Permalänk
Medlem

TN skärmar

undrar vilka nackdelar tn skärmar har förutom dåliga betraktningsvinklar har de också sämre bildkvalite oh färger än andra skärmar?

Permalänk
Medlem

är väll inga mer nackdelar än dom du nämnde antar jag om man inte ser att dom är billiga som en nackdel :).
pallar man nackdelarna med dom så är dom snabba!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

nackdelar: betraktningsvinklar, färger, ojämnhet på ljusstyrka i många fall, samt backlight bleeding på de flesta.
De två sista är inte för alla TN skärmar, då det finns undtantag, de två första sakerna är rent tekniska saker (dock har det börjat komma 8 bitars TN paneler)

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
nackdelar: betraktningsvinklar, färger, ojämnhet på ljusstyrka i många fall, samt backlight bleeding på de flesta.
De två sista är inte för alla TN skärmar, då det finns undtantag, de två första sakerna är rent tekniska saker (dock har det börjat komma 8 bitars TN paneler)

så om Samsung 25.5" TFT 2693HM har 8 bitar(fast jag vet inte hur jag ska ta reda på det)då kan den ha bra färger och betraktningsvinklar?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=85025&ref=Prisjakt

Permalänk
Medlem

du har fortfarande dåliga betraktningsvinklar, men färgerna skall vara bra om du kolla precis rakt på.
DOCK kan tillverkare speca fel, t.ex. 6bitar + 2 knepigt tillagda bitar etc och kallar det 8 bitar.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |