Arctic Silver 5 eller Coollaboratory Liquid Pro?

Permalänk
Medlem

Hehe... Har ni läst om AS5 på kjell.com?

http://www.kjell.com/?item=36009&path=

Det står att det består av 99.9% rent silver samtidigt som det står att det inte är elektriskt ledande?!? Haha, skrattretande. Vem har skrivit detta?

Sorry för OT.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo, 2,2 GHz @ 2,42 GHz med ClockGen.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toby1
Hehe... Har ni läst om AS5 på kjell.com?

http://www.kjell.com/?item=36009&path=

Det står att det består av 99.9% rent silver samtidigt som det står att det inte är elektriskt ledande?!? Haha, skrattretande. Vem har skrivit detta?

Sorry för OT.

Står på AS hemsida att silvret i AS5 är 99,9% rent. Inte att AS5 består till 99% av silver.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Kul när folk skriver in tempvärden med en kylpasta när dom precis petat dit den. Tar lite tid att bränna in det och innan man får riktiga värden.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Kul att tråden lever kvar!

Får nya systemet imorgon och det var lite tråkigt att jag inte köpte nån fräsig ny kylpasta att visa upp för er grabbar, men AS5-tuben lever kvar iaf. Men snart lär det väl bli en uppgradering på den fronten också, ska bli intressant att se hur gamla ninjan klarar av e6750.

Det finns inte möjligtvis någon som har testat Liquid Pro på sitt grafikkort och vill dela med sig av resultatet?

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk

Jag tror inte det minsta på att den där pastan skulle sänka tempen med 6 grader. Det handlar snarare om monterings och påläggnings skillnader.

Skälet till min uppfattning är att jag läste en vetenskaplig uträkning kring kylpastor (hittar inte källan nu). Enligt den så skulle den ultimata, världsbästa (så bra pasta som det bara går att göra rent teoretiskt) som ännu inte finns bara kunna sänka tempen med 2 GRADER jämfört med AS5.

Det ska alltså inte vara möjligt att sänka mer än så bara genom att byta "material" i pastan.

Men man kan nå lite större skillnader om man får en pasta som är lättare att applicera och som tränger in bättre. Så har de fulländat kylpastan så tror jag på 3 grader men inte mer. Sen tror jag inte heller att de har fulländat kylpastan så 2 graders skillnad kanske själva pastan kan göra. Redan det är mycket bra och väldigt osannolikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Jag tror inte det minsta på att den där pastan skulle sänka tempen med 6 grader. Det handlar snarare om monterings och påläggnings skillnader.

Skälet till min uppfattning är att jag läste en vetenskaplig uträkning kring kylpastor (hittar inte källan nu). Enligt den så skulle den ultimata, världsbästa (så bra pasta som det bara går att göra rent teoretiskt) som ännu inte finns bara kunna sänka tempen med 2 GRADER jämfört med AS5.

Det ska alltså inte vara möjligt att sänka mer än så bara genom att byta "material" i pastan.

Men man kan nå lite större skillnader om man får en pasta som är lättare att applicera och som tränger in bättre. Så har de fulländat kylpastan så tror jag på 3 grader men inte mer. Sen tror jag inte heller att de har fulländat kylpastan så 2 graders skillnad kanske själva pastan kan göra. Redan det är mycket bra och väldigt osannolikt.

Varför inte pröva själv om du nu är så kritisk?

För mej personligen så sänkte den min tempratur med 6grader i load i jämnföring med AS5, sen hade jag en inte allt för slät Tuniq tower när jag gjorde jämnföringen.

Och ja jag kan montera en kylare och kylpasta, jag har jobbat som datorbyggare/datortekniker på företag plus att jag har haft egen firma.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jo det stämmer. Hur mycket jag än hatar CLP så ger den klart bäst temp.
Sedan så kommer jag inte exakt igåg hur mycket, men 3 grader var det nog.

Permalänk
Medlem

Har vi kommit fram till att Liquid pro är bättre än AS5 ??
Hur står sig då MX2 mot dessa?
Eller har det kommit ytterliggare nån bättre variant nu?

Permalänk
Skrivet av Infa:

Tog mig orken att byta till liquid idag faktiskt......

Och fick fina resultat!

Innan hade jag AS5, kollade Idle, samt Load temp minuten innan jag stände av datorn, stängde av och skruvade loss blocket.

Tog loss Cpun och tryckte ut lite grann ur sprutan.. tog en tops och började jämna ut det över cpun... hmmm Spegelblankt stod det i manualen..blev mera Borstat stål liknande för mig, äsch tänkte jag är väl så det ska vara...på med blocket, ivrig som få för att se om det var nån skillnad! , men herregud, Idle var uppe i 10c mer, och Load gick inte alls i samma hastighet längre, så jag sänkte med setfsb, och loadade på den, 78c! blev det, näää fy fasen tänkte jag, SÅHÄR ska det inte vara , så jag stände av och tog loss den igen.

Kollade på IHS'en , och på blocket, Var INGENTING på blocket men på cpun hade det redan fastnat som berg? hehe fick tom slipa med våtslippapper för att det skulle bli lite yta... nåja, på med skiten igen, men denna gången tog jag mer utav det, så det verkligen blev blankt av "pastan" och sen på med cpun, på med blocket igen, *hålla tummarna*

Och vips! sänkte Idle med 5c än innan kanske, Load med ÖVER 5c från AS5 det hela tog kanske inte mer än 30-40 mins från att jag stängde av datorn först, så rumstempen hade inte ändrats, utan det blev bara ett lyckat resultat!

skit i idle för den stämmer inte egentligen, och full load så ska man inte lägga på 15c , för det tror jag inte alls på, då skulle jag haft en load på 95c innan och det tror jag verkligen inte på!

Before:
Idle: 27
Full load med 1.66v - 58c

After:
Idle: 22
Full Load med 1.66v - 52

1.66V!??!?!?!?!??!!

Jag hade min I7a 920 på 1.35 i 4.3 ghz!!!

Wtf!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawidowski:

1.66V!??!?!?!?!??!!

Jag hade min I7a 920 på 1.35 i 4.3 ghz!!!

Wtf!

Är du medveten om att den här tråden är drygt sex år gammal?