Foldinglaget mot nya höjder

Permalänk
Melding Plague

Foldinglaget mot nya höjder

SweClockers foldinglag har inga problem att stå sig i konkurrensen. De siffertuggande vännerna har nu nått plats 70 på listan över världens bästa proteinvikare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag kör folding på alla mina datorer - och det är ett riktigt bra sätt att utnyttna överflödig processorkraft på. Eftersom jag har elvärme hemma, så hjälper datorerna till att avlasta elementen, och kostnaden blir inte alls så hög som man kan tro.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Har inte orkat prova på än, men vafan ska ge det ett försök!

Någon som vet om det fungerar lika bra med vista?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Jag kör folding på alla mina datorer - och det är ett riktigt bra sätt att utnyttna överflödig processorkraft på. Eftersom jag har elvärme hemma, så hjälper datorerna till att avlasta elementen, och kostnaden blir inte alls så hög som man kan tro.

nej nu har du ju ett element som samtidigt kan göra nåt nyttigt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Att vi producerar 24 placeringar från toppen betyder att vi når en 25:e placering men inte kommer längre såtillvida de ovanför inte börjar lägga av.
Vi kan inte chansa, vi måste bli fler!

Själv ha rman tappat några placeringar.. :/
Men det ger bara större anledning att vika!
Och så blir det så varmt och gott vid bordet här ^^

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton
Har inte orkat prova på än, men vafan ska ge det ett försök!

Någon som vet om det fungerar lika bra med vista?

Det fungerar utmärkt med Vista, men se till att följa anvisningarna ordentligt.
Till maskinen du har i din signatur föreslår jag följande klient. Instruktioner för att installera den finns här

Lycka till och har du frågor kan du PM:a mig eller läsa i våran FAQ. Hittar du inte svaret där är det bara att posta ett inlägg

Permalänk
Medlem

När ska det här funka med 2900xt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
När ska det här funka med 2900xt?

Stöd för nyare ati kort är påväg vad jag vet, mer info finns på forumet.
http://foldingforum.org/

Kör själv endast sporadiskt tyvärr, tänkte sätta upp nyinköpta ps3:an för lite mer konstant körning

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Jag är igång! =D
Användarnamn: Sonic_Lundgren

Dator 1; Athlon 64 5200+@3120Mhz
Dator 2: Intel Core 2 Duo@2GHz

Permalänk

Är det är rank 70 vi har "overall" ?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Hedersmedlem

Borde ju vara utmärkt att använda som "stresstest" för processorn, typ som ORTHOS
Går det köra detta på en P2:a, eller är den helt enkelt för slö?

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker det är ett långvarigt stresstest. Brukar märke när tempen sakta ökar. Då är det dags att rensa på damm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Är det är rank 70 vi har "overall" ?

70 av alla lag som foldar över hela världen ja .
Min senaste WU jag lämnade in var ett tag sedan =/ , blir med första april då jag flyttat till nya lägenheten.

Permalänk

När jag flyttar och om elen ingår i hyran och man skaffat sig en lite bättre dator så ska jag aktivt folda.

Har gjort det lite på test längre perioder men en D805 är inte så extremt snabb

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Nu skäms jag, hade alldeles glömt bort detta.
Måste configurera burken och installera klienten igen bara...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Har kört igång det på min server som bara står och idlar dygnet runt...kan inte skada att köra detta på den....

Permalänk
Medlem

6 maskiner igång 24/7 ett bra tag nu.
Tyvär har jag inte fått SMTP-klienten att fungera, annars hade det funnits en Phenom 9600 & 2 Xeon Quad extra..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
6 maskiner igång 24/7 ett bra tag nu.
Tyvär har jag inte fått SMTP-klienten att fungera, annars hade det funnits en Phenom 9600 & 2 Xeon Quad extra..

Var går det fel? Vad får du för felmeddelande osv.?
Om det är helt omöjligt att få igång dom så kan du ju alltid köra en vanlig console client på varje kärna.

SMP heter den btw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
6 maskiner igång 24/7 ett bra tag nu.
Tyvär har jag inte fått SMTP-klienten att fungera, annars hade det funnits en Phenom 9600 & 2 Xeon Quad extra..

Kör linux SMP genom VmWare om du inte kan få igång windows smp?
Fungerar riktigt bra om man bara har nog med minne.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jag började för några veckor sedan på min server (Q6600). Nu har jag mer värme i rummet (inte för att jag behöver det), en varm sovplats till katten och gör någon form av nytta med servern

Jag är lite osäker på om jag vill dra igång något krävande på min desktop-dator. För tillfället kör den bara grafikklienten.

Kul att man snabbt tar placeringar inom laget. Snart uppe i topp 50

Edit: såg nu att jag ligger 15:e på "Top 20 Producers"

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

jag tänkte börja hjälpa till när jag får ordning på min blivande 24/7 dator o server blir klar har bara tid på helgen o fixxa det. måste också göra nåt åt ljudet annars blir morsan o farsan galna när dom ska se på tvn som står i samma rum :(.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag började för några veckor sedan på min server (Q6600). Nu har jag mer värme i rummet (inte för att jag behöver det), en varm sovplats till katten och gör någon form av nytta med servern

Jag är lite osäker på om jag vill dra igång något krävande på min desktop-dator. För tillfället kör den bara grafikklienten.

Kul att man snabbt tar placeringar inom laget. Snart uppe i topp 50

Edit: såg nu att jag ligger 15:e på "Top 20 Producers"

Q6600 som server? damn..måste vara nåt viktigt

Permalänk
Avstängd

Ojoj ingen än som gnällt över miljön?!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Till Nejsägarna - Varför är det dåligt att använda överbliven datorkraft åt F@H?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Till Nejsägarna - Varför är det dåligt att använda överbliven datorkraft åt F@H?

Antagigen att dom bor hemma hos mamma o pappa, eller bor själva och måste ha pengar till öl istället för högre elräkningar!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag har foldat en del men jag tycker inte riktigt det är värt att göra det nu när jag bara har en desktop. Får se hur det blir sen när man har styrt upp det hela bättre. Men jag ligger nånstans på Swecs interna foldinglista iaf.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Använd PM-funktionen istället för att skräpa ner trådarna med privatsnack.

Mina datorer står som vanligt och foldar när de inte har något vettigare för sig

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Fasen va nice, måste vara en hel del medlemmar här som är med o foldar ju eftersom sweclockers har en så pass bra rank. Ska försöka få in programmet osv på datorn nån dag, tror jag läst att 3870X2 ska folda på rätt bra. ^^

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer fortsätta folda ett bra tag tror jag.

Jag undrar bara om det kommit fram någe resultat alls eftersom det är en bra del processorer som står och foldar.

Skulle vara kul om de kunde lägga upp någon jämförelse till superdatorer. Så när man gjort ett visst antal WU's så kan man se hur lång tid samma mängd skulle ta för en superdator.

Permalänk
Medlem

Testade det nu och tyvärr krashade programmet när den första WU var klar, känns ju halvkul att behöva starta om programmet varje gång den ska hämta nya WUs.. Vet inte ens om den jag gjorde räknas..

Ger det en chans till iaf..

Måste man köra två instanser för att utnyttja dualcore förresten? Man tycker ju att dem borde ha stöd för dualcore då så gott som alla datorer som säljs använder detta..