Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Sainz blev trea då LH drog på sig +5 sekunder.

Det verkar som att Sainz kan ha varit en av förarna som körde med DRS under gulflagg, så det finns en risk att han blir nedpetad.

Edit: Sainz blir p3. Riktigt kul!
https://twitter.com/f1janneb/status/1196176451663540224?s=20
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

@Zipparn: Binotto har lite jobbiga dagar framför sig.

2020 blir Sebs sista säsong i Ferrari. frågan är bara om han stannar kvar i F1 eller om han kommer käka bratwurst och bygga bilar i ladugården där hemma.

Tycker det är störande att bilen svikit honom flera gånger dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Håller med. Vettel försökte tvinga Leclerc till en sämre position inför kurvan, men istället tog han ut båda bilarna. Binottos blick när det hände sa rätt mycket

Håller med, solklart Vettels fel i mina ögon. De ligger i stort sett sida vid sida, Leclerc lämnar gott om utrymme och håller sin linje men Vettel väljer att preja honom utan att ha rätt till positionen i mina ögon i alla fall. Han påbörjar den manövern alldeles för tidigt, kollar man Leclercs on-board har han inte en chans att hinna reagera på den manövern. Kändes som att Vettel ville visa vem som bestämmer mer än något annat. Denna bild illustrerar rätt bra hur mycket han svänger in i Leclercs linje innan han är förbi:

Skrivet av Calma:

Ja, idag kan man inte klaga på underhållningen i vilket fall!

Ja, ett race som hade det mesta. Kul med andra förare på podium, Verstappen var väl värd förstaplats, var klart snabbast hela helgen. Kan inte annat än känna för Albon, kändes självklart att Hamilton skulle sticka in nosen där när han lämnade luckan vidöppen. Förutom det vanliga dödläget och däcksparande under vissa perioder var det grymt mycket action. Hoppas på att nya regelverket ger tätare racing, förbannat tråkigt när bilar måste hålla långa avstånd för att inte överhetta motor och bromsar. Bottas fick ju smaka på det idag. Däcksparandet är också botten, har ju varit flera race där bilar längst bak sitter och varvar snabbare än ledarna långa perioder, då är det något som inte stämmer.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

@firstofmay: Bilens tillförlitlighet har verkligen varit under all kritik under hela Hybrid-eran.

Mercedes har överlag haft det allra bästa paketet.

Ferrari har haft problem över åren med deras team-management. Att dessutom sätta en förare som Leclerc i samma bil som Vettel var en disaster waiting to happen, Binotto tror jag inte ens var beredd på den rivalitet även om man kunde se det på mils avstånd efter att ha sett hur Rosberg v Hamilton utspelade sig.

Jag är en Vettel Fan men Ferrari har jag inte mycket över för utan där är det Mclaren som är mitt favorit stall.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Ferrari har chans att sabba racet redan innan det börjar. Att dom lyckades bygga en bil som har vunnit race är helt otroligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sainz blev 6 i mästerskapet, vilket förstås berodde på att Red Bull bytte förare under året. Men oavsett så är det bra gjort.
https://www.formula1.com/en/results.html/2019/drivers.html

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen årets nykomlingar. Det är som att man har fått 3.5 nya Ricardo, Lando är 1.5 Ricardo i go het. Dock håller jag inte med om Rookie of the year. Tyckte Lando presterade bäst av alla tre.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Sainz blev 6 i mästerskapet, vilket förstås berodde på att Red Bull bytte förare under året. Men oavsett så är det bra gjort.
https://www.formula1.com/en/results.html/2019/drivers.html

Var ett bra val att ta in honom. Vi får nog se mera av honom i framtiden på framskjutna placeringar.

Enda haken är att jag tänker på rallyföraren (som är hans pappa) varje gång hans namn kommer upp.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Haas är först med att visa upp sin bil för 2020-säsongen.

https://www.formula1.com/en/latest/article.haas-first-to-reve...

Personligen tycker jag det ser ut som en F2-bil

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Haas är först med att visa upp sin bil för 2020-säsongen.

https://www.formula1.com/en/latest/article.haas-first-to-reve...

Personligen tycker jag det ser ut som en F2-bil

Gillade personligen den svarta och guldiga bilen från förra säsongen men förståeligt att dem går ifrån det nu när dem inte är sponsrade av Rich Energy längre

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nästa vecka visas fler bilar upp! Själv ser jag mest fram mot McLarens bil eftersom...well... fanboy.

Vilken bil vill in helst se?

Permalänk
Inaktiv

Såg träning inför Daytona 500 igår kväll på FS1, är ingen F1 fan längre, tycker sporten blivit tråkig.
Såg även första kvalet från Lucas Oil NHRA Winternationals som avgörs i natt som också sänds på FS1, har börjat se mycket motorsport från USA senaste åren, dom är duktiga på att skapa en Show runt alla sporter vilket F1 totalt saknar, inför varje Nascar Race så börjar dom sända flera timmar före racet börjar, man får se massor av intressanta intervjuer, massa oilka klipp från allt möjligt, dom grottar verkligen ner sig i varje sport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Såg träning inför Daytona 500 igår kväll på FS1, är ingen F1 fan längre, tycker sporten blivit tråkig.
Såg även första kvalet från Lucas Oil NHRA Winternationals som avgörs i natt som också sänds på FS1, har börjat se mycket motorsport från USA senaste åren, dom är duktiga på att skapa en Show runt alla sporter vilket F1 totalt saknar, inför varje Nascar Race så börjar dom sända flera timmar före racet börjar, man får se massor av intressanta intervjuer, massa oilka klipp från allt möjligt, dom grottar verkligen ner sig i varje sport.

Fast amerikanerna har ju reklamavbrott mitt under racen hela tiden. Och kommentatorerna brukar ha fullt upp med att diskutera allt annat än vad som sker. Ofta missar de till och med starterna i tex indycar eller omstarter i nascar.
Spektaklet nascar är underhållande, men däremot är det så jobbigt att se hela race när ändå bara sista 40 varven är att bry sig om, hela tidigare racet är ju bara att hålla sig på ledarvarvet. Kvaliteten på förarna är väl sisådär och det är ungefär samma förare som vinner om och om igen.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av anon301768:

Såg träning inför Daytona 500 igår kväll på FS1, är ingen F1 fan längre, tycker sporten blivit tråkig.
Såg även första kvalet från Lucas Oil NHRA Winternationals som avgörs i natt som också sänds på FS1, har börjat se mycket motorsport från USA senaste åren, dom är duktiga på att skapa en Show runt alla sporter vilket F1 totalt saknar, inför varje Nascar Race så börjar dom sända flera timmar före racet börjar, man får se massor av intressanta intervjuer, massa oilka klipp från allt möjligt, dom grottar verkligen ner sig i varje sport.

Håller med om att det visas för lite runtom racet, men jag kollar bara med Viaplay och blir nog rätt begränsad där. Gissar att Sky har lite matigare sändningar, men har inte tittat på F1 därifrån ännu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Sky är riktigt, riktigt bra. Enda jag tittat på så länge jag kan minnas i nutid. Dock måste man ju ta till egna lösningar som svensk. Men inget slår Sky på fingrarna, särskilt inte när de insåg sitt misstag och tog tillbaka Ted Kravitz.

Viaplay har varit rena ökenvandringen i jämförelse de gånger jag tvingats titta.

Men, jag är en som kollar allt om jag kan, träningar, försnack inför allt (ofta fyllda med riktigt bra intervjuer) och eftersnack. En normal F1-söndag med Sky är runt 5 timmar, ibland mer.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sidde:

Fast amerikanerna har ju reklamavbrott mitt under racen hela tiden. Och kommentatorerna brukar ha fullt upp med att diskutera allt annat än vad som sker. Ofta missar de till och med starterna i tex indycar eller omstarter i nascar.
Spektaklet nascar är underhållande, men däremot är det så jobbigt att se hela race när ändå bara sista 40 varven är att bry sig om, hela tidigare racet är ju bara att hålla sig på ledarvarvet. Kvaliteten på förarna är väl sisådär och det är ungefär samma förare som vinner om och om igen.

Tycker amerikanska kommentatorerna är bra, Jeff Gordon bland annat och dom har bra koll på vad som händer och sker under loppet, har aldrig upplevt att dom är dåliga, jag ser alltid hela loppet, tycker de är extremt intressant med strategier och de händer oftast saker under loppet, racet igår kväll var bara drygt 70 varv och i slutet var de bara 6-7 bilar kvar, aldrig sett så mycket krascher i ett lopp, kan hålla med om att de är mycket reklam men de är kul att se på Amerikansk reklam, lite annorlunda reklam en här i Sverige.
Med nya regler så gäller de att försöka vinna varje segment dom kör så att säga att inget händer förrän de är 40 varv kvar är fel, nu är ju loppen indelat i 3 segment och de gäller att placera sig så bra som möjligt i varje segment så tävlingarna har blivit mycket mer spännande eftersom dom inte längre kan ligga som du säger på ledarvarvet till slutet, de räcker inte längre.
Den som vinner varje segment får bonuspoäng som gäller för slutspelet så jag vet inte när du såg ett race sist för dom här reglerna har dom haft några år.

Permalänk
Medlem

Efter att ha tittat på F1.com egna under förra året kan jag säga att man saknar de virriga svenskarna på viasat ibland men martin brundle och co gör ett bra jobb

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu har Mercedes visat upp sin nya bil. Måste vara ärlig, jag trodde det var fjolårets först, och att det röda bara var en specialare för någon kund.

EDIT: Verkar vara 2019-bilen, fast med nytt Livery

https://www.formula1.com/en/latest/article.mercedes-reveal-ne...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Efter att ha tittat på F1.com egna under förra året kan jag säga att man saknar de virriga svenskarna på viasat ibland men martin brundle och co gör ett bra jobb

Har oxå kört F1.com förra året och jag saknar inte dem svenska alls.
Det är så mycket mer inlevelse än dem svenska kommentatorerna.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu har Ferrari visat upp sin bil också. Tro det eller ej, den är röd.

Fler bilder: https://www.formula1.com/en/latest/article.rapid-reaction-our...

Permalänk
Medlem

Snart dags för pre-season test.

19-21 FEB PRE-SEASON TEST 1 Barcelona
26 - 28 FEB PRE-SEASON TEST 2 Barcelona

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk när Red Bull var först med aggressiv rake (och vann fyra raka världsmästerskap bl a pga det och blown diffuser, Newey i sitt esse), nu verkar det vara "rakomania" på Ferraris bil.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Här är SF90 (2019 års modell) som jämförelse!

Finn ETT fel? Vill inte vara sån, men skillnaderna verkar inte vara allt för stora!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk

Redbull har släppt sin bil nu och skiljer inte mycket heller. Renault ska också släppa idag om jag minns rätt

Permalänk
Medlem

Bilarna som visas på dessa "släpp" ska tas med en nypa salt, dels under testerna i barcelona men framför allt vad som sitter på bilen i Melbourne kommer visa vart varje stall står. Min syn på bilarna som visas upp under "släppen" är bara att visa upp sponsorerna.

Tex mercedes visade upp 2019 års bil med 2020 års livery.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Här är SF90 (2019 års modell) som jämförelse!
https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/72ed325c4f84721ef4ba1706191c42e6

Finn ETT fel? Vill inte vara sån, men skillnaderna verkar inte vara allt för stora!

Med tanke på att reglementet inte är förändrat samt att det är helt nytt reglemente för 2021 så är det mer en evolution av SF90.

SF1000 har några subtila förändringar speciellt runt bargeboard och sidepods. Bilen är slimmare än SF90.

Oavsett vad så lär det inte vara någon drastiskt skillnad på de flesta av bilarna för denna säsong då mycket krut kommer läggas på '21.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu har McLaren visat upp sin bil. [Fanboy mode="On"] Den är fan riktigt snygg. Äntligen en bil med lite mer intressant Livery. Ska bli spännande att se den på banan sen[Fanboy mode="off"]

Fler bilder: https://www.mclaren.com/racing/2020/car-launch/mclaren-reveal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Nu har McLaren visat upp sin bil. [Fanboy mode="On"] Den är fan riktigt snygg. Äntligen en bil med lite mer intressant Livery. Ska bli spännande att se den på banan sen[Fanboy mode="off"]

https://pbs.twimg.com/media/EQqOHP6WkAMDSDb?format=jpg&name=4096x4096

Fler bilder: https://www.mclaren.com/racing/2020/car-launch/mclaren-reveal...

Sista året med Renault. Har någon annan hoppat på till 2021 eller blir det bara Renault som kör sina motorer?

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Mclaren kör också väldigt aggressiv Rake på sin bil.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Sista året med Renault. Har någon annan hoppat på till 2021 eller blir det bara Renault som kör sina motorer?

Än så länge är det bara Renault som kör med sina motorer 2021.