Inno3D samarbetar med Arctic Cooling

Permalänk
Melding Plague

Inno3D samarbetar med Arctic Cooling

Inno3D utökar sin I-Chill serie genom att lansera ett fabriksöverklockat Geforce 9800 GTX med kylning från Arctic Cooling. Tillverkaren utlovar ett tystare kort med högre prestanda och låg temperatur.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och jag som tyckte mitt 9800 GTX med stockkylning var stort, men det här var mig ett riktigt monster!

Visa signatur

P182 | TX 650W | Q6600 | EP35-DS4 | 9800 GTX 512MB | 4*1 GB PC8500 | 2x500GB int. + 500GB ext. | 24'' TFT @ 1920x1200 | G15 | DeathAdder | VHP 64-bit

Permalänk
Medlem

Riktigt nice!
Alla ickestock kylningar är oftast bättre så förvånar mig inte att det blir bra

Permalänk
Hedersmedlem

Häftig var den, lär prestera fint med.

Permalänk
Medlem

That's hot, or cool ? (höhöhöhö)

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred

Permalänk
Avstängd

klart vettig anordning. bra med ordentlig kylning på voltregulatorerna

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

oohh jag undrar om den kommer kosta mycket extra

Permalänk
Inaktiv

Tja, kylaren har ju funnits separat sedan länge. Jag uppskattar dock bundlade grejor bättre.. garantifrågor etc.

Permalänk
Medlem

Hmm...
Är det bara jag som tycker att deras diagram ser mer än lovligt skumma ut?
58˚C är mer än hälften så kallt som 78˚C.
0,7 "Sone" respektive 1,1 "Sone" behöver vi inte ens prata om...

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av floppa
Hmm...
Är det bara jag som tycker att deras diagram ser mer än lovligt skumma ut?
58˚C är mer än hälften så kallt som 78˚C.
0,7 "Sone" respektive 1,1 "Sone" behöver vi inte ens prata om...

Läs bildtexten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Bra mycket dyrare än kylaren för sig och ett billigare 9800GTX, inte hållbart för den pengamedvetne användaren.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Du glömde nämna att den kommer ha MX2 kylpasta från fabrik ;).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB
Du glömde nämna att den kommer ha MX2 kylpasta från fabrik ;).

Tack för förtydligandet, stämmer naturligtvis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av floppa
Hmm...
Är det bara jag som tycker att deras diagram ser mer än lovligt skumma ut?
58˚C är mer än hälften så kallt som 78˚C.
0,7 "Sone" respektive 1,1 "Sone" behöver vi inte ens prata om...

Det kallas statistik min vän Staplarna börjar helt enkelt inte på noll.

Jag är rent allmänt skeptisk mot 9800GTX som jag tycker borde varit saftigare för att förtjäna det där X:et. Dock verkar kylningen vara fin!

Permalänk

Tjicka tjång, tre fläktar!?

Även om de är tysta från start så är skevchansen väldigt hög.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Alltså vad mesiga Inno3D är här. 720Mhz på GPU när 675Mhz är default och när dom med den kylaren utan problem får upp GPU'n @ 780Mhz-800Mhz. Jag förstår inte varför man mesar så där. Det är bara onödigt och betala mer för ett kort man kan klocka lika högt själv för det kortet kommer knappast kosta under 2500kr. Sen att det är tyst, tja.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Mjae de kanske inte kan garantera sådan prestanda på -alla- deras kort i serien? Blir ju ett jädra liv som antagligen varar flera grafikgenerationer om det visar sig att de sålde kort som inte höll måttet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Mjae de kanske inte kan garantera sådan prestanda på -alla- deras kort i serien? Blir ju ett jädra liv som antagligen varar flera grafikgenerationer om det visar sig att de sålde kort som inte höll måttet.

Jag förstår vad du menar men jag vet ingen faktiskt som inte lyckats dra upp grafikprocessor upp mot 750-800Mhz med orginal kylaren och jag menar på om man nu skall hypa en sådan stor kylare som bra vilket den verkar, är man rätt mesig om man endast ökar med 45Mhz på grafikprocessor enligt mig i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av floppa
Hmm...
Är det bara jag som tycker att deras diagram ser mer än lovligt skumma ut?
58˚C är mer än hälften så kallt som 78˚C.
0,7 "Sone" respektive 1,1 "Sone" behöver vi inte ens prata om...

Det är inget nytt, utan man gör det för att sälja bättre genom att lura konsumenter.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Man "lurar" inte konsumenterna. Att "lura" konsumenter är olagligt.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Håller med Bacon att man inte lurar konsumenterna, snarare förvirrar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem

Samarbeta? Snarare "Får vi köpa några kylare av er...Errr visst inga problem..."

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Är "Arctic Cooling Accelero Xtreme 8800" kompatibel med G92-korten? Har inbillat mig att den bara passar på äldre G80-kort.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Är "Arctic Cooling Accelero Xtreme 8800" kompatibel med G92-korten? Har inbillat mig att den bara passar på äldre G80-kort.

Tvivlar på att 8800 passar med 9800 kortet, men jag är inte säker. Arctic Cooling har en speciell modell du hittar mer info om här:

http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=161