Permalänk
Medlem

Rätt intressant tråd ändå, så varför inte fortsätta?

Var rätt intresserad/insatt i graffscenen tidigt 00-tal. Hur ser den ut idag? Verkar som det dött ut rätt rejält eller? Ser väldigt mycket mindre graffiti idag, och debatten som var överallt förut är död. Känns inte som att det bara beror på sanering, utan att det inte alls är lika populärt längre mot hur det var för 15-20år sedan. Hela street subkulturen (skate/graff/hiphop) känns som bortblåst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Jag brukar köra med Artline 400XF Paint Marker för permanent märkning. Fäster i det mesta
Går inte bort med T-röd utan du får köpa ordentlig limtvätt ifall du tabbar dig

Jag köpte 2 såna, hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av apspektakel:

Det stora problemet är att gubbar och kärringar (dvs dom som har något att säga om det...) inte ser skillnad på klotter och konst.

Dom ser "kuk" och "fitta" skrivit med en bläckpenna på en toavägg som samma sak som ett konstverk som någon spenderat mååånga timmar på.

Det om något är skamligt.

Skulle du resonera likadant om det var din husvägg eller bil som klottrats ned? Oavsett hur många timmar man lagt på det så är det klotter om man gör det på en yta man inte har tillåtelse att måla på.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Skulle du resonera likadant om det var din husvägg eller bil som klottrats ned? Oavsett hur många timmar man lagt på det så är det klotter om man gör det på en yta man inte har tillåtelse att måla på.

Du kommer nog få vänta på det svaret iom att tråden är 12 år gammal och användaren inte varit inloggad på 6 år.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Zenon88:

Jag köpte 2 såna, hoppas på det bästa

Kom ihåg att testa pennan och skaka väl innan användning. Trycket på spetsen avgör hur mycket färg som kommer ut.
Lycka till!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass