Scythe lanserar gigantisk processorkylare

Permalänk
Melding Plague

Scythe lanserar gigantisk processorkylare

Att processorkylare bara blir större och större kommer kanske inte som någon nyhet. Men Scythes senaste kreation är antagligen något slags rekord. Med över ett kilo metall och en omöjligt stor fläkt hoppas den välkända kylartillverkaren slå konkurrenterna på fingrarna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Söt.

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem

mm med en ordentlig backplate så ska det nog gå... tror min gemin väger över kilot med 2x120mm

Permalänk

Det var en snabb fläkt, 500 varv per sekund!

Bara jag som tycker att den sitter konstigt på moderkortet på sista bilden?

Fin kylare iaf, inte för att jag tror den passar varken mitt chassi eller plånbok. Spännande att se hur den kyler i lite tester.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Blir att köpa större chassie :/

Permalänk
Medlem

Jaha grabbar, nu vet ni hur cpukylare blir till.
Det är ju 2 st kylare som gör nya små kylare, eller nåt

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Oj. riktigt stor. Den lär ju prestera rätt bra också

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

GALET vad stor.... Den passar ju verkligen inte in i mitt chassie iaf ^^
Hoppas testerna visar att den är bra med, men det är alltid coolt med en stor CPU kylare...

Visa signatur
Permalänk

Frän fläkt. Bara för att ha, skulle jag kunna köpa den.
Det är väl så tillverkarna tänker att jag ska tänka...

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Nästan så man borde köpa en sådan och byta ut sin vattenkylning, då jag misstänker att skillnanden mellan tempsen är väldigt liten på vatten och denna monster skapelse. Förutsatt då förståss att man byter ut den underdimensionerade fläkten och sätter dit en 120mm delta

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

ingen match att göra bra kylare om storlek inte har någon betydelse. Snart kör dom in bilkylare...
Vill se nån komma på motsatsen, små kylare med bra prestanda.

Visa signatur

Hejdå

Permalänk

Hm, jag tror allvarligt att den passar i min låda, inte säker. Jag har Chieftech Mesh Fulltower, vad tror ni?

Jag har just nu Thermalright 120 Ultra Ex och det är ganska mycket plats kvar. Undrar hur pass bra denna är, tror den är bättre passiv än vad min befintliga är med luft eller?

Haha, anabola.

Dock tycker jag detta är så mycket mer intressant:
http://www.sweclockers.com/nyhet/7477-flakt_utan_rorliga_dela...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Fugly!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Om ett och ett halvt år kommer vi att få se moderkort som monteras på fläktar.

Suck -.-

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Och prestandarn på den ????

Visa signatur

RC, MC och datorer är nog de bästa som finns :D

Permalänk
Medlem

Starkt med nyheter på påskhelgen. Bra SweClockers!

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Vad fin...

Kan moderkortet skadas utav så tunga kylare?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd

fy fan, knäckebröd i chassie om man råkar välta datorn... river ner svindyra graikkort i fallet..

Nej, inte 1.2kg skrot i min dator, specielt inte hängandes på processorn

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

den knäcker nog de mästa om man välter burken xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Nästan så man borde köpa en sådan och byta ut sin vattenkylning, då jag misstänker att skillnanden mellan tempsen är väldigt liten på vatten och denna monster skapelse. Förutsatt då förståss att man byter ut den underdimensionerade fläkten och sätter dit en 120mm delta

Ehum, den som sitter på är en 140mm, eller? XD

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Undrar om det alltid är bättre ju fler heatpipes man har? Till slut borde man ju komma till en punkt där kylförmågan inte längre förbättras av att man lägger till flera heatpipes.

Permalänk
Medlem

Tufft, nu återstår bara lite tester på denna och Coolermaster V10/V12 kylarna om dom kan smeka upp TRUE som haft prestandakronan ett bra tag nu.

Permalänk
Medlem

Vilket monster till kylare

Med tanke på att det har varit en hel del nyheter om stora cpukylare, så kanske det vore dags för ett stort Sweclockertest ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Ehum, den som sitter på är en 140mm, eller? XD

Han menar nog att han vill byta ut den tysta 140:n mot en av dom mest högljudda fläktarna som finns, men dom flyttar ju en del luft också;)

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Rekordstor Moderkortsknäckare , aldrig att jag medvetet trycker in en sån i min burk ;).

Permalänk
Medlem

hahaha, när jag va i Cebit så fanns det en som var ännu större än den.
Det vara bara grafikkorten som ej täcktes annars allt annat. tror det var från Zalman eller CoolerMaster.
de sa den täckte 92% av moderkortet...

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

Ang. moderkortsknäckning.

På den gamla goda tiden med Athlon XP processorer så pratades det en del om moderkortsknäckning med de stora entusiastflänsarna som vissa vägde över 400g + ev. en (80mm) fläkt utöver det.

Men de enda missöden jag har sett med processorkylare är när man använt sig utav en av de då tre 'piggarna' för att montera kylflänsen. Och då var det inte dåligt tryck i fjädrarna som höll i många flänsar.
Det gjorde att processorflänsen i vissa fall kunde lossna (fortfarande extremt ovanligt) och med otur även dundra ner på grafikkortet.

Finns det någon som råkat ut för att moderkortet knäckts eller CPU-kylaren lossnat på senare år?

Permalänk
Medlem

"There is no replacemant for displacement", mycket seriös kylare. Lär ju kunna transportera bort duktigt med effekt bara fläkten klarar ge tillräckligt lufttryck.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Ang. moderkortsknäckning.

På den gamla goda tiden med Athlon XP processorer så pratades det en del om moderkortsknäckning med de stora entusiastflänsarna som vissa vägde över 400g + ev. en (80mm) fläkt utöver det.

Men de enda missöden jag har sett med processorkylare är när man använt sig utav en av de då tre 'piggarna' för att montera kylflänsen. Och då var det inte dåligt tryck i fjädrarna som höll i många flänsar.
Det gjorde att processorflänsen i vissa fall kunde lossna (fortfarande extremt ovanligt) och med otur även dundra ner på grafikkortet.

Finns det någon som råkat ut för att moderkortet knäckts eller CPU-kylaren lossnat på senare år?

Nej, men jag har försökt knäcka ett moderkort och det är i princip omöjligt. Det första som händer om man böjer det tillräckligt mycket är att vissa komponenter flyger ur. Det är lättare att slå sönder det med en hammare eller liknande så att det spricker.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

På bilderna som släpptes för ett tag sedan så syns en hel del luft mellan värmerören i bottenplattan, som förmodligen bidrog till det kassa resultatet i testerna. Detta utrymme med luft skulle lämpligast fyllas igen med lödtenn för värmeledningsförmågans skull. Först då blir detta den monsterkylare den hävdar sig som.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!