Sony Släpper Ny PS2:a

Permalänk

Sony Släpper Ny PS2:a

Brittiska branschsiten MCV rapporterar att Sony tänker fortsätta satsa på Playstation 2 och eventuellt har en helt ny modell på gång.
Den nya modellen skulle isåfall ha inbyggd strömaggregat samt vara betydligt billigare än Playstation 2-modellen som säljs idag.

Om de brittiska uppgifterna stämmer tänker Sony lansera den nya modellen inom kort för $99 (runt 650 kronor):up
Sony har avböjt från att kommentera snarare än att dementera, men det är inte alls osannolikt att det stämmer. Det har gått trögt med Playstation 3-försäljningen och att förlänga livslängden på Playstation 2 skulle kunna ge stora intäkter för speldelen av Sony som under det senaste året gått med brakförlust (Sony som företag går dock med vinst).

Alla ni som ska köpa ps2. Vänta lite tills den nya kommer ut.
(källa.. gamereactor.se):P

// Pho3nIx - Teknik

Visa signatur

PapaSmurf

Permalänk
Medlem

Hahaha, ja, PS2 är stort trots allt. Det är väldigr, jag säger det igen, väldigt många barnfamiljer med ungar som vill ha konsoler/datorer, men ekonomin sviker. En ny billig PS2 kan nog locka dessa föräldrar till ett köp. Och det är ju ett väldigt stort spelutbud också.

Permalänk
Avstängd

Yepp Ps2an vägrar dö
Bästa konsollen ever.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Yepp Ps2an vägrar dö
Bästa konsollen ever.

NEJ, 8-bitars är den bästa ever. PS2 är bara störst. Men, PS2 äger tack vare Tekken-spelen, PSX äger tack vare Mortal Combat ^^.

Permalänk
Medlem

nu kan dom bara pressa priserna på spel liite till så har barnet nått att göra framför sin "nya" konsoll

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

KLart att PS2 är bäst. och den hara mest Spelutbud. med.

Visa signatur

PapaSmurf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pho3nIx - Teknik
KLart att PS2 är bäst. och den hara mest Spelutbud. med.

på vilket sätt är ps2an bättre än tex 3an förrutom spelutbudet just nu (många spel funkar ju på 3an med...)?

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Avstängd

För du kan få ett löjligt stort utbud utav jävligt bra spel till nästan inga pengar.
Många spel? Ja om du har en NTSC maskin, EU så ja en del fungerar ofc, sen ersätts den med 40gb och då funkar inga.

Ps2an är fortfarande bästa köpet för dom som vill ha billigt nöje och inte bryr sig så mycket om grafik dvs nextgen.

Och han syftade antagligen på Ps2an är bäst, vilket den är också, ingen konsoll har haft så stort spelutbud och varit på topp i så många år.

Ingen konsoll kommer vara så domminerande heller i framtiden som ps2an har varit (Jo DS kanske men nu räknar jag inte handhelds)

Permalänk
Medlem

PS2 är en riktigt dålig konsoll egentligen. Ingen innovation, dåligt onlineläge, svag rent prestandamässigt etc. Men spelutbudet är enormt och det är enormt viktigt.

Om de ska satsa på en ny modell av PS2 nu så borde det betyda att det ännu kommer nya spel till den en tid. Kul!

Please, nya Final Fantasy till PS2 Så slipper man köpa en PS3 i onödan.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Om denna kostar under 1000kr så köper jag den och en jävla massa spel efter som man kan hitta massor med billiga och begangnade spel som dessutom är bra till ps2.

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
PS2 är en riktigt dålig konsoll egentligen. Ingen innovation, dåligt onlineläge, svag rent prestandamässigt etc. Men spelutbudet är enormt och det är enormt viktigt.

Om de ska satsa på en ny modell av PS2 nu så borde det betyda att det ännu kommer nya spel till den en tid. Kul!

Please, nya Final Fantasy till PS2 Så slipper man köpa en PS3 i onödan.

Man kunde pressa ut riktigt fin grafik ur PS2.an mot slutet, så jag skulle verkligen inte säga att den är "svag" prestandamässigt

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Ps2 har liggat i Topp i 8 år nu. Och jag är säker att den kommer DOMINERA 2008 med.

Jag ska själv köpa en och sen Chippa den. Sen är det fest varje dag.

Visa signatur

PapaSmurf

Permalänk
Avstängd

Ps2ans spel har utvecklats en hel del ja
kolla på launch spel kontra Black.

Permalänk
Medlem

HAHA..

...så lodigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Man kunde pressa ut riktigt fin grafik ur PS2.an mot slutet, så jag skulle verkligen inte säga att den är "svag" prestandamässigt

Den ÄR svag prestandamässigt jämfört med Gamecube, Xbox och t.o.m Dreamcast om jag inte har helt fel. Dock är den oslagbar på spelfronten.. vilket är vad som räknas.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Den ÄR svag prestandamässigt jämfört med Gamecube, Xbox och t.o.m Dreamcast om jag inte har helt fel. Dock är den oslagbar på spelfronten.. vilket är vad som räknas.

nja, sånt här är i vanlig ordning nästan lika meningslöst att diskutera som vilket spel söm är snyggast av Doom3 och Supermario 3.

men i ren datakraft är PS2 runt 7-8ggr snabbare än Dreamcast. problemet med den (liksom nu med PS3) är att kraften är fördelad på en mängd DSPer och liknande sub-processorer, medan DC och Gamecube (även den bra bit efter i råa data räknat) är mer centralt ordnade.

och rent praktiskt har ju PS2 visat sig minst on par (eller över beroende på hur man upplever det) med Gamecube på dess sista paradspel, RE4. allt handlade bara om tid och optimering.

kanske hade Gamecuben kunnat överbevisa det med, men det får vi ju aldrig veta, för överlevnaden av dom fetaste råder faktiskt till sist här.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Min PS2:a är trasig, den köptes på releasen. Dags att köpa en ny nu då kanske hoppas hoppas.

Permalänk
Medlem

Att dom orkar...PS2 har alltid varit en skit konsol enligt mig, den har inga spel som jag gillar, grafiken är verkligen inte bra, kontrollerna är riktigt obehagliga, riktigt dåligt online stöd. Kan hålla på i evigheter.
Helt enkelt, jag hatar PS2!
Men det hela kan förklaras med att jag är en xbox fanboy

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

PS2 är en utmärkt konsol med många roliga och intressanta spel.

Dock sålde jag min för nån vecka sedan för 2500:-, inklusive:

Slimmade varianten
2 Handkontroller
1 Minneskort (8mb)
Singstar Mickar + 5 spel
10 Spel av varierad kvalitet (värde ca 350kr totalt om jag lämnade in de på game)
De flesta spelen var också köpta på game tidigare för 100-200kr styck.
Ochippad.

Tyckte jag gjorde en väldigt bra affär!
(köpte Wii istället för 1,9k, kommer chippa den för 500 så jag går typ, jämnt upp)

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nja, sånt här är i vanlig ordning nästan lika meningslöst att diskutera som vilket spel söm är snyggast av Doom3 och Supermario 3.

men i ren datakraft är PS2 runt 7-8ggr snabbare än Dreamcast. problemet med den (liksom nu med PS3) är att kraften är fördelad på en mängd DSPer och liknande sub-processorer, medan DC och Gamecube (även den bra bit efter i råa data räknat) är mer centralt ordnade.

och rent praktiskt har ju PS2 visat sig minst on par (eller över beroende på hur man upplever det) med Gamecube på dess sista paradspel, RE4. allt handlade bara om tid och optimering.

kanske hade Gamecuben kunnat överbevisa det med, men det får vi ju aldrig veta, för överlevnaden av dom fetaste råder faktiskt till sist här.

Det är absolut inte sant och jag antar att du aldrig spelat dom brevid varandra. Jag kan väl dra upp några av dom mer kända problemen dom fick när dom portade Resident Evil 4.

Texturerna fick nergraderas från 24bit till 8bit. Alla modeller fick sin polygon count halverad. Laddningstiderna blev sjukt mycket längre. Allt dynamiskt ljus tog dom ur också etc.

Edit: Hittade en video som demostrerar den enorma skillnaden som existerar faktist.

http://www.youtube.com/watch?v=5qz0LbKpZtI

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpze
på vilket sätt är ps2an bättre än tex 3an förrutom spelutbudet just nu (många spel funkar ju på 3an med...)?

Den är tystare, den ser inte ut som en elgrill, den kostar inte en halv månadslön. Den har bättre spelutbud (alla PS2spel funkar inte i PS3),drar mindre ström.

Känns som ett givet val då enda grejen som PS3 är bättre på är att visa snyggare grafik, och då är den grafiken inte ens i närheten av verklighetens grafik. Varför skulle någon betala 6000 kronor för att se grafik som inte ens kan mäta sig med verkligheten?

PS2 for the win.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Det är absolut inte sant och jag antar att du aldrig spelat dom brevid varandra. Jag kan väl dra upp några av dom mer kända problemen dom fick när dom portade Resident Evil 4.

Texturerna fick nergraderas från 24bit till 8bit. Alla modeller fick sin polygon count halverad. Laddningstiderna blev sjukt mycket längre. Allt dynamiskt ljus tog dom ur också etc.

Edit: Hittade en video som demostrerar den enorma skillnaden som existerar faktist.

http://www.youtube.com/watch?v=5qz0LbKpZtI

Att använda ett spel och 1portning dessutom för att jämföra de båda går knappast. Att spelet dessutom från början var tänkt för cuben gör det ännu värre. Inget ont om cuben (förutom att den var hiskligt lila) men så väldigt överlägsen tekniskt set var den inte

Permalänk

Hoppas detta stämmer så blir det Ps2 köp

Permalänk
Medlem

En annan klar fördel är väl att Sony faktiskt tjänar pengar på dom, vilket kan behövas nu när tom Sony's VD Howard Stringer börjar tveka på Blu-rays framtid.
http://www.msnbc.msn.com/id/21700504

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Att använda ett spel och 1portning dessutom för att jämföra de båda går knappast. Att spelet dessutom från början var tänkt för cuben gör det ännu värre. Inget ont om cuben (förutom att den var hiskligt lila) men så väldigt överlägsen tekniskt set var den inte

Du kan försöka bortförklara det hur du än vill men detta är vad utvecklarna själva säger. Om dom inte klarar av att fixa detta så finns det inget sätt att få det på. Har du sett ett enda spel som kommer upp i samma kvalite som RE4 på GC i PS2 bibloteket av spel? Knappast och dom som börjar närma sig som till ex GoW 2 har enorma problem med tearing etc. Den lilla maskinen klarar helt enkelt inte av uppgifterna så bra.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Det är absolut inte sant och jag antar att du aldrig spelat dom brevid varandra. Jag kan väl dra upp några av dom mer kända problemen dom fick när dom portade Resident Evil 4.

Texturerna fick nergraderas från 24bit till 8bit. Alla modeller fick sin polygon count halverad. Laddningstiderna blev sjukt mycket längre. Allt dynamiskt ljus tog dom ur också etc.

Edit: Hittade en video som demostrerar den enorma skillnaden som existerar faktist.

http://www.youtube.com/watch?v=5qz0LbKpZtI

nej jag har aldrig spelat dom bredvid varandra, jag har det på Gamecube och har testat det på PS2. inte hela spelet.

men av det jag sett har Gamecubeversionen inga markanta fördelar grafiskt mot PS2 som iaf kör spelet i riktig WS. (vilket du föste undan ur sammanfattningen) så kanske även Gamecubeversionen hade fått samma specs om den nu gjort det.

så jag hade då gärna haft PS2-versionen istället, både för WS och extragrejorna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Black ser bättre ut än RE4 enligt mig iaf.

Permalänk
Medlem

FF XII

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Avstängd

FF XII kom ju samtidigt som RE4 också Säger inte att någon är bättre än den andra men spelen som finns till båda är snyggare på cuben.

Sedan tycker jag det vore bättre om Sony sattsade helhjärtat på 3:an istället för 2:an. Spelciellt med tanke på att det inte går så bra för 3:an.

Permalänk
Medlem

Problemet med PS3.an ligger ju dock inte hos Sony, utan att det inte finns några som gör bra spel till den typ

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(