Permalänk
Medlem

Klocka en Amd 6000+

Har en 6000+ @ 3.2ghz (den klocken fick jag den i)
och ett
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASRAM2NF3...
sådant moderkort

Corsair TWIN2X2048-6400C5DHX DHX 2048MB sådana, och ett A-Data minne på 800mhz från datorbutiken..
undrar nu vilken klock man skulle kunna komma upp i ?

angående kylningen på prollen så har jag en CNPS9700.

Permalänk
Avstängd

200-400 mer mhz.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Det beror ju lite på om du tänkt ändra vCore osv också och i förlängningen alltså vilka temps du har också tror jag...du är nog nära gränsen för vad standard-volten klarar.

En här i forumet hade sin uppe i 3.51GHz häromdagen utan att höja vCore, men då va den allt annat än stabil visade det sig (dog så fort orthos startades), det va ju dock utan högre volt så...
De flesta jag läst och hört om kommer inte direkt över 3.20GHz överhuvudtaget. Högsta jag sett skrivet om i recension som varit 100% stabilt är 3.255GHz, på luft... men det e klart, finns väl folk som fått upp sina en bit över 4GHz, men på allt annat än luft

Har du ett bra exemplar klarar den säkert 3.3 med aningen högre volt och lite tur =P klarar de 3.6 (3.2 + 0.4) som Flopper gissar blir jag imponerad... Men, prove me wrong! Återkom gärna med resultat tycker jag!

Permalänk
Medlem

hmm

får väl försöka mig på att klocka lite, även fast jag inte prövat förut xD

mjaa nu har jag sparkat upp den i 3.3ghz, försökte med 3,4 men jag fick fel i orthos efter 42 sekunder, så jag sänkte
nu ligger han stabilt iallafall, och på ca 40 grader, 47 under tung belastning, moderkortet verkar ha en max volt på 1.400, men nu ligger den på 1.350

vad tycker ni? kan man sänka multiplyern lite och öka fsb'n (tror det hette så)? kanske blir lite mer stabilt (för att verkligen klämma ut all prestanda utan att öka vcore)