Permalänk

Säljråd P4 2GHz Compaqhög

Tjena SC!

Har i mitt beslag endera Compaq Presario 8000:
2GHz P4 - socket 423
2x256MB DDR (antagligen PC2100, har inte hunnit kolla än)
GeForce 4 MX 64MB
Gigantisk 40GB HDD
1st NEC DVD±RW ND-1300
1st En CD-brännare

Front USB och FireWire fattas, men kan sättas fast igen ifall det skulle göra markant prisskillnad.
Min fråga till er är, vad kan man få för denna gamla skrutten? (inte vad den är värd alltså, det kan la inte ens vara metallens råvarupris)

Bör tillägga att datorn har *håll i er* laglig Windows XP Home och Roxio brännarprogram!

Så, vad kan man få för den må tro? Tänkte sälja den på Annonsdirekt, eller är Blocket en bättre idé?

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

Re: Säljråd P4 2GHz Compaqhög

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chaos_maniac
Tjena SC!

Har i mitt beslag endera Compaq Presario 8000:
2GHz P4 - socket 423
2x256MB DDR (antagligen PC2100, har inte hunnit kolla än)
GeForce 4 MX 64MB
Gigantisk 40GB HDD
1st NEC DVD±RW ND-1300
1st En CD-brännare

Front USB och FireWire fattas, men kan sättas fast igen ifall det skulle göra markant prisskillnad.
Min fråga till er är, vad kan man få för denna gamla skrutten? (inte vad den är värd alltså, det kan la inte ens vara metallens råvarupris)

Bör tillägga att datorn har *håll i er* laglig Windows XP Home och Roxio brännarprogram!

Så, vad kan man få för den må tro? Tänkte sälja den på Annonsdirekt, eller är Blocket en bättre idé?

1000 blankt är den nog värd skulle jag säga.

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk

Re: Re: Säljråd P4 2GHz Compaqhög

Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
1000 blankt är den nog värd skulle jag säga.

Okej, tackar! Jag ska se ifall jag kan peta in mer go'saker i den och få 1500 Kanske ett extra nätverkskort, modem och 17" CRT.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns några moderkort med sockel 423 som kör DDR. Borde vara RAMBUS-minnen i den?

DDR kom först med sockel 478.

Kan vara intressant eftersom det är sjukt dyrt att uppgradera RAMBUS-minnen.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
Tror inte det finns några moderkort med sockel 423 som kör DDR. Borde vara RAMBUS-minnen i den?

DDR kom först med sockel 478.

Kan vara intressant eftersom det är sjukt dyrt att uppgradera RAMBUS-minnen.

Jaså? Då måste jga ha sett fel på sockeln, för jag vet bestämt att den har DDR-minnen då jag själv installerade dem. Jag reagerade bara på att sockelns kylarfläste var en som liknade Socket A:s, dvs två låspiggar som man spänner kylaren mot. Hade för mig att s478 hade en helt annan med 4st låspiggar istället, men de tidiga revisionerna kanske använde den som liknade Socket A, är det så?

Tackar för hjälpen.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •