Begagnat och trasigt från komplett! [uppklarat]

Permalänk
Medlem

Begagnat och trasigt från komplett! [uppklarat]

Idag så gick mina minnen sönder (igen) och jag tror det beror på moderkortet så jag beställde ett nytt moderkort och skickade minnena på rma.
Såg senare att min vattenkylning hade kommit fram (waterchill external) så jag hämtade ut den och öppnade men vad är det första jag ser när jag öppnar förpackningen.
Jo detta:

Ja det här bådar ju gott, ser hyffsat begagnat ut ok dags att kolla till vad jag fick med då:

Jag vet inte riktigt allt som ska följa med men jag kan på rak arm säga att
cd, manual, y-koppling och algdödande saknas (som jag vet ska följa med)...

Sen kan man kolla skicket tillbehören är i också:

Ja den ser ju lagom böjd och fin ut också.

Sen om man behöver fler bevis för att den är begagnad så kan man fortsätta kolla:

Distanserna ska man få sätta på själv och förhoppningsvis rakare än så här.

Och vad är detta en klåpare som inte vet hur man kopplar in kylningen kanske har varit framme här sitter en bit slang kvar till och med:

Vad har jag då gett för den här smörjan?
3749:- och inklusive frakt: 3928:-.

Döm själva vad komplett går för, jag är åtminstonde riktigt sur nu.

Och till råga på allt har jag dessutom beställt nytt moderkort med och tillbehör med detta kylningspaket i åtanke för ca: 5000:- från andra butiker som jag inte vet om jag vill ha längre.

Jag kan däremot garantera att jag aldrig tänker handla från komplett igen.

Hoppas detta hjälper någon annan så den slipper råka illa ut.

Edit/ Jag har mailat komplett för att få en förklaring på hur dom kan skicka ut saker som bevisligen är begagnade och ej kompletta till kunder och dessutom betalade jag faktiskt fullpris för denna och det stog inte demo eller liknande.
Jag inväntar svar. /Edit

Edit2/ Har nu fått en förklaring från komplett om vad som har gott fel via epost och detta kan ni läsa här nedan:

Hej Daniel!

Jag har fått uppgift om att du fått en använd vattenkylning till dig på ovanstående order.
Då det här normalt inte ska kunna ske har jag tagit på mig ansvaret att ta reda på vad som skett.

För att inte krångla till det för mycket (förklaringen jag fått var minst sagt omfattande) så kan man beskriva situationen på följande vis.

Vid varumottag på vårt lager har två paket vattenkylningspaket kommit in den 9 september. Dessa har blivit sända från distributören av Waterchill i Norge. Ett av dessa paket var en ersättning (ny i förpackning), medans det andra paketet var det du senare erhöll ifrån oss. Vid vår mottagsavdelningen skulle två saker ske med dessa kollin:

1. Den nya produkten skulle läggas ut på lagret för försäljning som ny.
2. Den använda varan skulle sändas upp till vår returavdelning för genomgång.

Behöver jag säga vad som skett här

Jag beklagar att du råkat ut för denna förväxling, och det känns jättetrist. Som jag förstod det på xxxxx (som du talat med tidigare) så är ärendet nu löst. Men jag ville ändå ge en förklaring på vad som skett med din order.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Med vänliga hälsningar,
____________
xxxxx
/Edit2

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Extremt kasst ja.
Men komplett är väl nordens största nätbutik (enligt dem själva)?
Kan de knappast ha blivigt genom att sälja sånt här (vagt argument, jag håller med men ändå).

Jag har handlat flera ggr. på komplett och jag och alla jag vet om har varigt nöjda.

Det som utmärker komplett (anser jag).
Snabb leverans
Snabba reklamationer
Smidiga att ha att göra med

Det enda negativa jag rent spontant kan komma på är att jag inte kan gå in i en butik och köpa av dem.

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det mer än att alla gör misstag. Bara för att man råkat illa ut så betyder det inte att det är representativt för atllt företaget gör (precis som jusst mina goda erfarenheter inte säger mycket i ett större sammanhang heller (men det är också den bild jag fått från många forumstrådar))

Det viktiga i det här fallet, anser jag, är inte att du fick ett använt paket utan hur komplett agerar efter att de blivigt medvetna om det hela.
Det är, anser jag, det man ska komma ihåg av den här händelsen.

Så skriv gärna hur komplett hanterar ärendet.

Permalänk
Medlem

vilken osis

Permalänk

Haha, äcklig påse,nej men ärligt talat så är det det värsta jag skulle kunna tänka mig (få en vara som har varit använd).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_version
Haha, äcklig påse,nej men ärligt talat så är det det värsta jag skulle kunna tänka mig (få en vara som har varit använd).

Är du ironisk eller?
Jag menar jag hade inte haft några större problem med att den var begagnad om det hade varit komplett och i nyskick åtminstonde...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Komplett.se

Hej,

Detta var väldigt beklagligt att se. En vara köpt av Komplett.se skall inte se ut såhär vid leverans. Vänligen skicka ett PM till mig med ditt kund och ordernummer så tittar jag på detta direkt.

Vänlig hälsning
Returavdelningen
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Håller med.
Komplett är duktiga med returer, inga problem att returerna ett ritbord av märket trust (vilket jag rekommenderar att ingen köper/säljer)

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Va fan, har de stoppat ner prylarna i en matkasse? Jag hade gått i taket fall jag fått hem mina nyköpta prylar i ett sådant skick.

Se till att du blir kompenserad också. Finns inte en chans att någon packat det där "av misstag", ser mer ut som nån kille haft förbannat bråttom till lunchrasten och kastat ner prylarna i lådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Retur/KPS
Hej,

Detta var väldigt beklagligt att se. En vara köpt av Komplett.se skall inte se ut såhär vid leverans. Vänligen skicka ett PM till mig med ditt kund och ordernummer så tittar jag på detta direkt.

Vänlig hälsning
Returavdelningen
Komplett.se

PM skickat!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Vilken jävla dynga du fått. Ser fattigt ut. Publicera gärna kompletts svar på eländet.

Permalänk
Medlem

Vart är matkassen ifrån?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Vart är matkassen ifrån?

Rema 1000, Norsk matvarukedja!

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Menar du att prylarna låg i matkassen när du öppnade paketet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Menar du att prylarna låg i matkassen när du öppnade paketet?

Ja det är precis vad jag menar!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Hjälpsam

Verkar som om någon anställd haft något fuffens för sig.
Komplett skulle knappast ha accepterat en retur i det skicket, om det vore så att någon kund haft grejerna före dig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Luktar barnarbetare som trodde han kunde låna utan att det märks..

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Sämsta jag någonsin sett! Ja hade jag fått något levererat sådär och att grejjerna inte var kompletta och såg ut sådär så hade jag ju betalat som mest halva priset på det.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

fyfan det där måste ju vara ett skämt, ej j--vla plastpåse ????? wtf liksom inte nordens största nätbutik kan göra sånt, inte ens av misstag en jäkla plastpåse..

Permalänk
Medlem

Hehe, tur att det inte låg kvar ett paket smör eller nåt i matkassen... fan vilket skämt. Nån packare som varit packad (:))...

Permalänk
Medlem

En update!

Jag har precis pratat med en kille från komplett.se som ringde mej dom ska skicka ut ett porto till mej så jag kan skicka tillbaka eländet.
Dom ska också betala tillbaka pengarna till mitt konto eftersom varan tydligen har utgått.

Och som kompensation får jag 500:- på mitt komplett konto att handla för i framtiden.

Frågan är bara om jag någonsin kommer handla där igen... =/

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
En update!

Jag har precis pratat med en kille från komplett.se som ringde mej dom ska skicka ut ett porto till mej så jag kan skicka tillbaka eländet.
Dom ska också betala tillbaka pengarna till mitt konto eftersom varan tydligen har utgått.

Och som kompensation får jag 500:- på mitt komplett konto att handla för i framtiden.

Frågan är bara om jag någonsin kommer handla där igen... =/

Larva dig inte nu, det är ju inte som att de kört över din hund och sedan skrattat dig i ansiktet.

Skit händer, och de tar tag i saken och kompenserar, man kan inte begära mer än så.

Permalänk
Medlem

Personligen tyckte jag det var snålt, men dom löste det och kompenserade, tumme upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Larva dig inte nu, det är ju inte som att de kört över din hund och sedan skrattat dig i ansiktet.

Skit händer, och de tar tag i saken och kompenserar, man kan inte begära mer än så.

Nej, nej, jag vet, dom rädde upp det hela fint, visst gjorde dom det.

Men jag har tidigare haft strul med just komplett och har nyligen börjat handla där igen när det här händer så därför känns det lite avigt.

Men visst kan jag beställa någon komponent för 500:- som jag då får gratis det är jättesnällt av dem!

Sen får jag skylla på att mina minnen rök igår också och att jag idag vaknade upp med en eländig tandvärk så jag ska nog hålla mej borta från forum och folk just nu.

Ett extra tack till komplett i alla fall för ni rädde upp situationen snabbt och fint!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Hedersmedlem

Det måste vara den sämsta packningen genom tiderna. Sämsta packningen från nått företag som jag sett iaf.
Inte ens när man köper begagnade prylar får man så dåligt paketerade saker.

Jag hoppas komplett inför några rutiner så att nått liknande inte händer igen. Otroligt pinsamnt packat måste jag säga.

Verkar som någon på företaget försökt dra ett internt skämt.
Oj en användare från returavdelningen, välkommen till forumet :).

Till trådskaparen: det verkar ju löst sig trots allt, när du kontaktat företaget.
*Redigerar den felaktigt beskrivande rubriken*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MjrPayne
Personligen tyckte jag det var snålt, men dom löste det och kompenserade, tumme upp!

Tycker inte alls det var snålt.
Finns företag som inte ger nåt alls mer
än ersättningsvara eller pengarna tillbaka.

500:- får väl ses som hyffsat generöst.
För många spelar inte pengar någon roll,
utan mer hur företaget hanterar sin kundrelation

Sen om kunden skulle få flera tusen försvinner inte bilden av hur paketet såg ut som de levererade.

Detta måste vara fruktansvärt pinsamt för komplett.
Man tror ju att det inte är sant.
Har aldrig sett nåt liknande och hoppas jag slipper
det också.
Positivt att de löst det med kunden och förhoppningsvis
utreder de internt hur det gått till och löser det och andra problem inför framtiden. Har varit ovanligt mycket dålig feedback rörande komplett senaste tiden.

Permalänk
Medlem

Kompensationen har inte orsakat kunden några vidare problem ju, får fraktlapp och allt. Klart 500 är rimligt då, vad förväntar han sig? 8800GTX?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Kompensationen har inte orsakat kunden några vidare problem ju, får fraktlapp och allt. Klart 500 är rimligt då, vad förväntar han sig? 8800GTX?

Han har fått merarbete och han har inte fått sin kylning i utlovad tid.
Men 500kr är en bra kompensation och är mer än de flesta andra får.
En gång fick jag vänta på ett garantiutbyte från Dustin av en DVDläsare/CDskrivare, i 2-3månader, utan så mycket som en ursäkt när jag äntligen fick den.
Jag har inte längre samma förtroende efter en sådan sak.

Off topic;
Min nya bil blev påkörd, (jag pratar om en färsk från fabrik för mer än 250 000 ny), under reperationstiden får jag 100kr per dag i kompensation, det räcker inte långt när man vill ha en hyrbil under tiden.
Att sen klantens försäkringbolag står för allt känns ändå inte nog, min bil har ändå förvandlats till en "reparered före detta ny bil".
Så kan det gå när man för första gången i sitt liv köper en ny bil.
Min "kompensation" kommer stanna vid ungefär 8dagar*100kr=800Kr. =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Varför inte bara låta honom behålla möget istället för att kompensera 500kr, och ge pengarna tillbaka? Vad ska de göra med paketet när de har fått tillbaka det, skicka ut det igen som en ny vara till en annan kund? Men visst, 500kr är bättre än inget.

Permalänk

Haha, hade du inte skrivit här hade du inte fått en spänn i kompensation är min gissning. Komplett inser såklart att 500kr är en piss i sjön mot hur mycket pengar de förlorar om en sådan här sak får fäste på sveriges största datorforum.

Tips till er andra alltså, om ni får problem, gör en tråd på forumet..

Permalänk
Medlem

Har sett betydligt värre än sådär.. 500kr är en bra kompensation..

De måste inte kompensera dig men de väljer att göra det.. Don't worry be happy..

Nu är datorsvängen rätt varm i kläderna men förr i tiden så var det mycket cowboys och hotdogs i farten och då kunde man råka ut för en hel del skoj

Men det löste ju sig

Visa signatur

- Gammal gubbe -