Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Precis han kan hålla sig bakom och inte utmana Hamilton och va nöjd med en tredje plats trots han hade bättre däck och kunde utmana om segern. Onödigt ivrigt och chansartat tycker jag inte det var han hade ju full kontroll. Tyvärr hade inte Hamilton det.

Japp klart som f-n att han skall utmana!
Och en så erfaren förare som LH borde ha fattat att omkörningen var ett faktum och inte försökt att preja ut Albon.
Mycket trevligt att Bottas tar ledningen!, vore fint om han klarar av att tvåla dit LH i år

Dold text
Permalänk
Medlem

Det är nog så att Hamilton har haft sin topp och kan ha svårt att hänga med när det kommer nya yngre som vågar utmana. Se även på Sebastian Vettel som ganska länge nu har haft mer problem än framgångar och det verkar som om han inte har fortsatt förtroende hos Ferrari längre, vilket jag tror är bra.

Trist att Kimi hade otur med sitt hjul - inte hans fel. Sen är väl Kimi mest med för att han tycker att det är kul att köra - och han är litet av en profil.

Permalänk

https://twitter.com/Ericsson_Marcus/status/127981437706824908...

Jag håller med analysen. Exakt samma sak hade hänt om det var Mad Max, Vettel, Bottas egentligen vem som i en sådan sits och P2 position.

Permalänk
Medlem

haha jag älskar er. Kan ni inte försöka dra lite mer slutsatser efter första racet för säsongen? Personligen väntar jag nog till dess att Ungern är klart så att man har resultat från två banor. Det enda jag skulle säga efter första racet är att Merca är teamet att slå även i år, och att Ferrari nu får ta smällen för sina lösningar som de fick bannade förra året. Dock en positiv överraskning över hur bra Leclerc lyckades under racet. Sen att Hamilton inte vann säger mig ingenting på den här banan, det är en bana där han är svag jämfört med övriga banor.

Personligen tycker jag att Hamilton's straff var rätt bra balanserat. Albon var före Hamilton vid tillfället för kontakt och alltså är det Hamilton som orsakat en kollision, men samtidigt så hade de flesta förarna inte valt att köra om där utan hållit sig bakom och attackerat på en plats som passat bättre. Det går trots allt inte att trolla med en bil som är i rörelse, bara kolla på händelsen med Vettel och Hamilton förra året där Vettel fick samma straff.

Vi får tänka på att Albon är inne på sin andra säsong och växer varje race han kör, och jag tror att även om han inte är av samma material Verstappen så kommer han vara en riktigt bra andreförare för Red Bull, ligga långt fram i fältet och plocka upp poäng om Verstappen inte kan pga kontakt eller problem med bilen.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Det är ett helt ok ställe att köra om på. Jag har blivit omkörd där och jag kraschade inte bilen på yttern. Hade Lewis räknat med att albin skulle ta uttern hade han kunnat hålla in bättre men han försökte blocka albon men det var för sent. Mer än 5 sek för den hade vart för hårt dock.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

The full extent of Ferrari's shocking drop in pace in F1 2020
https://www.youtube.com/watch?v=Gdoxyq-wx0g

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Hoppas på att se någon analys av Sky på YT. Tycker rent spontant att man sällan ser dykningar på utsidan? vilket gör att det blir svårare för föraren att undvika jämfört med säg Ricciardos dykningar där föraren på utsidan ser att det är bil på insidan och kan inte svänga in.

Inte av Sky, men en analys som känns balanserad och vettig: https://www.youtube.com/watch?v=cFmqFrWjR8Y

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Ser fram emot det 🙌

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag förstår väl på ett sätt varför det är en kittlande kombination...

Den stora frågan är väl om Renault kommer få ordning på grejerna. Till 2022 och det nya reglementet, isf?

Kan inte komma ifrån att det känns som att de nu skapat en eldfängd kombination av otåliga parter som dras med halvbra eget material. Vem tröttnar först om trenden fortsätter som hittills, Alonso eller Renault?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Lopp 2 på samma bana i Österrike nu i helgen. Får se om Red Bull kan ta revansch. Mugello och Sochi är nu bekräftade för lopp i september.

Permalänk
Avstängd

Vilken fjant den där Hamilton är. Aldrig gillat människan och ännu mindre nu. Tydligen vill han politisera sporten nu. Jaha.

Ser ut att bli en till förutsägbar säsong annars.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Vilken fjant den där Hamilton är. Aldrig gillat människan och ännu mindre nu. Tydligen vill han politisera sporten nu. Jaha.

Ser ut att bli en till förutsägbar säsong annars.

Ja, man vill nästan kräkas när man ser allt godhets-signalerande, förare som faller ner på knä och regnbågs-draperade bilar. Hoppas att det blir en skräll-vinnare nu denna korta säsong. Bottas har ju en utmärkt chans nu! Hoppas han tar den!

Permalänk
Medlem

Ser inga problem med allas lika värde dock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Vilken fjant den där Hamilton är. Aldrig gillat människan och ännu mindre nu. Tydligen vill han politisera sporten nu. Jaha.

Ser ut att bli en till förutsägbar säsong annars.

Vad gjorde han 01 inatt som gjorde dig så upprörd? Länk?

Förutsägbar? Förutom att merca tar konstruktörs-vm så känns mycket annat rätt osäkert för tillfället. Bra många stall som inte har en självklar slutposition. Oklarheter i antal race osv också gör att iaf jag tycker det känns mer spännande än på länge. Att Hamilton inte såg speciellt snabb ut på träningen igår gör ju inte saken direkt sämre heller.

Permalänk
Medlem

Mercedes har kanske inte råd med en redbull och totalbomba ett race men det ska nog mycket till för att undvika att de sveper rent i år med. Redbull verkar det va som kan utmana men nu är ju de rökta med all sannolikhet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

Vad gjorde han 01 inatt som gjorde dig så upprörd? Länk?

Förutsägbar? Förutom att merca tar konstruktörs-vm så känns mycket annat rätt osäkert för tillfället. Bra många stall som inte har en självklar slutposition. Oklarheter i antal race osv också gör att iaf jag tycker det känns mer spännande än på länge. Att Hamilton inte såg speciellt snabb ut på träningen igår gör ju inte saken direkt sämre heller.

Nej, såg Austria GP i efterhand bara.

Om nu människan tycker att det är så himla jobbigt med européer överallt så har han ju faktiskt en hel kontinent att vistas på. Tycker det är bra mycket mångfald inom sporten redan i och med att det inte går att bunta ihop alla européer till ett folk. Sen om färgade människor känner sig så utsatta och obekväma bland vita så kanske dom skulle kunna tänka sig att européer vill ha någonstans att känna sig som hemma också men nej det är ju problematiskt.

Hoppas att Bottas tar det i år.

Skrivet av K-D][Aramis:

Ser inga problem med allas lika värde dock?

Inte jag heller.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Nej, såg Austria GP i efterhand bara.

Om nu människan tycker att det är så himla jobbigt med européer överallt så har han ju faktiskt en hel kontinent att vistas på. Tycker det är bra mycket mångfald inom sporten redan i och med att det inte går att bunta ihop alla européer till ett folk. Sen om färgade människor känner sig så utsatta och obekväma bland vita så kanske dom skulle kunna tänka sig att européer vill ha någonstans att känna sig som hemma också men nej det är ju problematiskt.

Hoppas att Bottas tar det i år.

Inte jag heller.

Är det knäningen du syfta på? Knäade inte typ mer än hälften av förarna?

Tycker iaf att det var bra att dom ställde sig till nationalsången. Aja nog om det, då vet jag vad du syftade på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

Är det knäningen du syfta på? Knäade inte typ mer än hälften av förarna?

Tycker iaf att det var bra att dom ställde sig till nationalsången. Aja nog om det, då vet jag vad du syftade på.

Var ett strort pådrag på Sky F1 om att det är så dåligt att det är för många européer i F1 och nån intervju med Hamilton och så vidare. Det ska startas stiftelser och lobbas för att få in mer mångfald.

Börjar bli lite tröttsamt.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Man kan ju tycka att det är större mångfald, om man ser till nationer, än det finns kvinnor i f1. Många nationer representerade men noll kvinnor men det är ingen som lobbar för det med tjejsymboler lackerade på bilarna osv.

Tycker sport ska vara opolitiskt. Sen är det ju självklart att alla parter ska jobba för jämställdhet men att lacka bilarna i regnbågsfärger och tro att man uppnått något är inte så jättehäftigt, tycker jag i alla fall.

Annars hade det varit kul om de hade kört banan baklänges denna gång bara för att

Permalänk
Medlem

Jag fick déjà vu av detta kval

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Så nu är det alltså dåligt att ett team och en förare som dominerar en sport med många tittare runt om i världen försöker sprida ett budskap som hjälper en utsatt del av världens befolkning? Vad är det för fel på er?

Det är väl skitbra om företag och människor med stora sociala plattformar försöker sprida ett budskap som är ämnat för att skapa en positiv förändring till det bättre. Fyfan för vidriga människor som sitter hemma i sina soffor och bara klagar på allt istället för att försöka göra gott. Jag förstår att alla inte kan skapa en förändring i samhället, men ge fan i att klaga på dom som har möjlighet och faktiskt försöker.

Edit. En stor anledning till att pratas mer om det här nu i F1 är för att F1 har i princip legat nere, samt att stolpskottet Ecclestone kom med ett så pass korkat utspel vilket lyfte fram vilka principer som har gällt inom sportens över skikt länge. Hamilton har pratat om det här tidigare, men det har inte lyfts fram.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Vid sidan av inlägget ovan, vilket monster Hamilton är i vått väglag. Jag tror dock att Verstappen är precis lika vass, hade de haft samma bil så tror jag att det hade kunnat gå åt båda håll.

Positivt även att se övriga yngre förare köra så bra i regn, tror sporten har en häftig framtid framför sig om kostnadstaken införs och funkar så att vi får teamen närmare varandra.

Tror vi kommer få se ett intressant lopp imorgon, även om jag är ett fan av Hamilton så hoppas jag att Verstappen kan hålla kontakten och utmana. Jag tror att det kommer vara Ham och Ver som slåss om två topplaceringarna, sen Bottas trea, och sen kommer det vara en tät huggsexa för resten av placeringarna.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

För VM så hoppas man Mercedes-bilen inte kan köras på max. Då kan RB plocka poäng och ett jämnare läge. Förar-fight mellan VER och HAM hela året hade varit magiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Så nu är det alltså dåligt att ett team och en förare som dominerar en sport med många tittare runt om i världen försöker sprida ett budskap som hjälper en utsatt del av världens befolkning? Vad är det för fel på er?

Det är väl skitbra om företag och människor med stora sociala plattformar försöker sprida ett budskap som är ämnat för att skapa en positiv förändring till det bättre. Fyfan för vidriga människor som sitter hemma i sina soffor och bara klagar på allt istället för att försöka göra gott. Jag förstår att alla inte kan skapa en förändring i samhället, men ge fan i att klaga på dom som har möjlighet och faktiskt försöker.

Edit. En stor anledning till att pratas mer om det här nu i F1 är för att F1 har i princip legat nere, samt att stolpskottet Ecclestone kom med ett så pass korkat utspel vilket lyfte fram vilka principer som har gällt inom sportens över skikt länge. Hamilton har pratat om det här tidigare, men det har inte lyfts fram.

Synd att inte Bottas levererade bättre i kvalet. Men hoppas på regn imorgon och då kan allt hända! Verstappen tror jag missade chanserna för titlen även i år. Eftersom han fick 0 poäng första loppet.
Det är Leclerc eller Bottas som har chans. Carlos Sainz som bubblare

OT borttaget /Moderator
Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Ja, man vill nästan kräkas när man ser allt godhets-signalerande, förare som faller ner på knä och regnbågs-draperade bilar. Hoppas att det blir en skräll-vinnare nu denna korta säsong. Bottas har ju en utmärkt chans nu! Hoppas han tar den!

Vet du ens vad rengbågsfärgerna på bilarna står förr? Väldigt konstigt uttalande av dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Vet du ens vad rengbågsfärgerna på bilarna står förr? Väldigt konstigt uttalande av dig.

Sammanfattnignsvis: Homosexuell-pride och Färre vita män.
Jag vet att du kommer likt vissa användare på reddit säga att "men det är ju stallens färger!". Som om det vore det relevanta. Som att det undangår någon att homosex-pride använder regnbågar hela tiden. F1 gjorde bara en egen regnbåge med stallens färger. Budskapet är ju detsamma.

Allt står här:
https://www.formula1.com/en/latest/article.formula-1-launches...

Permalänk
Medlem

Kom igen nu Bottas, Sainz och Max. Utmana med en vågad däck-strategi eller nåt idag. Satsa!
Två sekunder bakom i skrivande stund. Spännande race.

Sparka Vettel nu. Det har tillåtits gå för långt redan!
EDIT: Okej, Ferrari-incidnten var mycket Leclercs fel. Men ändå känns Vettel som en olycksfågel.
Kul att det går bra för Ricciardo för en gångs skull. Kan kan komma i mål, tro?

Permalänk

Bra fight i mittfältet, tråkigt att mercedes fick ordning på sensorproblemen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

EDIT: Okej, Ferrari-incidnten var mycket Leclercs fel. Men ändå känns Vettel som en olycksfågel.
Kul att det går bra för Ricciardo för en gångs skull. Kan kan komma i mål, tro?

Mycket Leclercs fel? Det var bara Lecrecs, han hade för mycket fart in i kurvan och vettel hade bilar på utsidan och kunde inte ta vägen någonstans

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!