Permalänk
Medlem

Nätverket strular!

Hej!

Idag när jag kom hem, så hade far "råkat" återställt routern. Jag märkte det hela när jag skulle surfa lite. Väl, först tänkte jag att det måste vara konflikt mellan ip-adresserna. Så jag försökte reparera anslutningen. Vilket inte gick. Så jag gick in i routern och kollade lite. Hittade inga fel eller dyl, allt verkade vara i sin ordning. Så jag startade om burken, försökte reparera igen, dock utan framgång. Så då installerade jag nya drivrutiner till nätverkskortet. Men även detta löste inte problemet.

Så då tänkte jag att jag kunde konfigurera anslutningen manuellt. Vilket jag gjorde, gissa vad? Inga framsteg..

Nu börjar jag bli redigt förbannat. Jag har även återställt routern. Startat om den, likaså modemet. Det fungerar på alla datorer utom min. Någon som har en lösning för detta problem?

/mvh H!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

tradlost eller tradat?
gar det att pinga routern?

Permalänk
Medlem

tråd. går inte att pinga routern. Dock så kan jag pinga mig från de andra datorerna i nätverket!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Vild chansning... sitter och är trött på jobbet här men kan det inte var så att din router fått nytt ip eller nått och din brandvägg(på din pc om du nu har en brandvägg där) nu blockar din router typ är trött som sagt Testa att inaktivera eventuella brandväggar iaf (även windows inbyggda skit)

Permalänk

Får du någon IP från Routern?
Isåfall, kan du pinga gateway? (dvs routerns ip address).
Vad har du för router?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Nu är problemet löst. Jag kommer dock inte ihåg hur jag gjorde. Satt i trans klockan halv fyra i natt och fifflade. Dock så fungerar det nu!

tack för alla svar!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hylve
Nu är problemet löst. Jag kommer dock inte ihåg hur jag gjorde. Satt i trans klockan halv fyra i natt och fifflade. Dock så fungerar det nu!

tack för alla svar!

En teori kan ju vara att efter din far återställde routern så ändrades ip addresserna internt.
Att du kanske hade 192.168.1.0 nätet så återställdes den till 192.168.0.0 nätet.
Vet inte, kul att du löste det iaf

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"