Fulltower Modifikation. Lite tips kanske?

Permalänk
Medlem

Fulltower Modifikation. Lite tips kanske?

Ahh...Nu har jag tröttnat på mitt random fulltower chassi som bara står och skräpar. Jag vill göra nått bra och snyggt av det, men jag har inte så många ideér.
Jag hade tänkt att sätta:

*Neon undertill chassit. (Undersidan av golvet)

*Fixa med Stealth Mod

*Nån snygg strömbrytare i taket

*1 st 120mm fläktar i taket

*2 st 120mm fläktar i fronten

*Måla ramen röd

*Måla Chassit svart

*Troligtvis plexi på sidan, dock inget tråkigt fyrkantigt utan jag jobbar på konstruktionen
*Handtag (nersjunkande) eftersom jag lanar rätt ofta http://www.nordiskmusik.se/Global/Produkter-bilder/handtag_fj...

Sen vet jag inte riktigt vad man mer kan göra. Måste göra något mer i fronten eftersom den förblir annars helt svart :/

Chassi:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Chassi1.jpeg

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Chassi2.JPG

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du skulle ju kunna ha ett fläktgaller i fronten som släpper in luft till 120mm fläktarna du tänkte ha där och om du tänkte köra med svart/rött så färga gallret rött med har själv så på mitt addtronics 7896a och jag tycker att det är snyggt dock har ju jag det monterat original men jag har iaf lackat om det vart bra så nått sånt skulle du ju kunna göra om du vill möjligen lacka eller gravera nått snyggt på hela/delar av chassit med kanske lacka nått snygg på den sidan du inte har plexi på.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Avstängd

Linkzar: sitter med samma addtronics, jag köpte en Rebel9 chassi och tog 5.25" täckluckorna (tavning?) och limma fast på addtronicsen... rätt så snyggt med svarta luckor på en "vit" låda (har ingen mage å förstöra en addronics genom att måla den)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

bomber3: det låter som en bra ide faktiskt men jag är nöjd med mitt chassi nu funderar på att lägga upp ett galleri på det med dom små ingreppen man gjort med tiden har bara inte orkat men kommer väl upp ett snart så kan ni få se hur ett addtronics 7896a ser ut i svart är inte alls dumt faktiskt men man får då även tänka på att alla tycker olika.

Vernox: du skulle ju kunna testa och sätta svarta täckluckor i fronten på chassit som bomber3 hade gjort jag tror det kan bli snyggt.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem

Linkzar: Bra idé med fläktgaller i fronten och de med gravyren har jag inte alls tänkt på. Jag är rätt stadig på handen med min dremel så det bör blir ganska okej. Men sen svarta täckluckor vet jag inte riktigt, för jag hade tänkt och måla hela chassit svart inklusive luckorna, men det var en bra idé

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har skapat ett galleri nu så du kan kika lite i och se om du kanske får nån ide:)
http://www.sweclockers.com/album/?id=2276

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem

hjul är ett måste

Visa signatur
Permalänk
Medlem

trIIger: Varför skulle jag vela ha hjul? Ska ju skaffa handtag

Linkzar: synd att vi inte har ett likadant chassi. Förresten så vet jag inte ens vad det är för märke på mitt. det enda jag vet är att det har varit en delldator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skum låda.. Fronten från en InWin Q500 och insidan är Aopen HX08???

Ser lite HPD ut..

Har själv ett Addtronics 7896a och det är orginal än så länge.. ( Letar luxyry caser satsen om någon har så PMa )

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem

Tha_hool: Du hade rätt iallafall på en bit. InWin Q500 är mitt chassi. kan man köpa det idag? För de verkar vara rätt gammalt.

Visa signatur
Permalänk

**Offtopic: Varför började jag tänka på travian när jag såg den dära länken.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Q500 ser inte ut sådär. Har haft flera själv.. Fronten passar ju inte ens

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem

Det måste vara en InWin Q500. för när jag söker på google så kommer det upp exakt samma chassi som jag har. fronten och allt stämmer.

http://www.overclockers.com/tips191/ken2.jpg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fronten stämmer ja.. Men inte själva chassiet.. Om du studerar bilderna nogrannt så ser du att sidoplåtar och toppen inte är samma. Det är även flera millimeters mismatch i överkant mellan plasten och plåten..

InWin Q500 var välbyggda och för dåtiden i princip sugpassning..

Själva chassiet luktar med Aopen XH08 ..

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem

Hmm....ahja jag har faktiskt ingen aning. jag hitta chassit utomhus för flera år sedan så. men vad kan man mer göra med chassit?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade en 120mm i fronten.. en fläkt som sög ut vid cpun och så en i toppen som sög ut med..

Hade även en kallkatod pinne i fronten.. De är rätt kalla som de är så

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem

haha okej. men jag får jobba på lite skisser. är ett sjukt stort fan av rammstein, kanske man kan gravera in deras logo i sidan eller fronten. ska tänka mer på det.

Visa signatur