Hur skulle du reagera om din tjej var otrogen med en tjej?

Permalänk
Medlem

Hur skulle du reagera om din tjej var otrogen med en tjej?

Jag och frun satt och diskuterade otrohet, hon påstod att det inte skulle vara någon fara om hon var otrogen med en tjej eftersom killar bara skulle tycka det var kul.
Jag höll inte med och sa att jag inte skulle vara lika förbannad om hon var otrogen med en kille som med en tjej.

Hon tycker naturligtvis att jag är konstig och är i minoritet och att de flesta killar > 90% skulle vara glada om deras tjejer hade en affär med en annan tjej.

Hur står det till med er, hur skulle ni reagera??

Permalänk
Medlem

Likgiltig, Jag skulle bara säga.
- Jahapp, ännu en tjej som driver runt och byter pojkvän/flickvän varje månad.

Finns inte mycket att säga, lämnar hon mig älskade hon säkert aldrig mig.

Permalänk
Medlem

Beror på vilken typ av förhållande man har med tjejen. Är det oseriöst och mest bara skoj så hade jag blivit glad, chans för trekant.

Men om det är ett seriöst förhållande, tex., om tjejen var min fru eller vi hade varit tillsammans flera år, så hade jag nog lämnat henne.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att de flesta bisexuella tjejer i praktiken till 90% är intresserade av killar. Även om de gillar tjejer också och kanske har haft förhållanden så tycker de att något saknas liksom. Så av den anledningen så skulle jag nog faktiskt känt mig mindre hotad om tjejen var otrogen med en tjej, även om jag egentligen vet att det inte är ett dugg bättre.

Fast det hade nog inte spelat så stor roll. Hade troligtvis dumpat henne i vilket fall som helst. Röstade Ledsen. Trist när någon man litar på inte kan leva upp till förtroendet.

Och nej, bara för att tjejen är bisexuell så behöver hon inte vara ett dugg mer intresserad av en trekant.

Permalänk
Medlem

Jag hade reagerat precis likadant som om det va med en kille hon var otrogen med.

Permalänk
Medlem

Samma som för killar, kunde inte bry mig mindre och hoppas hon lär sig något nytt.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Otrogenhet är otrogenhet, kille eller tjej. Varför skilja på det? Röstade på ledsen.

Permalänk

Beror som sagt på hur närma man står tjejen ifråga. och även vilken den andra är.

i ett första ögonblick skulle jag ryckt mer eller mindre på axlarna. sen kanske blivit lite ledsen men samtidigt lite glad för att hon isf vill utforska sexlivet lite mera sen om hur förhållandet går vidare är ju en annan sak..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Om ens partner har sex med någon annan men har ens medgivande så är det inte otrohet. Alltså, för att min tjej skulle vara trogen med en annan tjej så skulle hon vara tvungen att ha sex med en annan tjej och utan mitt medgivande.

Även om jag ville att min tjej skulle ha sex med en annan tjej så skulle jag bli förbannad om hon var otrogen, eftersom hon då inte kunde veta att jag skulle tycka att det var ok.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Likgiltig, Jag skulle bara säga.
- Jahapp, ännu en tjej som driver runt och byter pojkvän/flickvän varje månad.

Finns inte mycket att säga, lämnar hon mig älskade hon säkert aldrig mig.

På något sätt så känns det som om du aldrig haft en tjej....

Permalänk

Jag har inga känslor kvar när det gäller tjejer, så jag skulle inte bry mig. Dessutom tror jag starkt på att var och en skall ha rätt att göra vad den vill såvida det inte påverkar någon annan, i detta fallet skulle det isådanafall vara om hon gjorde det i smyg och drog in könssjukdomar. Annars angår ju inte det mig.
Angående trekant, så är det snarare jag som skulle behöva hjälp av en kille för att kunna tillfredsställa en tjej

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Är ingen skillnad på om det är en tjej eller kille otroheten sker med. Röstade förbannad eftersom jag inte tänker bli ledsen över idioti.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk

Skulle kännas helt ok av någon obegriplig anledning. Röstade på första alternativet.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Otrohet är aldrig bra/kul ... Att hon inte i dett afall bara frågade .. Jag tror de flesta skulle ge henne lov

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Jag skulle möjligtvis kunna tänka mig att låta henne ha sex med en annan tjej om hon frågade - vilket jag aldrig skulle tillåta med en annan kille. Så visst har hon en poäng, din fru.

Å andra sidan är otrohet aldrig OK, oavsett omständigheter. Så i sak har hon fel. Jag hade blivit både ledsen och arg om min tjej var otrogen, oavsett om det rörde sig om en kille eller en tjej. Förhållanden bygger på att man kan lita på varandra. Sviker man ett förtroende på ett sånt sätt, så har jag svårt att se att förhållandet skulle kunna överleva.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Det beror på varför. Handlade det bara om sex så är det inte alls lika farligt. Handlar det dock om känslor blir det svårare, då jag inte tror att jag skulle klara av polyamori vad som än hände.

(Förövrigt får jag väl vara lite PK här och säga att den här frågeställningen känns jävligt heteronormativ, vore inte "om din partner var otrogen med en annan partner av samma kön som din partner?" funka bättre?).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Det beror på varför. Handlade det bara om sex så är det inte alls lika farligt. Handlar det dock om känslor blir det svårare, då jag inte tror att jag skulle klara av polyamori vad som än hände.

(Förövrigt får jag väl vara lite PK här och säga att den här frågeställningen känns jävligt heteronormativ, vore inte "om din partner var otrogen med en annan partner av samma kön som din partner?" funka bättre?).

Nu gällde diskussionen om frun trodde att de flesta män skulle tycka det var kul om ens tjej/fru hade sex med en annan tjej/kvinna. Inte om det är okey att vara otrogen med någon av det egna könet.

Permalänk
Medlem

Självklart lika ledsen som om hon skulle vara otrogen med en kille.

Det här med att man skulle bli kåt av att tjejen vänstrar med en annan tjej, känns som en grej hämtat från porrfilmer, alltså inget som har med verkligheten att göra.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog vara rätt likgiltig. Jag är inte sådär hysteriskt paranoid när det gäller såndant. Trohet, och framfrör allt otrohet ligger inte så mycket i sådana saker för mig. Visst finns det gränser man inte ska korsa men jag ser inte heller att det finns någon sorts on/off-switch för vad som är och vad som inte är allvarligt nog. Det beror ju mycket på förhållandet och hur personerna inblandade är.

Visst skulle jag inte vara glad, men jag tror inte det skulle vara jordens undergång heller. Jag skulle däremot bli surare om hon kom och sa att "Du, jag har träffat den här människan ett tag och jag tycker verkligen om henne/honom" än om hon sade att "Du, jag hoppade i säng med någon brud i helgen". Men det är ju bara jag det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Ring mig

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte så mycket erfarenhet av förhållande men jag hade nog kört med den totala ignorans och okunskapskortet att fråga om trekant. Om det var en snygg tjej dvs.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Det beror på varför. Handlade det bara om sex så är det inte alls lika farligt. Handlar det dock om känslor blir det svårare, då jag inte tror att jag skulle klara av polyamori vad som än hände.

(Förövrigt får jag väl vara lite PK här och säga att den här frågeställningen känns jävligt heteronormativ, vore inte "om din partner var otrogen med en annan partner av samma kön som din partner?" funka bättre?).

Heteronormativ?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Otrohet är otrohet.
Dock, jag är mycket för att snacka om biologi och hur låsta vi är vid vår däggdjurshjärna. Därför, och endast därför, så anser jag att det inte är lika farligt att tjejen är otrogen med en annan tjej.
Jag brukar uttrycka det som "Aja, det var ivf inte min kuk det var fel på..".
Förstår någon mig?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Otrohet är otrohet.
Dock, jag är mycket för att snacka om biologi och hur låsta vi är vid vår däggdjurshjärna. Därför, och endast därför, så anser jag att det inte är lika farligt att tjejen är otrogen med en annan tjej.
Jag brukar uttrycka det som "Aja, det var ivf inte min kuk det var fel på..".
Förstår någon mig?

Det Är väl din kuk det är fel på, eller, att du har en.

Permalänk
Medlem

om man skulle bli glad för att ens tjej är otrogen så har man knappast ett bra förhållande. vad är det som säger att tjejen inte har känslor för den andra tjejen, dumpar killen och blir tillsammans med henne istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tookish
om man skulle bli glad för att ens tjej är otrogen så har man knappast ett bra förhållande. vad är det som säger att tjejen inte har känslor för den andra tjejen

Att man litar på henne? Att hon är ärlig om det? Om man verkligen inte litar på ens tjejs känslor för en själv så är det nog där problemet ligger mer än att hon skulle ha haft sexuell kontakt med en annan tjej är min teori. Jag menar, om man verkligen är i ett bra förhållande, där man verkligen litar på sin tjej och hennes känslor för en så finns det ju ingen anledning att oroa sig även om hon skulle hoppa i säng med en annan tjej. Sex och känslor är två helt skilda saker och även om de ofta går hand i hand så att säga så behöver dem inte göra det. Att sex skulle vara någon sorts bevis på känslor finner jag smått absurt faktiskt, men jag är ju lite konstig.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Att man litar på henne? Att hon är ärlig om det? Om man verkligen inte litar på ens tjejs känslor för en själv så är det nog där problemet ligger mer än att hon skulle ha haft sexuell kontakt med en annan tjej är min teori. Jag menar, om man verkligen är i ett bra förhållande, där man verkligen litar på sin tjej och hennes känslor för en så finns det ju ingen anledning att oroa sig även om hon skulle hoppa i säng med en annan tjej. Sex och känslor är två helt skilda saker och även om de ofta går hand i hand så att säga så behöver dem inte göra det. Att sex skulle vara någon sorts bevis på känslor finner jag smått absurt faktiskt, men jag är ju lite konstig.

Om hon kom och sa att hon skulle hoppa i säng med en annan kille, inga känslor inblandade, bara sex. Skulle det vara ok?

Varför görs det skillnad på om hon har sex med en tjej och om hon har sex med en kille?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tookish
om man skulle bli glad för att ens tjej är otrogen så har man knappast ett bra förhållande. vad är det som säger att tjejen inte har känslor för den andra tjejen, dumpar killen och blir tillsammans med henne istället?

Känns verkligen som att du måste hitta någon som du kan lita på :P.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM
Om hon kom och sa att hon skulle hoppa i säng med en annan kille, inga känslor inblandade, bara sex. Skulle det vara ok?

Varför görs det skillnad på om hon har sex med en tjej och om hon har sex med en kille?

Som jag sade i första inlägget, det finns ju vissa gränser man inte bör gå över, var dessa gränser går däremot kan ju variera beroende på både förhållandet i sig och människorna som är inblandade i det. Jag tror som sagt inte på någon klockren, övertydlig gräns där man kan säga att otrohet går och därmed basta. Sen handlar det ju också om vilka gränser man satt upp. Om ens bättre hälft har sagt att han/hon inte vill att man skall göra vissa saker (inom rimliga gränser) så bör man ju inte göra dem. Inte för att det per automatik skulle vara otrohet att göra dem, utan för att man ska respektera sin tjejs/killes vilja även om man själv inte ser det som ett problem.

Kille eller tjej sen kan ju spelar mindre roll, men om man har en helt hetro (alltså inte bi) tjej som kommer och säger att "du jag hade sex med en tjej igår" så skulle jag nog bli lite sur och besviken, men det skulle nog inte vara jordens undergång på det sättet som vissa uppfattar det. Då skulle det ju vara värre om det vart en kille självklart (fortfarande inte säker på om det skulle vara jordens undergång dock). Men det beror ju som sagt också mycket på förhållandet i sig.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Att man litar på henne? Att hon är ärlig om det? Om man verkligen inte litar på ens tjejs känslor för en själv så är det nog där problemet ligger mer än att hon skulle ha haft sexuell kontakt med en annan tjej är min teori. Jag menar, om man verkligen är i ett bra förhållande, där man verkligen litar på sin tjej och hennes känslor för en så finns det ju ingen anledning att oroa sig även om hon skulle hoppa i säng med en annan tjej. Sex och känslor är två helt skilda saker och även om de ofta går hand i hand så att säga så behöver dem inte göra det. Att sex skulle vara någon sorts bevis på känslor finner jag smått absurt faktiskt, men jag är ju lite konstig.

Otrogen för mig innebär att man går bakom ryggen på sin partner. Och frågan handlade ju om otrohet. Hur kan en kille bli glad över att bli bedragen av sin tjej?
Personen som lade upp frågan menade kanske inte just "otrogen" utan snarare att tjejen bara har sex med en annan tjej.