Permalänk
Medlem

För varm del på moderkoret?

Hej!
Jag har lagt märke till en del på moderkortet som blir väldigt varm och vill kolla detta lite. Det är kylflänsen till någon del, jag antar att detta är nb eller sb?

http://pici.se/220247/

När jag rör denna är temperaturen så pass varm att jag nästan bränner mig, normalt? Tycker jag har rätt bra luft i lådan, men vill kolla detta lite extra. Det är ju trots allt en del som ska leda bort värme, men ska den vara så pass varm?

Oklockad idagsläget.

Mvh
Johan

Permalänk
Hedersmedlem

Du trycker in en del luft, men tar du ut den också?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag har en fläkt i fronten (via 2 st hdd sen in i burken) och en 45 grader i toppen (rakt mot CPU och minnen). 140mm.
I sidan drar en 140mm ut luft och baktill är det dock ett vanligt nätagg.

Egengjord låda i glasfiber! Bra temperaturer i övrigt tycker jag, både på CPU (cirka 39 idle) och GPU (runt 60 grader). Men just nordbryggan (som jag antar detta är) känns ganska varm. Letar efter alternativ gällande kylning.

Som sagt jag tror jag har rätt ok luftgenomströmning.

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem

du kan byta kylfläns ? till en fläkt kanske ?

Visa signatur

| Amd X2 6000+ | Gigabyte GA-MA770-DS3 | 512MB/GDDR3 3650 Ati | 2GB Corsair DDR2 | 500GB Seagate | 500W Ace | XP Prof. SP2 |

Permalänk
Medlem

Jag tror det är läge för ett riktigt chassie, ev p182... Tror att en ny fläns inte gör mycket, kostar ju dock bara 40 spänn... Men måste få mer luftflöde!

Tack för informationen!

Mvh
Johan

Permalänk

Att fixa luftflödet hjälper lite gran, men nordbryggor blir varma, speciellt P35 chippet. Som även om det blir varmt, så är det lungt. Tänk dig hur varmt mitt blir ^^

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1