Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

SIMPSONS THE MOVIE 8 av 10 dödsstjärnor

förstår inte alls varför folk klagar på denna film, tyckte den var underbar. Inte lika bra som South park the movie var, mer ljup och kändes inte lika mycket som ett jätte långt avsnitt.
Där imot står jag lite skeptisk till animeringen av den, vet inte om jag gillade den stilen ellr inte.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Indiana Jones - Raiders of the Lost Ark

ojoj det var länge sen man såg den men har triligin nu så såg första nu och den hänger med ännu 8/10 får den av mig

blir 2an imorgon

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem

The money masters, http://video.google.com/videoplay?docid=-515319560256183936

Hyffsat bra men lite långtråkig

5/10

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Permalänk
Medlem

The Talented Mr. Ripley 9/10
Den var mycket bra. Hade aldrig sett den innan.. Otroliga skådespelarprestationer från Matt Damon och Gwyneth Paltrow. Ovanligt mörkt slut.. gillade den verkligen! Skadar inte att de är i kuststäder i Italien under 50-talet. Så jävla nice

Green Street Hooligans 6/10
Grym huliganfilm. Den handlade om fotboll, våld och kultur. Inget annat. Inget kärlekstjafs eller dåliga side-stories. Så det var nice. Elijah Wood är alltid lite smått gay men han lyckades spela halvhård iaf. Våldet var bra.

Sunshine 6/10
Håller med sprucetwig. Det var skönt att se en seriös scifi film igen. Var riktigt bra, men det blev lite overboard i slutet där den försöker bli skräck. Lite Event Horizon över slutet, men det passade inte in så mycket. Men rekommenderad ändå.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Sunshine
Blev verkligen positivt överaskad, väldigt snygg och det var roligt att för engångs skull se en ny sci-fi som försöker vara seriös, och lyckas. Lite tråkigt att den började närma sig skräck i slutet annars inget att klaga på. Roligt att slutet är filmat i stockholm också. 6/10

I princip samma som ovan, fast vill höja betyget till 7/10. Samma motivering som sprucetwig, äntligen en seriös, och framförallt snygg sci-fi, som tyvärr spårar ur lite väl mycket på slutet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fattar inte hur senast sedda film kan bli flera stycken?

Såg på:
Batman Begins: Helt klart den bästa Marwelserien som har blivit omgjord till film! 8/10

Såg den först och främst för att jag hade den i 720p + att den är bra!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Fattar inte hur senast sedda film kan bli flera stycken?

Jag såg de filmerna efter varann under samma dag. Men rent definitionsmässigt så förstår jag dig.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Senast sedda film: Sunshine

Vet inte vad jag ska säga om denna film, blev väldigt förvånad att den inte följde hollywood upplägget som alla andra scifi filmer. Dock tycker jag att den hade varit bättre om den följt det schemat, för storyn kändes väldigt luddig. Men en av de snyggaste filmerna jag sett på länge och skådespelarinsatserna var mycket bra. Önskar bara att storyn hade varit bättre och snyggare upplagd.
6/10

Permalänk
Medlem

Apocalypse Now: Den var fan episk! Vettefaen varför jag aldrig sett den förut. 9/10.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Within the woods, prequel till Evil Dead, tämligen dålig kvalité, men det tack vare detta hade den faktiskt rejält mycket atmosfär. 6 av 10.

Permalänk
Medlem

Oceans 13 - 7,5/10. Var väl okej, bättre än 2:an iaf.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Rush Hour 1&2: Inför 3an så att säga. Båda är rätt roliga. Det bästa är ju dock feltagningarna man får se i slutet. "He ain't gonna be in rush hour 3"

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Rush Hour 1&2: Inför 3an så att säga. Båda är rätt roliga. Det bästa är ju dock feltagningarna man får se i slutet. "He ain't gonna be in rush hour 3"

Finns en ännu skönare i Rush Hour 3, tänker inte avslöja, men den ägde.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Surf Nazis Must Die

Under förväntan, blev faktiskt lite besviken. Leroys mamma borde ha varit med mer.

"- What's the problem?
- Nazis sir
- Nazis?
-...Surf Nazis"

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Psycho ( 7/10 ) - Riktigt bra film, vet inte varför jag ej sett förut.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shibby
Psycho ( 7/10 ) - Riktigt bra film, vet inte varför jag ej sett förut.

That is what you fail

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

A man apart med Vin Diesel, ganska bra fast det är en klassisk Hollywood supersnut film

Permalänk
Medlem

Simpsons The Movie - 5/10
Hade väldigt höga förväntnignar på denna filmen, jag blev väldigt besviken. Storyn kändes alldeles för konstig och grisen var inte rolig. Jag gillade dock animeringen mycket, såg väldigt trevligt ut! (Kan nämnas att jag är ett STORT fan av simpsons som TV serie.)
Disturbia - 8/10
Mycket bra film! Den fick mig verkligen att hoppa i stolen av spänning.

Permalänk
Medlem

Darwin Awards - 6/10
Helt ok komedi om idiotiska döttsfall och "urban legends".

Permalänk
Medlem

The Commitments. 6/10. Inte så jätte spännande men bra musik ibland.

Permalänk
Medlem

Pulp Fiction - 9/10
Såg den för 1,5:e gången. Mycket bra

Permalänk
Medlem

Twelve Monkeys - 8.5/10

Mycket bra

Nästa blir Pulp Fiction

Permalänk

The Butterfly Effect - 9/10

Äntligen fick man se denna omtalade filmen, och den levde faktiskt upp till förväntingarna. Allmänt skum handling, men riktigt spännande. Mycket väl genomtänkt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

This is England - 7 / 10.
Film som handlar om när skinsen i England går över mot att bli det som idag omnämns som "skinnhuvuden".

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Zodiac eller Vacancy - Helt ok rullar, är dålig på betygsättning, så det får ni göra själva.

Permalänk
Medlem

Blades of Glory - 8/10
Skrattade rätt mycket.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Reign over me - 9/10 http://imdb.com/title/tt0490204/
Blir inte förvånad om Adam Sandler får en Oscars-nominering för denna.
En riktig tårdrypare.

Zodiac 8/10 http://imdb.com/title/tt0443706/
Spännade och bra berättat om The zodiac killer som gäckade polisen i San Fransisco under många år.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Såg också Sunshine för några dagar sen men blev negativt överraskad (eller vad man ska säga) är en riktigt sci-fi dåre och har väldigt stort överseende med filmer som de flesta tycker är dåliga, enbart för det är sci-fi men denna var en besvikelse. Den var bra fram till slutet.

Samma här

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Lord of the Rings - The fellowship of the Ring: Lika bra som alltid! 11/10

Visa signatur

rragon