Permalänk
Medlem

dator,Gc

spana runt lite på olika ställen och hitta en begagnad gamecube för en billig peng,och då ja har beställt efter en ny dator som chassit ännu är i ritningsfasen ännu,så skulle det väl va ganska tufft att ha en gamecube/annan konsol inbyggd i datorn,så de e bara ti byta uttag för skärmen. varför valet blev en GC är för dess små dimensioner och populära spelutbud.
kommentera,ge tips och annat här,för jag skulle vara tacksam för lite kritik

Permalänk
Medlem

Wii är ju ganska liten annars om du har pengarna... Skulle vara coolt med en sådan i datorn
Finns väl annars switchar för inkoppling av en skärm till två datorer?

Permalänk
Medlem

Jag har mitt wii inkopplat till datorn, dock inte inbyggt då det även ska stå vid våran tv.. men den smidigaste lösningen borde ju va att köpa ett analogt tv-kort (om det finns). då det inte är så dyrt. sen är det bara att bygga om den så den passar i chassiet och koppla ihop och spela

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cS_mAnIaCx
Jag har mitt wii inkopplat till datorn, dock inte inbyggt då det även ska stå vid våran tv.. men den smidigaste lösningen borde ju va att köpa ett analogt tv-kort (om det finns). då det inte är så dyrt. sen är det bara att bygga om den så den passar i chassiet och koppla ihop och spela

fundera på dedär med tv kortet,men tyckte det lät nästan lite för enkelt för att vara sant :D;)
men skulle du kunna försöka hitta ett sånt tv kort du mena på www.multitronic.fi ?
de skulle vara schysst då mina datordelar kommer i slutet av denhär veckan/början av nästa..

Zodium: ja vet inte,men skulle vara trevligt om ja sku hitta ngn..:D
com'n and talk about this vill ha lite mer action här ;D

edit.om någon skulle hitta ngt kort i finland,så skulle jag va mkt glad för det:D skit i detdär me multitronic;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiroschi
fundera på dedär med tv kortet.... ...detdär me multitronic;)

Fan va slaskigt du skriver, fick läsa igenom 3 gånger innan jag förstod någonting av vad du skrev

OT:

http://www.digicomp.fi/products.php?cPath=1_1587_90_1756 Här finns ett analogt tv kort för pci... fattar inte vad ni ska ha dem till men...

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
Fan va slaskigt du skriver, fick läsa igenom 3 gånger innan jag förstod någonting av vad du skrev

OT:

http://www.digicomp.fi/products.php?cPath=1_1587_90_1756 Här finns ett analogt tv kort för pci... fattar inte vad ni ska ha dem till men...

Det gäller att läsa tråden, då han vill koppla (bygga in) ett Gamecube (GC) till sin dator. För att få det att fungera så rekommenderade någon ett tv-kort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Det gäller att läsa tråden, då han vill koppla (bygga in) ett Gamecube (GC) till sin dator. För att få det att fungera så rekommenderade någon ett tv-kort.

Alltså gamecuben skall kopplas till datorn via ett tvkort eller ? isf, vad skulle man få för fördelar av att göra det ?

Sorry att jag inte har några direkta kunskaper i det här ämnet, men blev bara intresserad av det plötsligt.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

som jag fick ett tips,då jag skulle bygga in gc:n i datorlådan,så att jag skulle leda gc:ns signaler genom ett tv kort i datorn,så ja inte behöver byta nå massa kontakter elr ngt=för att få de så enkelt som möjligt och mindre kablar

lessen om jag skriver lite taskit,men e trött,så ja skriver bara på med min hastihet å orkar int riktit se om ja ha skrivi nå fel

Permalänk

Kanske en sån här eller en sån här tillsammans med en sån här kanske funkar? Kortet jag länkar till har en intern USB-port, vilket bör vara bra i ett sånt här sammanhang. Om du har brådska rekommenderar jag dig dock inte att beställa från den sidan, då det kan ta i värsta fall upp till en månad innan man får grejorna. I en del fall går det på ett par veckor, och ibland får man vänta. Sidan är dock tillförlitlig och jag har själv lagt ett tiotal ordrar därifrån.

Permalänk

jaså, nu förstår jag. Om du handlar kortret jag länkade till från digicomp så borde det ju nästan enklast gå att köra via s-video in från gamecuben. 32 euro, fraktfritt om du hämtar från jakobstad lr vasa

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Jag tänkte tex. en två dvi -> en dvi switch typ produktnummer 98-104 på http://www.kjell.com/ men Gamecuben har ju såklart inte en dvi-kontakt... Tänkte lite fel
Annars har http://www.gefen.com mång olika switchar, får se om någon av dem passar dina behov. Dock så var många av dem riktigt dyra, $300!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
jaså, nu förstår jag. Om du handlar kortret jag länkade till från digicomp så borde det ju nästan enklast gå att köra via s-video in från gamecuben. 32 euro, fraktfritt om du hämtar från jakobstad lr vasa

ser mkt bra ut

nu har jag ett nytt problem..:D
fick inte till en custom mejsel till de tre skruvarna under gc'n gjord..http://www.answerbag.com/q_view.php/12957
finns de ngt annat material ja kan göra samma sak med?..
för med plast funka de int iaf..:D
mvh.tommy:D

edit..fyra skruvar inte tre.. -.-' dumma fingrar som inte skriver va ja tänker

Permalänk

tja, kemisk metall borde ju funka, finns att köpa vid tex hartmans eller neste, ja i princip överallt där dom har bil och bygg jux.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

fin idé bara de int fastnar fast i skruver elr i "hålet" där skruven e
måst testa de ngn gång