 är ett populärt moderkort. skall du inte klocka finns kort för 500kr.
skulle kört scythe slipstream fläktar men vet inget om Fractals fläkt
Varför 2st 250GB diskar? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=206257
sparar massa pengar.
Sata kablar brukar följa med moderkortet.

orkar inte räkna exakt men du lär spara minst 2000 på ovanstående.

Permalänk
Medlem

pocoloco, det står att det ska få plats med 5 stycken så:P

nvmuppen, kör mest ddr3 för att känna mig "framtidssäker", samma med nätagget. Har tänkt klocka därav moderkortet (borde skrivit det i början kanske). Två diskar är för att köra "backup-raid", alltså den andra blir en exakt kopia av den första.

Permalänk
Medlem

Jag måste bara få säga att jag beställde min Lenovo L220X skärm från dem. Den var inte så bra som jag trodde så jag ville byta ut den:

Dustin är ett rent helvete att få tag på! De svarar på ens mail och returansökan TIDIGAST efter en hel vecka, och vill man ringa dem får man gott stå i telefonkö i över en timme när det bara är 20 personer framför en, bara för att bli hänvisad till tillverkaren som i sin tur sa helt spontant säger att dustin är väldigt ohjälpsamma.

Jag trodde Dustin skulle vara ett toppenställe efter allt gott man läst om dem på prisjakt, men nu har jag ändrat mig till att tycka det är både snordyrt och svinkasst!

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem

t0dy, jag har aldrig haft problem med dom, har jag ringt har jag fått väntat i kö i cirka 5 minuter, har jag mailat har jag fått svar inom 6 timmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dEnnA
pocoloco, det står att det ska få plats med 5 stycken så:P

Det spelar kanske inte så stor roll när fläktarna inte kostar så mkt men kolla denna bilden... inte min burk men den röda cirkeln är där jag inte kan få in en fläkt för mitt grafikkort är för långt. Ditt såg rätt långt ut det med...
http://img383.imageshack.us/img383/2043/8865largeof5.jpg
Förresten du vet att det följer med 3 fläktar va?

Visa signatur

xfx 790i ultra | Intel C2D e8200 | Corsair 2x1gb ddr3 1333MHz | xfx 8800gtx | 1TB Seagate sata | SilverStone Zeus 850W | Antec P182B | Eizo FlexScan S2401W (TN)

Permalänk
Medlem

Ja, jag vet att 3 medföljer men vill ha andra fläktar som är garanterat tysta. Har redan använt dom där förut så jag tycker dom är bra
Undrar om jag kommer få plats med den 5:e, ser trångt ut. Får helt enkelt chansa

Jag har haft ett dött mobo, fick nytt på 2 dagar. Haft problem med interminne, fick nytt på 8h! Använder ni dustinhome eller dustin? För jag köper via pappas företag kanske är därför jag bara har positiva saker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dEnnA
pocoloco, det står att det ska få plats med 5 stycken så:P

nvmuppen, kör mest ddr3 för att känna mig "framtidssäker", samma med nätagget. Har tänkt klocka därav moderkortet (borde skrivit det i början kanske). Två diskar är för att köra "backup-raid", alltså den andra blir en exakt kopia av den första.

moderkortet är ändå gammaltt när nehalem kommer (årsskiftet).
DDR2 är så billigt att de kostar mindre än skillnaden i moderkortspris och en förväntad prissänkning på ddr3.
Förstår att raid är tanken dock tycker jag att det räker med vistas shadowcpopy men man lär väll inte vara så glad om hela disken krashar.

btw: citera gärna ngt så ser jag att du har svarat (annars är det lätt att missa)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvmuppen
moderkortet är ändå gammaltt när nehalem kommer (årsskiftet).
DDR2 är så billigt att de kostar mindre än skillnaden i moderkortspris och en förväntad prissänkning på ddr3.
Förstår att raid är tanken dock tycker jag att det räker med vistas shadowcpopy men man lär väll inte vara så glad om hela disken krashar.

btw: citera gärna ngt så ser jag att du har svarat (annars är det lätt att missa)

Är det värt att vänta på nehalem?
Då lär ju ddr3 ha slagit igenom också

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dEnnA
Är det värt att vänta på nehalem?
Då lär ju ddr3 ha slagit igenom också

Det är bara du som kan bestämma det.
NEhalem kommer antagligen vara dyrt i början så jag köpte en E8400 till mitt nuvarande system som lär fungera tills priserna på nehalem ochh ddr3 sjunker.

vad sitter du på för system idag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvmuppen
Det är bara du som kan bestämma det.
NEhalem kommer antagligen vara dyrt i början så jag köpte en E8400 till mitt nuvarande system som lär fungera tills priserna på nehalem ochh ddr3 sjunker.

vad sitter du på för system idag?

Asus p5vd2-x, c2d e6320, 2gb ram, 8600GT. Ungefär det som räknas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dEnnA
Asus p5vd2-x, c2d e6320, 2gb ram, 8600GT. Ungefär det som räknas.

jag skulle väntat, kommer även uppdateringar i juni.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvmuppen
jag skulle väntat, kommer även uppdateringar i juni.

Uppdateringar inom vad?