Permalänk
Robot

Lian-Li PC-v350

Nu är datorn klar och jag har en del bilder från projektets gång. Jag ska lägga in och förklara i kronologisk ordning så fort jag kan.

Väntar på att minneskortet ska komma hem med mina gamla bilder.. Men tills dess lägger jag upp lite sporadiskt och osorterat.

Ställ gärna specifika frågor om det är något jag ska passa på att fota när jag ändå rotar runt nästa gång.

Innehåll:
Corsair HX 520w
Asus p5e-vm hdmi
Intel E4600 (Standard/Speedstep)
TR SI-128 SE
Corsair DHX 6400 C5 2x1gb (Standard 5-5-5-18)
WD5000aacs 500gb (AAM på)
2x Scythe SFF21F @ 5V (<600 RPM)
2x Scythe SFF21F @ 56ohm @ Q-Fan ~32C (600~1100 RPM)
1x 92mm Nexus @ 5V
2 paket Cooltek dämpmatta

Besök albumet: Lian-Li PC-v350 av Igelkott

Permalänk

Skynda på.

Permalänk
Medlem

oohhh JALLA JALLA!

Permalänk
Medlem

gief pixx d00d i luv lili

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem

BAH! Ge mera bilder! Jag har planerat att köpa samma chassi till nya datorn fast den svarta varianten och vill ha alls slags info som är möjlig av det chassit! Finns alldeles för lite hittills!

Permalänk
Medlem

Säger samma som Nighthog, skall också köpa detta chassit och är grymt sugen på bilder och även temperaturer i chassit.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem

Finfint! Jag har köpt den svarta varianten men har inte monterat något i den än. Kanske slänger upp lite bilder sen.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk

hadde v-300 innan men jag sålde det för det var för högljudt och satan vad trångt det var

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Mer bilder !

Permalänk
Medlem

Det är i stort sett ljudlöst. Fläkten i HX 520 har något tickande ljud som hörs om man lägger örat emot. Asus probe (som har rätt hög felmarginal) visar på CPU/MB=cirkus27/35 grader (E4600/P5E-VM HDMI).

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Öhm, först fattade jag inte var det var och la 1P, men när du tar fler bilder blir det lätt en 7-8 P .

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se bilder på hur mycket ytrumme du har kvar med Thermalright SI-128, kan du ha fläkt på den och går moderkortsplåten att dra ut enkelt? Klarar man sig utan modifikationer med den?

Hur tyst är chassit samt vilka slags temperaturer har du? Märkte att du listade att du installerat 2st cooltek ljuddämpningsmattor kit. Blev det varmare med det och hur stor skillnad ljudmässigt blev det mot att inte ha dem installerade? Var det enkelt att få dit dem också?

Vad för grafikkort använder du till den? Eller använder du det inbyggda i moderkortet?

Kan knappt vänta! Ge bilderna nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog
Jag skulle vilja se bilder på hur mycket ytrumme du har kvar med Thermalright SI-128, kan du ha fläkt på den och går moderkortsplåten att dra ut enkelt? Klarar man sig utan modifikationer med den?

Jag kan bara säga hur det funkar med just det moderkortet. SI-128 går precis på millimetern in på höjden. Åt sidorna var det utan problem, iaf 1cm fritt. Men det kan variera med olika moderkort.
Det går in en 2.5cm fläkt ovanpå kylaren när allt väl är inne, men jag har valt att sätta fläkten under kylaren, vilket krävde att man tog bort två stödpinnar eller (som jag) böjde om dom. Dessutom fick man byta ut de fjädrande skruvarna som följde med kylaren mot kortare. Efter mycket om och men valde jag att låta kylaren blåsa neråt mot chipsetkylaren och de färdigborrade hålen på sidoplåten & ifrån nätagget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog
Märkte att du listade att du installerat 2st cooltek ljuddämpningsmattor kit. Blev det varmare med det och hur stor skillnad ljudmässigt blev det mot att inte ha dem installerade? Var det enkelt att få dit dem också?

Det var lite jobbigt att mäta ut, pussla fram och skära ut mattan. Men kul.
Vet ej vilken skillnad dämpmattorna gjort. Jag är dock nästan övertygad om:
1. Det har gjort skillnad ljudmässigt till det bättre, men inte mycket.
2. Det är varmare, men inte mycket.
3. Jag har onödigt mycket dämpmatta.
4. Det ser mycket snyggare ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog

Vad för grafikkort använder du till den? Eller använder du det inbyggda i moderkortet?

Använder det inbyggda (som jag är positivt överraskad över). Jag har ingen aning om grafikkorts specifikationer och vad det kan hårdvaruaccellerera men jag kan spela wc3, cs, wow och hellgate samt visa 720p & 1080p.
Har prövat att köra ett 7900 GTO http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1064...
Har för mig att jag mätte att kortet kunde vara 26cm långt och 1,5cm högre än pci-platsen.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Inaktiv

Ser ut som en oversized Shuttle.

Permalänk
Medlem

Är inte det där gradolabs lurar som ligger uppepå ditt chassi ? riktigt najs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggy_
Är inte det där gradolabs lurar som ligger uppepå ditt chassi ? riktigt najs

Jo. Inte snyggaste kanske, men kanske världens bästa återgivare av akustiskt (kanske världens största överdrift, men ändå sant)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Ser ut som en oversized Shuttle.

Det är en korrekt uppfattning. X<shuttle<Y<v350<Z => större==större

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Hej,

Är det någon som har Lian-Li PC-v350 och kan mäta höjden utan "fötterna"? Enligt specen är den 262mm hög- Min TV-bänk har bara plats för en låda som är 250mm hög. Kan det fungera eller är den fortfarande för hög?

MVH Stefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefan129
Hej,

Är det någon som har Lian-Li PC-v350 och kan mäta höjden utan "fötterna"? Enligt specen är den 262mm hög- Min TV-bänk har bara plats för en låda som är 250mm hög. Kan det fungera eller är den fortfarande för hög?

MVH Stefan

26,2 cm är utan fötterna. Med fötter 27,4 cm. De 3,5 främsta cm undertill "kräver" fritt för luft att komma in.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Ok, tack för hjälpen. Då får jag leta vidare efter något annat chassi

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på ett sånt chassi, fast ett svart.

Jag har svårt att hitta butiker som har det i lager.
Vart köpte du ditt?

Visa signatur

...typ