Permalänk
Robot

CM Cosmos Black Edition

Redan när jag köpte chassit för ett antal månader sen så hade jag planer på att lacka, och skära ut fläktgallrena. Men man har inte lyckas få tid till det. Men nu har man varit dunderförkyld sen i söndags och rastlösheten har varit enorm. Så jag tog tag i saken och slutförde det jag påbörjade redan i början på april.

Specifikationer på hårdvara

ASUS Crosshair
AMD X2 6000+
Corsair XMS2 DHX 2gb
XFX 8800GTX
OCZ GameXStream 850w
1, Western Digital Raptor 74gb
4, Western Digital 500gb
1, Westerndigital 750gb
OCZ GameXStream 850w

Slutresultatet är jag nöjd med, kan väll ej påstå att man är världens bästa hobbylackerare. Men det ser ju bra ut på långt håll ^^

Resultatet av att skära ut fläktgallrena gjorde en enorm skillnad. Vindsusest är = noll. Datorn är knäpptyst förutom Raptor disken

Jag förväntar mig inte Nobelpriset i chassimoddning. Men om du röstar under 5p så får du ha en jävligt bra åsikt om varför.

Bygglogg finns här ---> http://www.sweclockers.com/album/?id=1516

Besök albumet: CM Cosmos Black Edition av Ang3r

Permalänk
Hedersmedlem

Logon på sidan var riktigt snygg, du får en 8:a av mig.

Permalänk
Medlem

Gav de nått att ta bort fläktgallrena?

Förutom att de är betydligt snyggare...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Gav de nått att ta bort fläktgallrena?

Förutom att de är betydligt snyggare...

Yeah, luftgenomströmningen ökar något markant, finns ju inget luftmotstånd. Och sen har hdd tempen sjunkit med ca 5 grader.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Riktigt stiligt :):up:

Permalänk
Inaktiv

Fixa surroundet för 10

Permalänk
Medlem

TA BORT FLÄKTGALLER!

Har ett P182, har klippt bort övre hddrackets galler och är något otroliiiiigt förvånad över hur mycket ljudnivån sänkts! Ska klippa bort alla övriga galler också(utom nedre HDD racket).. Gör det alla som har möjligheten! Kan utan att ljuga säga att 25%s skillnad är mycket möjligt, om inte mer! Det är ingen Delta heller, en Nexus på 12v Klippte ur gallret när datorn var på, men nu är det vassa kanter så ska slipa bort dom också på något sätt, fast då ska datorn vara avstängd n stuff.

Gissa vad jag också håller på o göra;

Blir sjukt snyggt

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Fixa surroundet för 10

Kan bli lite svårt, eftersom köksbordet är bara en temporär plats medans jag håller på att renoverar. Men visst dra dit högtalarna i kylskåpet ska väll gå att fixas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Riktigt stiligt :):up:

Bugar och bockar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Logon på sidan var riktigt snygg, du får en 8:a av mig.

Jo det tyckte jag med, först trodde jag det skulle bli alledles för mycket och synas, men det matchade perfekt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
TA BORT FLÄKTGALLER!

Klippte ur gallret när datorn var på, men nu är det vassa kanter så ska slipa bort dom också på något sätt, fast då ska datorn vara avstängd n stuff.

Tips, plocka ur hårdvaran om du ska slipa, eftersom slipdammet som bildas är utav ett elektrikst ledande material, Och det mellan kretsarna är ingen höjdare

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Will do, ska även färga hela lådan då också.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Will do, ska även färga hela lådan då också.

Passa dig för vatten färger

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

det chassiet är så j'vla fult.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
det chassiet är så j'vla fult.

http://vet.hut.nu/?id=2

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

*vill ha*

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Passa dig för vatten färger

http://pix.nofrag.com/c/b/6/e18e863f5c788a0a4c5c1ef966170.jpg

Gissar att du är ironisk? Vill inte ha en hippie-p182 Svart är färgen, med fälglack från Biltema.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk

Varför ska man ha dubbla skärmar?
Hade två stycken 24 tummare förut, men det var bara jobbigt så nu har jag bara en 24 tummare.

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt Andreas, diggar att du har ditt nick på sidan där.
Det hade du inte när jag va hemma hoss dig! Jävligt nice... <3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Varför ska man ha dubbla skärmar?
Hade två stycken 24 tummare förut, men det var bara jobbigt så nu har jag bara en 24 tummare.

De underlättar en hel del. Jobbar du mycket i redigerings program så som Photoshop, Vegas, Illustrator osv osv så har du stor hjälp av 2 skärmar. Sen ser det ju rätt mäktigt ut med. Bara det är ju ett +

Visa signatur

|i5 2500k @ 4.6 Ghz|GeForce 560Ti|Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE||Creative SB X-Fi EXTREME GAMER| SteelSeries 7H|

Permalänk
Medlem

Det chassit är så förbanant snyggt.. :)..Dock gillade jag inte riktigt logan på sidan..Men du får 9poäng..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Varför ska man ha dubbla skärmar?
Hade två stycken 24 tummare förut, men det var bara jobbigt så nu har jag bara en 24 tummare.

Visste du att man kan faktiskt stänga av den sekundära skärmen om man inte vill använda den =O Grattis världen! Tack Jonas aka Quakey för att du fyllde i!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Gissar att du är ironisk? Vill inte ha en hippie-p182 Svart är färgen, med fälglack från Biltema.

Var noga med att få bort onödigt damm och skit ifrån chassi innan lackering ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quakey
Jävligt snyggt Andreas, diggar att du har ditt nick på sidan där.
Det hade du inte när jag va hemma hoss dig! Jävligt nice... <3

Tack Jonas Satte dit nicknamet idag Jag tyckte om det, visst det kanske ser lite fjortis ut. Men jag har icke lärt mig gravera bra än =/ Någon annan här som bor runt Lkpg och är duktig ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
Det chassit är så förbanant snyggt.. :)..Dock gillade jag inte riktigt logan på sidan..Men du får 9poäng..

Tackar, då kan jag nog sova inatt Undrar om man skulle ta och lackera handtagena =O Är någon bra på Photoshop och jag göra en ungeför bild hur det skulle se ut ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
*vill ha*

Allt är till salu, till rätt pris, till rätt pris

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
det chassiet är så j'vla fult.

Uppför dig slyngel.

Ogilla är ett mycket vackrare ord.

Som om vi skulle smälta för ditt chassi >_<

Lycka till i dina sociala verksamheter framöver...

Visa signatur

HP

Permalänk

Jävligt smaskig logga du har på sidan!
Snyggare än så här blir det inte!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
Jävligt smaskig logga du har på sidan!
Snyggare än så här blir det inte!

Tackar

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Hedersmedlem

Inte helt dumt, en 9.
Funderar även att göra det på mitt CM Cosmos S för svart insida är så mycket snyggare.
Får se om jag får mod att göra det.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.