Permalänk
Medlem

SLI vs Crossfire

Hej!

Det var så att jag och en kompis hade en diskussion om Crossfire. Jag fick då höra ett påstående att om du kombinerar t.ex. en HD 3850 som har 256 MB med ett identiskt så kommer fortfarande 256 MB + 256 MB = 256 MB :S. Jag kan inte riktigt få detta att gå ihop.

Det slog mig då att det kanske är god tid för att klargöra både hur SLI och Crossfire fungerar, hur dessa skiljer sig åt samt fördelar respektive nackdelar med både dessa. Det är hög tid att göra dessa begrepp och funktioner mer lättförståeliga gör gemene man.

Diskussionen är fri...

Permalänk
Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Jag läste igenom artikeln och lärde mig en hel del. Men frågan kvarstår. Hade min polare rätt? Blir som i exemplet 256 + 256 = 256 om man kör de båda grafikkorten genom Crossfire x?

Permalänk
Medlem

ja.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeglos
Jag läste igenom artikeln och lärde mig en hel del. Men frågan kvarstår. Hade min polare rätt? Blir som i exemplet 256 + 256 = 256 om man kör de båda grafikkorten genom Crossfire x?

Jag har inga länkar som styrker detta fakta, Men förr i tiden (2 år sedan) iaf när jag läste på om SLI så dubblades ej minnet vid användande av SLI utan det var som du skriver ovan.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs