Passivt kylt grafikkort i Cross-Fire. Vilket?

Permalänk
Medlem

Passivt kylt grafikkort i Cross-Fire. Vilket?

Hej kära medlemmar.

Är det någon som har tips på ett fläktlöst/passivt kylt grafikkort som fungerar i Cross-fire?

Använder mig av ett Asus P5W DH Deluxe.

Hur fungerar Cross-fire i övrigt?

Tack på förhand.

Permalänk

Passivt kylt crossfire låter väldigt varmt, brukar inte Nvidias kort vara svalare?
Jag hade iaf ett 7800GT som bara gick några grader över 40 under load, med en zalman VF900-cu, och klarade att kylas passivt med den kylflänsen om jag drog på chassifläktarna på max (lät dock mer än grafikfläkten).
Flera kompisar har X1900XTX, och alla verkar bli väldigt varma, låter både mer och blir varmare än mitt 8800ULTRA. Vet inte mer än så.
Annars får du nog ta några ganska svaga kort skulle jag tro, dom borde det väl funka med.

Permalänk
Medlem.
Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magic_Motor_Ola
Passivt kylt crossfire låter väldigt varmt, brukar inte Nvidias kort vara svalare?
Jag hade iaf ett 7800GT som bara gick några grader över 40 under load, med en zalman VF900-cu, och klarade att kylas passivt med den kylflänsen om jag drog på chassifläktarna på max (lät dock mer än grafikfläkten).
Flera kompisar har X1900XTX, och alla verkar bli väldigt varma, låter både mer och blir varmare än mitt 8800ULTRA. Vet inte mer än så.
Annars får du nog ta några ganska svaga kort skulle jag tro, dom borde det väl funka med.

Jo, nVidias är svalare. Men jag är inte orolig för värmen.
Dessutom vill jag använda två grafikkort då jag faktiskt har möjlighet för utbyggnad. Jag kan inte använda mig av två nVidia kort då SLI endast stöds av nForce korten vad jag förstått.

Citat:

Tack för länken. Hjälpte mig inte i mitt beslut dock

PS. Tjejen som presenterar spelar verkligen över. "Jag tror jag vet vad jag pratar om. Fast i verkligheten läser jag bara av på en tavla. Se mig göra mina lustiga grimaser."