Avgift dragen två gånger, istället för pengarna tillbaka hos Datorbutiken

Permalänk
Medlem

Avgift dragen två gånger, istället för pengarna tillbaka hos Datorbutiken

Hej! Nyligen beställde jag:

AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6400+ 3.2GHz 2x1MB BLACK EDITION (without cpu-cooler) Socket AM2, 1430:-

Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400 5-5-5-12 Xtreme 2x1024MB (tot. 2GB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink, 438:-

Abit AN-M2HD nForce 630 + GeForce 7050 4DDR2-DIMM 2PCI 2PCIe SATA Raid Audio VGA GB-LAN Socket AM2 mATX, 849:-

Samt frakt på 90:-

En avgift på 2816:- drogs från mitt bankkonto och allt var i sin ordning. Lite senare kom jag på att moderkortet var till mATX chassin och jag har ett ATX, så jag avbeställde moderkortet, vilket man kan tro leder till att jag får 849:- tillbaka, som dragits från mitt konto. För en liten stund sen när jag kollar mitt konto har samma avgift, 2816:-, dragits igen, och jag har nu
-2.236,25 kr på mitt konto. Jag har mailat Db men ännu inte fått något svar på varför den felaktiga avgiften har dragits två gånger.

Vad ska jag göra?

EDIT: Fick tag på dem nu och de sa att det var flera som hade råkat ut för samma sak som beställde den 1:a och 2:a, och att de skulle betala tillbaka så fort ordern skickades iväg. Så det löser sig nu, men tack för svaren.

Visa signatur

Argon-

Permalänk
Medlem

Vänta på svar från DB.com?
Det kan ta någon dag med tanke på att det varit helger fram tills nu.

ELLER...så ringer du deras kundtjänst.

De fixar det ska du se.

Varför ska allt ske inom loppet av en minut eller ett par timmar idag?
Undrar hur de klarade av saker förr i tiden???

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Re: Avgift dragen två gånger, istället för pengarna tillbaka hos Datorbutiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Argon-
Hej! Nyligen beställde jag:

AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6400+ 3.2GHz 2x1MB BLACK EDITION (without cpu-cooler) Socket AM2, 1430:-

Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400 5-5-5-12 Xtreme 2x1024MB (tot. 2GB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink, 438:-

Abit AN-M2HD nForce 630 + GeForce 7050 4DDR2-DIMM 2PCI 2PCIe SATA Raid Audio VGA GB-LAN Socket AM2 mATX, 849:-

Samt frakt på 90:-

En avgift på 2816:- drogs från mitt bankkonto och allt var i sin ordning. Lite senare kom jag på att moderkortet var till mATX chassin och jag har ett ATX, så jag avbeställde moderkortet, vilket man kan tro leder till att jag får 849:- tillbaka, som dragits från mitt konto. För en liten stund sen när jag kollar mitt konto har samma avgift, 2816:-, dragits igen, och jag har nu
-2.236,25 kr på mitt konto. Jag har mailat Db men ännu inte fått något svar på varför den felaktiga avgiften har dragits två gånger.

Vad ska jag göra?

Ringa och prata med dem kanske? Eller vänta på att du får svar på mailet.

EDIT Ja... inte bara jag som tänkte så tydligen. Nån var snabbare än mig dessutom. /EDIT

Permalänk
Medlem

Jag har ringt, men inte fått något svar ännu. Plus att man vill ju inte ligga back på sitt konto för länge, men jag får väl vänta och se vad som händer... Återkommer imorgon om inget har hänt då.

Visa signatur

Argon-

Permalänk
Medlem

Nuförtiden verkar det vara dåligt om en nätbutik inte har posten ringandes på din dörr 2sek efter du har tryckt bekräfta på ordern... vart är världen påväg?

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonken
Nuförtiden verkar det vara dåligt om en nätbutik inte har posten ringandes på din dörr 2sek efter du har tryckt bekräfta på ordern... vart är världen påväg?

Att ligga minus på sitt bankkonto är inte riktigt samma sak som att leveransen tar lång tid, iaf inte enligt mig.

Visa signatur

Argon-

Permalänk
Medlem

haha sorry... hade en helt annan tråd i skallen

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk

Råkade också ut för det en gång när jag handlade hos en nätbutik, men det var banken som hade gjort något galet den gången. Butiken kunde inte göra något, utan jag fick snällt vänta på att banken skulle släppa mina pengar igen. :/
Du kan ju alltid prova PMa db-mannen här på forumet och se om han kan hjälpa dig att få rätsida på det.

Permalänk
Medlem

Visst, det är tråkigt att ligga ute med pengar och övertrassera kontot och få avgifter.
MEN, det är sådant som kan hända om allt sköts digitalt.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Avstängd

Undrar varför jag föredrar att betala lite mer med postförskott

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Visst, det är tråkigt att ligga ute med pengar och övertrassera kontot och få avgifter.
MEN, det är sådant som kan hända om allt sköts digitalt.

Och då kräver man rättelse av den som gjort fel eller menar du att man bara ska "gilla läget"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Undrar varför jag föredrar att betala lite mer med postförskott

Haha samma här:) Känns på något sätt bättre att betala dom ca 100kr extra för pf tycker jag:) Men det är la så när man är för gammal och inte hänger med utveklingen som en annan:):)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Och då kräver man rättelse av den som gjort fel eller menar du att man bara ska "gilla läget"?

Nej, man kontaktar först sweclockers så fixar de det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Och då kräver man rättelse av den som gjort fel eller menar du att man bara ska "gilla läget"?

Tydligen måste man vara übertydlig här och skriva precis allt, för att en del inte kan tänka ut B själv när A är sagt.

Vad exakt tror du själv när allt istort sett redan är skrivet tidigare?

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Varför skulle inte ett mATX moderkort passa i ett ATX chassi? :/

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Det kanske det gör, men det står på datorbutikens hemsida att det bara passar med ATX-kort, eller snarare inget om att det funkar med mATX... Det är förövrigt ett Aspire X-Navigator Miditower aluminium Silver 500W ATX chassi. Har aldrig testat med ett mATX, men dumt att chansa tänkte jag. Blir ett MSI K9A Platinum från komplett nu istället.

Off-topic: är det någon annan som tycker datorbutiken är lite seg på leveranser såhär direkt efter nyår? beställde mina saker den 1:a och i princip inget har hänt med den, alla varor har varit i lager i 3 dagar nu.

Visa signatur

Argon-

Permalänk
Medlem

Är du förvånad över detta? Folk har lagt beställningar hela julveckan och det har varit julsemestrar mellan 21 december och 2 januari. Du kanske inte firar jul, vad vet jag, men det gör nog ett flertal anställda på DB.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Är du förvånad över detta? Folk har lagt beställningar hela julveckan och det har varit julsemestrar mellan 21 december och 2 januari. Du kanske inte firar jul, vad vet jag, men det gör nog ett flertal anställda på DB.

Jo jag firar jul :), men jag ringde supporten på db för några dar sen eftersom jag som sagt har lite problem med betalningen och då nämnde han jag pratade med att ordern var påväg ut för leverans, och den har som sagt inte skickats än. Men tack för påhoppet om julen osv.

Visa signatur

Argon-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Tydligen måste man vara übertydlig här och skriva precis allt, för att en del inte kan tänka ut B själv när A är sagt.

Vad exakt tror du själv när allt istort sett redan är skrivet tidigare?

Ja eftersom du skrev att man skulle tolerera att man fick avgifter mm pga strul från säljare så men om du är tydligare nästa gång så vet alla vad du menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Ja eftersom du skrev att man skulle tolerera att man fick avgifter mm pga strul från säljare så men om du är tydligare nästa gång så vet alla vad du menar.

Citerar mig själv:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Visst, det är tråkigt att ligga ute med pengar och övertrassera kontot och få avgifter.
MEN, det är sådant som kan hända om allt sköts digitalt.

Hmm inte ett ord om att man ska tolerera det, dock att det kan hända när allt sköts digitalt.

Det kanske står mer i det inlägget på din skärm, men då är det inte jag som skrivit det.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk

Hur går det, Argon-, har du fått tillbaka några pengar än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuppetShow
Hur går det, Argon-, har du fått tillbaka några pengar än?

Jag har hämtat ut paketet nu och jag har fått tillbaka 2816:-. Nu saknar jag endast pengarna för moderkortet, vilket är ca. 800:-. Ska ringa dem imorn om de fortfarande inte finns på mitt konto. Med tanke på att jag hämtade paketet igår så borde de ju skickat in de sista pengarna, men jag väntar en stund till. Men som sagt, det felaktigt dragna beloppet är åtgärdat.

Visa signatur

Argon-

Permalänk
Medlem

kräv också ersättning för bankens övertrasseringsavgift , brukar vara minst 100kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
kräv också ersättning för bankens övertrasseringsavgift , brukar vara minst 100kr.

Jag tror inte att jag låg back på mitt konto tillräckligt länge för att det skulle bli någon avgift. Det brukar ju komma en varning från banken efter några dagar då de säger att man måste sätta in pengar inom en viss tid, men någon sådan har inte dykt upp. Men om det blir en avgift så ska jag givetvis kräva att de betalar den. Som sagt så var det flera som hade råkat ut för detta, och han på kundtjänsten sa att de betalar tillbaka alla eventuella avgifter, så det är nog inga problem.

Angående de sista ca. 800:- för moderkortet så har jag ringt idag och frågat, och det verkade som de skulle finnas på mitt konto idag eller imorgon.

Jag skulle också vilja tillägga en sak om datorbutiken. Om man vill få tag på dem så ska man ringa. Jag har möjligtvis skickat 4 mail nånting, och har endast fått svar på ett utav dem, ett flertal dagar senare. Så för att "sätta fyr i elden" så rekommenderar jag att man ringer till dem, även om det är lite kö så är det klart värt det. De är förövrigt väldigt trevliga på kundtjänsten.

"Case closed" förhoppningsvis, och tack för hjälpen.

Visa signatur

Argon-