Kampanjer från Datorbutiken.com

Permalänk
Medlem

Kampanjer från Datorbutiken.com

Visas kampanjer från datorbutiken.com här på Sweclockers som inte stämmer!
Står att man kan köpa en Ipod Nano G3 4Gb för 1495:- men när man går in där så kostar den 1774:- Ganska så kasst att luras sådär tycker jag!

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

4gb för 1495? Och 1774?

4gb kostar hos apple.se 1395kr.
8gb kostar 1895kr.

Permalänk
Medlem

alltså i reklamen står det 1495. sen när man klickar på den och kommer till sidan så kostar samma vara 1774kr.
det är det jag tycker är kasst!

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Du tror inte tryckfelsnisse kan ha varit i farten? Innan du varit i kontakt med DB så känns det lite fånigt att starta en tråd av den här typen.

Permalänk
Medlem

har skrivit till dom men ej fått svar angående det. tycker bara det är dåligt att dom inte kan göra rätt?!

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
har skrivit till dom men ej fått svar angående det. tycker bara det är dåligt att dom inte kan göra rätt?!

Du klarar inte av att börja med ny mening med stor bokstav så just nu sitter du och skiter i det blå skåpet. Alla kan göra fel och att tryckfelsnisse har varit i farten är knappast särskillt ovanligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Du klarar inte av att börja med ny mening med stor bokstav så just nu sitter du och skiter i det blå skåpet. Alla kan göra fel och att tryckfelsnisse har varit i farten är knappast särskillt ovanligt.

_M_en om man ser en bra kanpanj och blir skitsugen på att köpa det, sen när man ska göra det så är det ett helt annat pris. Då blir man arg! Den har ju lixom inte varit där 2 timmar den där annonsen. Borde kunna åtgärda det lite snabbare tycker jag.

edit: Dom som lägger dit annonser på swec, kollar dom inte dom så dom stämmer först?

edit2: Sen att jag inte kan skriva är en helt annan sak, jag försöker inte sälja något.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
_M_en om man ser en bra kanpanj och blir skitsugen på att köpa det, sen när man ska göra det så är det ett helt annat pris. Då blir man arg! Den har ju lixom inte varit där 2 timmar den där annonsen. Borde kunna åtgärda det lite snabbare tycker jag.

edit: Dom som lägger dit annonser på swec, kollar dom inte dom så dom stämmer först?

edit2: Sen att jag inte kan skriva är en helt annan sak, jag försöker inte sälja något.

Släng dig på telefonen och ring upp Aftonbladet direkt, måndagslöpen är räddade! Fram tills du fått svar från Datorbutiken hur det ligger till så är det omöjligt att säga vad som gått fel, är det tryckfelsnisse eller en komplott?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Släng dig på telefonen och ring upp Aftonbladet direkt, måndagslöpen är räddade! Fram tills du fått svar från Datorbutiken hur det ligger till så är det omöjligt att säga vad som gått fel, är det tryckfelsnisse eller en komplott?

Men herregud, är du 12 år eller så?

Tycker det kasst bara att dom inte kan göra rätt.
Måste du göra narr utav mej för det? Tycker det är jävligt dålig stil utav dej!

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

Äh, sådan stor sak är det väll ändå inte, du ser ju det rätta priser så att säga direkt när du klickat på länken.
Men visst, fel ska ju rättas även fast jag inte tycker det är sån big deal då man som sagt får det nuvarande priset klart för sig direkt när man klickat sig till produkten.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Avstängd

I vilket fall som helst, om samma spelare kostar 1395kr direkt ifrån Apple varför köper du den inte bara där? Då kan du ju få den graverad också.

Permalänk
Medlem

Nu e det fel på veckans annons också

Permalänk
Medlem

Dom nya är ju också fel, är 1 utav 3 kamanjer som stämmer med priset som visas!

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Håller med om att det är ganska kass att man inte kan kolla av sin annonser ordentligt innan man skickar ut dem. Inte väldigt betungande arbete. Sen kan alla göra fel, så jag tycker trådskaparen ska göra DB uppmärksamma på felet och be dem åtgärda det.

Om dem sen mot förmodan inte skulle fixa till det så är det ju falsk marknadsföring.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Håller med om att det är ganska kass att man inte kan kolla av sin annonser ordentligt innan man skickar ut dem. Inte väldigt betungande arbete. Sen kan alla göra fel, så jag tycker trådskaparen ska göra DB uppmärksamma på felet och be dem åtgärda det.

Om dem sen mot förmodan inte skulle fixa till det så är det ju falsk marknadsföring.

Har redan mailat dom men ännu inte fått svar.
Anonnserna ligger ju ändå en vecka här, måste väll varit fler än jag som sätt det och kanske kontaktat dom?

Detta är väll ändå annonser som ligger överallt och inte bara här på Swec?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Avstängd

Får man nu inte påpeka att annonsen är fel?

Känns oerhört meningaslöst att flyga på någon som
påpekar detta.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Släng dig på telefonen och ring upp Aftonbladet direkt, måndagslöpen är räddade! Fram tills du fått svar från Datorbutiken hur det ligger till så är det omöjligt att säga vad som gått fel, är det tryckfelsnisse eller en komplott?

Se på syftet bakom trådskaparens beteende - att göra andra läsare uppmärksamma på en felaktighet. Det är ett gott syfte. Du behöver inte bete dig som en idiot för att just du tycker det är onödig information.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoedeOrm
Se på syftet bakom trådskaparens beteende - att göra andra läsare uppmärksamma på en felaktighet. Det är ett gott syfte. Du behöver inte bete dig som en idiot för att just du tycker det är onödig information.

Visst men jag tycker ändå det är något onödigt för personen som blir intresserad av annonsen går ändå in på webbutiken i fråga och ser det riktiga priset på varan.

Det är lite som att gå in på ditt lokala Coop Forum och påpeka för kunderna att priset på den och den varan är felaktig..

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Aja skit samma nu. har fått svar från DB och dom skulle fixa problemet.
Meningen med denna tråd var för att varna folk att dom priserna inte stämmer som dom visade.

En moderator kan låsa tråden nu.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Löjligt att hacka på trådskaparen när han vill uppmärksamma det här. Det är knappast ett ovanligt fenomen att onlineföretag har missvisande annonser och det är allvarligt tycker jag.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Du klarar inte av att börja med ny mening med stor bokstav så just nu sitter du och skiter i det blå skåpet. Alla kan göra fel och att tryckfelsnisse har varit i farten är knappast särskillt ovanligt.

Och du klarar dig inte att hålla dig ifrån forum och skriva skitinlägg.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbalanced
Visst men jag tycker ändå det är något onödigt för personen som blir intresserad av annonsen går ändå in på webbutiken i fråga och ser det riktiga priset på varan.

Det är lite som att gå in på ditt lokala Coop Forum och påpeka för kunderna att priset på den och den varan är felaktig..

Vilket urkasst exempel. Inte alls samma sak. Vi talar om lite större summor här än åtta spänn för en liter mjölk.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Nu räcker det.