Billig mobil till flickvännen

Permalänk
Medlem

Billig mobil till flickvännen

Det finns ju typ "miljoner" olika modeller att välja på och då jag själv inte är SÅ insatt i alla så tänkte jag be erom hjälp...

Min flickvän är ute efter ny mobiltelefon, men hon är inte nån såndär som måste ha allra senaste, ballaste, med alla fräckaste funktionerna.
Hon behöver en mer "bas"-telefon. Det finns dock några önskemål/krav:

* Den bör finnas i rosa, lila eller liknande "tjejig" frärg.
* Den ska ha har stark/kraftig ringsignal, då hon med en del tidigare lurar hon haft har upplevt att hon missat samtal pga för svag ringsignal.

Det är de två önskemålen som hon har. Sedan gillar hon Nokia och ser gärna att det är en sådan, men det är inte något absolut krav... Hon har flera bekanta som haft Samsung som de inte varit nöjda med, så Samsung känner hon sig inte så sugen på.

Pris hon har tänkt sig är 1000kr, +- några hundralappar.

Nu mina egna funderingar:

Själv tycker jag ju att det kan vara värt en liten extra slant om det är ett vettig skärm på (själv har jag en K610i som jag tycker är okej skärm på). Det är väl inte heller någon nackdel om det finns MP3-spelare, så att hon kan använda telefonen istället för sin MP3-spelare. Det är isf bra om det ingår lurar, eller att man kan använda vanliga med 3.5mm teleplug.
Kamera kul att ha, men inte nödvändigt. Om det går att få en med kamera som ger bilder som går att använda till att skicka lite kul bilder via MMS iaf så är det åxå ett plus.
Det är väl bra om det finns plats extra/större minneskort.

Går det att få lite bättre skärm, MP3-spelare och/eller hyfsad kamera, utan att det blir jättedyrt så kan jag tänka mig att lägga till lite så hon får en vettig lur.

Permalänk

finns lilarosa w200i från sonyericsson som har mp3, hörlurar med, minneskort...
phonehouse säljer den för 699kr comviqkontant, vet inte om det bara gäller den vit/orange? finns i svart och rosalila....

läs mer på www.sonyericsson.se

ps på www.tele2.se så har de mycket bra priser på sina kontanttelefoner som inte är operatörslåsta...

Permalänk
Medlem

Nokia 3500 Classic tycker jag är riktigt läcker. Finns dessutom i rosa. Vidare har den 2 MP kamera, mp3 spelare, radio m.m. 13 mm tunn.
http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=14944

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för tipsen hittils. Båda två verkar vettiga, vi får se vad flickvän säger bara... Nokia 3500 classic verkar ju nice. Om man köper dem kontant så skiljer det ju inte så jättemycket i pris och då verkar Nokian mer prisvärd... Sedan kan man ju se om man hittar något erbjudande med abonemang som man tycker verkar bra, såklart...