Begagnat och trasigt från komplett! [uppklarat]
Idag så gick mina minnen sönder (igen) och jag tror det beror på moderkortet så jag beställde ett nytt moderkort och skickade minnena på rma.
Såg senare att min vattenkylning hade kommit fram (waterchill external) så jag hämtade ut den och öppnade men vad är det första jag ser när jag öppnar förpackningen.
Jo detta:
Ja det här bådar ju gott, ser hyffsat begagnat ut ok dags att kolla till vad jag fick med då:
Jag vet inte riktigt allt som ska följa med men jag kan på rak arm säga att
cd, manual, y-koppling och algdödande saknas (som jag vet ska följa med)...
Sen kan man kolla skicket tillbehören är i också:
Ja den ser ju lagom böjd och fin ut också.
Sen om man behöver fler bevis för att den är begagnad så kan man fortsätta kolla:
Distanserna ska man få sätta på själv och förhoppningsvis rakare än så här.
Och vad är detta en klåpare som inte vet hur man kopplar in kylningen kanske har varit framme här sitter en bit slang kvar till och med:
Vad har jag då gett för den här smörjan?
3749:- och inklusive frakt: 3928:-.
Döm själva vad komplett går för, jag är åtminstonde riktigt sur nu.
Och till råga på allt har jag dessutom beställt nytt moderkort med och tillbehör med detta kylningspaket i åtanke för ca: 5000:- från andra butiker som jag inte vet om jag vill ha längre.
Jag kan däremot garantera att jag aldrig tänker handla från komplett igen.
Hoppas detta hjälper någon annan så den slipper råka illa ut.
Edit/ Jag har mailat komplett för att få en förklaring på hur dom kan skicka ut saker som bevisligen är begagnade och ej kompletta till kunder och dessutom betalade jag faktiskt fullpris för denna och det stog inte demo eller liknande.
Jag inväntar svar. /Edit
Edit2/ Har nu fått en förklaring från komplett om vad som har gott fel via epost och detta kan ni läsa här nedan:
Hej Daniel!
Jag har fått uppgift om att du fått en använd vattenkylning till dig på ovanstående order.
Då det här normalt inte ska kunna ske har jag tagit på mig ansvaret att ta reda på vad som skett.
För att inte krångla till det för mycket (förklaringen jag fått var minst sagt omfattande) så kan man beskriva situationen på följande vis.
Vid varumottag på vårt lager har två paket vattenkylningspaket kommit in den 9 september. Dessa har blivit sända från distributören av Waterchill i Norge. Ett av dessa paket var en ersättning (ny i förpackning), medans det andra paketet var det du senare erhöll ifrån oss. Vid vår mottagsavdelningen skulle två saker ske med dessa kollin:
1. Den nya produkten skulle läggas ut på lagret för försäljning som ny.
2. Den använda varan skulle sändas upp till vår returavdelning för genomgång.
Behöver jag säga vad som skett här
Jag beklagar att du råkat ut för denna förväxling, och det känns jättetrist. Som jag förstod det på xxxxx (som du talat med tidigare) så är ärendet nu löst. Men jag ville ändå ge en förklaring på vad som skett med din order.
Ha en fortsatt trevlig dag.
Med vänliga hälsningar,
____________
xxxxx
/Edit2
[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]