Microsoft ger upp Yahoo

Permalänk
Melding Plague

Microsoft ger upp Yahoo

Turerna kring Microsofts bud för Yahoo har varit många och så sent som i slutet på veckan ökades budet med närmare 30 miljarder kronor. Trots detta visade Yahoo inget intresse och Microsofts VD Steve Ballmer har nu i ett personligt brev informerat om att de har gett upp tankarna på ett uppköp.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För en gångs skull tog inte Microsoft till vapen =O

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Känns bra. Även om jag inte använder Yahoo! på något sätt så är det alltid bra när Microsoft inte växer.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Känns bra. Även om jag inte använder Yahoo! på något sätt så är det alltid bra när Microsoft inte växer.

Jag är inte så säker på det här, känns om det skulle behövas en motpol till Google. Annars finns det risk att vi ser samma tendenser på Internet-reklammarknaden som vi idag ser på operativsystemsmarknaden.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Arzei har en poäng, men å andra sidan står Google då fortfarande ohotade, vilket jag nog ser som värre i sig än Microsofts expansion. Hellre två storföretag som konkurrerar, än ett som har monopol.

Visa signatur

We shall never cease from exploration And the end of all our exploring Will be to arrive where we started And know the place for the first time.
- T. S. Eliot

Permalänk

konstigt att Aftonblaskan hade nyheten ute före swec? ajaja. mer nyttig info här iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Yahoo är idioter. Att tacka nej till 70% över marknadsvärdet? Om ett eller två år kommer man skriva att det var tidernas misstag.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Yahoo är idioter. Att tacka nej till 70% över marknadsvärdet?

Kursen på YHOO är $29.70 för stunden (och har inte varit under $26 det senaste kvartalet) och budet var $33 vilket torde vara drygt 10% i bonus.
Tror nog inte det är Yahoos ledning (som har 20-25% av aktierna) som är idioter (dom krävde bara 25% överpris) utan den flarnen som lyckas få det till 70%.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Yahoo är idioter. Att tacka nej till 70% över marknadsvärdet? Om ett eller två år kommer man skriva att det var tidernas misstag.

Håller med. Om nu Google får monopol så blir Yahoo inte värda nått, då kommer dom kanske ångra sig? Kanske dom försöker sälja då som en sista utväg? Vem vet? Vi får vänta och se.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Yahoo är idioter. Att tacka nej till 70% över marknadsvärdet? Om ett eller två år kommer man skriva att det var tidernas misstag.

Tänk vilken utdelning de får på lång sikt bara.....

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Om nu Google får monopol så blir Yahoo inte värda nått, då kommer dom kanske ångra sig?

Men Google är ju i första hand en sökportal med lite utökning i tjänsterna medans Yahoo i första hand är en communityportal (USAs Spray ) som även har en sökmotor.
Förstår inte varför alla tror att Yahoo och Google är sådana konkurrenter? Google och Microsofts Live är väl i så fall mer av konkurrenter… (…även om det oxå är en knasig jämförelse.)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Tänk vilken utdelning de får på lång sikt bara.....

Va?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Men Google är ju i första hand en sökportal med lite utökning i tjänsterna medans Yahoo i första hand är en communityportal (USAs Spray ) som även har en sökmotor.
Förstår inte varför alla tror att Yahoo och Google är sådana konkurrenter? Google och Microsofts Live är väl i så fall mer av konkurrenter… (…även om det oxå är en knasig jämförelse.)

Näj för i helskotta, vi blir påtryckta allt LiveSearch-skit genom Internet Explorer. Google är något man väljer själv! Så de är inte så mycket till konkurrenter eftersom Google lockar till sig kunder med världens bästa och enklaste sökmotor för text, medan microsoft måste trycka ut sin Live-Skit med webbläsare och sina egna sajter för att vi ska använda dem (råka gå in på dem)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Näj för i helskotta, vi blir påtryckta allt LiveSearch-skit genom Internet Explorer. Google är något man väljer själv! Så de är inte så mycket till konkurrenter eftersom Google lockar till sig kunder med världens bästa och enklaste sökmotor för text, medan microsoft måste trycka ut sin Live-Skit med webbläsare och sina egna sajter för att vi ska använda dem (råka gå in på dem)

Så vem tvingar dig att använda microsoft?

Inte direkt så man går in till Volvo säger att man ska köpa en ny V70 och blir förbannad för att man inte kan välja stolar från BMW.

tycker det inte är mer än rätt av microsoft att dom slänger med alla sina egna program i ett operativsystem.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Kursen på YHOO är $29.70 för stunden (och har inte varit under $26 det senaste kvartalet) och budet var $33 vilket torde vara drygt 10% i bonus.
Tror nog inte det är Yahoos ledning (som har 20-25% av aktierna) som är idioter (dom krävde bara 25% överpris) utan den flarnen som lyckas få det till 70%.

Kursen på YHOO var på under 20 dagen innan Microsoft la sitt bud på 31 (http://finance.yahoo.com/q/bc?s=YHOO&t=6m&l=on&z=m&q=l&c=) och jag kan nästan garantera att den sjunker tillbaka till samma nivå imorgon eftermiddag när handeln återigen öppnar på Nasdaq.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
konstigt att Aftonblaskan hade nyheten ute före swec? ajaja. mer nyttig info här iaf

Haha!
-----------------

För övrigt håller jag med om att det var bra att MS inte blev större!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det är lätt att bli glad över att Microsoft inte lyckades här, men frågan är vem som ska konkurrera med Google. Varken Live Search (Microsoft) eller Yahoo! Search kan göra det var för sig, så frågan är om inte det här var ett bakslag för konkurrensen på längre sikt. Google har en löjligt stor del av den här marknaden, som det är nu.

Permalänk
Medlem

Google är bäst vad gäller sökningar, finns inget annat jag söker med.

Det är synd att det är så.

Permalänk
Medlem

För tillfället ser jag inte riktigt ett problem i att Google är så stora som de är. Sålänge deras sökmotor fungerar så pass bra som den gör så tänker inte jag klaga.

Det är förstås möjligt att det kommer mindre önskvärda förändringar på lång sikt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Yahoo associerar jag bara med spam, aldrig tyckt om deras sökmotor m.m.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Avstängd

Yahoo har mer trafik än google.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pointstiveise
Yahoo har mer trafik än google.

Själv har jag aldrig använt yahoo, ska jag söka har de blivit google.

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Va?

Hej, är lite trött så jag bifogar en länk på mitt svar;

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aktieutdelning

F ö så tycker jag altavista är bäst för de har "glesast" filter

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Hej, är lite trött så jag bifogar en länk på mitt svar;

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aktieutdelning

F ö så tycker jag altavista är bäst för de har "glesast" filter

Luktar porrsurfning här

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Yahoo är idioter. Att tacka nej till 70% över marknadsvärdet? Om ett eller två år kommer man skriva att det var tidernas misstag.

QFT

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Så vem tvingar dig att använda microsoft?

Inte direkt så man går in till Volvo säger att man ska köpa en ny V70 och blir förbannad för att man inte kan välja stolar från BMW.

tycker det inte är mer än rätt av microsoft att dom slänger med alla sina egna program i ett operativsystem.

Håller med dig.

Trots att det finns alternativ så fortsätter folk att använda det som de inte tycker om... och bara gnäller. >.<

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Hej, är lite trött så jag bifogar en länk på mitt svar;

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aktieutdelning

F ö så tycker jag altavista är bäst för de har "glesast" filter

Fint. Nu kan alla vad aktieutdelning är för något. Har du lust att förklara ditt ursprungliga inlägg nu istället? Vam skulle få utdelning på vad med hur lång sikt?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Synd, hoppas verkligen att den här affären skulle gå i hamn, alltid bra med konkurrens. Speciellt då inom det här området där Google utan tvekan är ensamma (bortsett från Yahoo!). Synd....

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Så vem tvingar dig att använda microsoft?

Inte direkt så man går in till Volvo säger att man ska köpa en ny V70 och blir förbannad för att man inte kan välja stolar från BMW.

tycker det inte är mer än rätt av microsoft att dom slänger med alla sina egna program i ett operativsystem.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Google må vara störst men Yahoo är bra mycket mer populärt i USA ex. än vad det är här hemma i Sverige.

Så vi ska inte tro att Yahoo är så litet för hela världen som för oss svensons..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II