Fler utgångar på ljudkortet?

Permalänk
Medlem

Fler utgångar på ljudkortet?

Jag vill ha ett ljudkort som har minst 3st utgångar. Det ska gå till headset, tven och stereo.

Finns det något ljudkort som pallar det eller någon annan lösning?

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd

tv och stereo kan du väl fixa genom att dela upp utgången som redan finns om det nu är ok med samma innehåll? Annars får du väl bara kolla runt hos m-audio eller så efter ett kort med lite fler utgångar.

Permalänk
Medlem

Idagsläget delar headset och tv på utgången. Allt ljud kommer från datorn film/mp3/inet-radio. Jag vill bara ha olika ljudkällor som tex headset, tv och stereo. Men då behöver jag mer än 1 utgång, helst 2st.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

köp en mekanisk ljudväxel eller nått hos radiohandlarn istället.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
köp en mekanisk ljudväxel eller nått hos radiohandlarn istället.

Är det precis som det låter, dvs du switchar mellan tv-headset-stereo?

Finns det något på nätet så man kan se hur de ser ut?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Men vill du spela upp samtidigt på alla eller bara ha till en åt gången?
Alla samtidigt: köp två billiga Y-kontakt för 3,5mm.
Annars en växlare. Biltema har haft lite billigt "skräp". Fungerade ganska länge för mig. Den hade till skillnad från classes 3,5mm kontakter.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Men vill du spela upp samtidigt på alla eller bara ha till en åt gången?
Alla samtidigt: köp två billiga Y-kontakt för 3,5mm.
Annars en växlare. Biltema har haft lite billigt "skräp". Fungerade ganska länge för mig. Den hade till skillnad från classes 3,5mm kontakter.

Det räcker om det går att spela upp 1 åt gången. Det får dock inte bli krångligt att byta.

Just nu har jag bara en ykontakt som där TV och headsetet sitter kopplad. Skulle vilja kunna koppla in ännu ett trådlöst headset och datorhögtalare.
Att koppla in fler än 1 ykontakt ger bara störningsljud.

Visa signatur

...