Permalänk
Medlem

Blå och Röda Artefakter

Halloj, jag har ett stort problem.
Det är så att när jag ska spela upp video (allt förutom dvd) så kommer det upp blå och röda prickar lite varstans. Och det är inte grafikkortets fel, har prövat olika och vga utgången. Jag har installerat om windows och bytt kylpasta på processorn. Jag har prövat allt som går att pröva, jag undrar om det kan ha att göra med nått i biosen eller nått annat som man inte förstår sig på, det är ingenting med överhettning att göra när allt ligger under 40 grader i datorn.
Har prövat alla olika media program, vlc, mpc, zoom osv.
Inget fel på filerna heller då jag prövat typ 2000 videos.
Jag skickar med en länk så ni ser hur det ser ut, det är som sagt mest i mörka områden och där det är lite grått.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type=post...

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

hm... nu ser jag inte så bra på bilden, men jag hade något liknande med mitt Nvidia 6800NU, det sitter i en polares dator nu och det blir fortfarande röda och bli prickar i mörka partier i filmer.
jag lyckades alldrig få bukt på detta (jag hade redan sabbat garantin dessutom), men testa låna något annat grafikkort att plugga in och se om det slutar för jag tror att du har råkat ut för samma sak... det började bara utan vidare? för mig så smög det fram.. jag märkte knappt att det hände.

Permalänk
Medlem

Jo det smög sig fram, men jag har prövat olika kort så det är inte problemet.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

mysko :s men det vblir inte alls vid DVD-uppspelning? :s

Permalänk
Medlem

nope, det är jävligt skummt, annars tror jag att jag skulle kunna ha löst det själv.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Ser ut som pixelfel i skärmen.. har du testat annan skärm?

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem

Jajamänsan, kör på två, och samma pixlar som skuttar på båda.
Och på samma ställe när man kör en liten ruta på skärmarna.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

helskumt... :S

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk

kan inte vara kassa codecs du kör med?

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite mera, och när jag kör agp +0.2 i ström så blir det mindre prickar.
Och när jag bara kör ur vgan på mobot och xvid blir det inga prickar men dock när jag kör H.264
direkt från mobot. Nätagget är det inte, har prövat köra med dubbla nätagg och samma problem kvarstår. Är det mobot eller processorn?

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH