Kan inte Installera Windows Xp...

Permalänk
Medlem

Kan inte Installera Windows Xp...

Nu behöver jag hjälp igen...Windows xpskivan som alltid har fungerat, har slutat fungera till min dator! har testat till andra, och då harden fungerat! Samma sak med mina andra xpskivor...dom fungerar inte heller på min dator. Det enda som fungerar är windows 2000 och windows vista, men jag vill ha windows xp professional...vet något varför det kommer upp en massa felmeddelanden när man ska kopiera över filerna från windows installationsprogram till hårddisken så berätta snälla....är i behov av hjälp nu!

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Avstängd

Repor på skivan? eller fingeravtryck? sånt kan göra det svårt att läsa från den. Men troligtvis är det CD/DVD. som håller på att ta slut eller behöver rengöras

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag har testat med en annan cd läsare, men det fungerar fortfarande inte...men jag lyckades få tag på en annan skiva och installerade! men då när jag var klar så kom det upp en blå ruta som var felmeddelande...stod att jag skulle starta om datorn, och om rutan fortsatte vara kvar så skulle jag kontakta administratören...skumt

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Är det en OEM skiva som kanske bara funkar på en dator som den följde med?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

den följde med denna datorn ju...så det borde fungera, men det gör inte det...:S hur gör jag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Problem med kopieringen är oftast minnesfel. Kör memtest86+ på datorn.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara